פרופ' חוסה כהן, אלומה גרצנשטיין (מקייטן), מיכאל גרצנשטיין והתינוק שנולד (צילום: דוברות הדסה)
פרופ' חוסה כהן, אלומה גרצנשטיין (מקייטן), מיכאל גרצנשטיין והתינוק שנולד (צילום: דוברות הדסה)

סגירת מעגל: פצועת הפיגוע חגגה ברית לבנה בהדסה – בית החולים שהציל את חייה

אלומה גרנשטיין (מקייטן), שנפצעה קשה בפיגוע לפני 17 שנה - זכתה לחגוג לבנה ברית בהדסה עין כרם, שבו הצילו את חייה: "הבאנו חיים חדשים לעולם, ולכן היה לנו ברור שפה בהדסה נערוך את הברית לבנינו הבכור"

פורסם בתאריך: 28.12.19 11:58

סגירת המעגל המרגשת – השבוע בהדסה: אלומה גרנשטיין (מקייטן), בת ה-34 מירושלים, ילדה בסוף החודש שעבר את בנה הבכור וזכתה לחגוג לו ברית בהדסה עין כרם – בית החולים בו ניצלו חייה. הלידה התרחשה בדיוק 17 שנה לאחר שנפצעה בפיגוע שהתרחש בקו 20 בקרית מנחם בשנת 2002, כאשר מחבל מתאבד התפוצץ באוטובוס עמוס בנוסעים.

"אלומה הגיעה לבית החולים מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית", מספרת אמה, רחל מקייטן. "חדרו לה רסיסים לכל הגוף, ואחד הרסיסים נכנס לה לתוך הראש וכמעט הרג אותה. עברנו תקופה קשה מאוד, הרופאים בהדסה נלחמו על החיים שלה. אלו אנשים שבחיים לא נשכח".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ביום הפיגוע הקטלני, 21.11.02, שבו נהרגו 11 נוסעים ונוסעות ולמעלה מ-50 נפצעו, אלומה מקייטן, בת ה-17, עלתה לקו 20 כדי להגיע לתיכון בויאר. "הייתי בדרך למבחן בבית הספר כשאירע הפיגוע", היא מתארת השבוע. "אחרי הפיגוע התעוררתי לחיים אחרים. עברתי אשפוז ארוך בהדסה עין כרם, עברתי שיקום כמעט שש שנים במחלקת השיקום בהדסה הר הצופים. שש שנים בהן פשוט נולדתי מחדש. למדתי ללכת, לדבר, ולתפקד יותר עם יד שמאל, מאחר שבעקבות הפגיעה יד ימין שלי נותרה משותקת. הייתי צריכה לעבוד קשה, כל יום – ממש להתחיל מאפס, אבל כל פעם התקדמתי קצת. עברתי טיפולים משלימים בנוסף ויחד עם הרופאים, האחיות וצוות השיקום, והתמיכה המשפחתית והרצון שלי להתקדם הגעתי לאן שאני היום".

פרופ' חוסה כהן, מנהל היחידה לצנתורי מוח בהדסה, משחזר את ימי הפציעה: "הגעתי לארץ למספר חודשים ואלומה היא אחת הסיבות שנשארתי בארץ עד היום", הוא מספר. "קיבלנו פצועים מפיגוע קשה בירושלים, בהם אלומה, שפונתה אלינו עם רסיסים בכל הגוף ועם פגיעת ראש חמורה מרסיס שחדר לה מצד הראש. אלומה היתה בסכנת חיים מיידית".

למרות כל המכשולים בדרך, חזרה אלומה למסלול חיים, השלימה בגרויות ולמדה לתואר הנדסאית. לפני פחות משנה היא נישאה למיכאל גרצנשטיין וכעת נולד בנם הבכור.

בני המשפחה ביקשו מפרופ' חוסה כהן לקחת חלק בברית. הוא הגיש את הרך הנולד לסנדק, ואף בירך בברכת כהנים. "להיות נוכח בטקס ברית המילה של בנה היה מאוד מרגש עבורי ועבור כל מי שטיפל בה", מספר פרופ' כהן. "סגירת המעגל שלה בבית החולים הדהימה את כולנו, בשביל זה אנחנו רופאים. אלו המקרים שמזכירים לך למה בחרת להיות רופא. הזכות שהעניקו לי בני הזוג בטקס הברית מאוד נגעה לי ללב, הבנתי מה אני עבורם והם יודעים מה הם עבורי".



"הבאנו חיים חדשים לעולם, ולכן היה לנו ברור שפה בהדסה נערוך את הברית לבנינו הבכור", מוסיפה בהתרגשות גרנשטיין (מקייטן). "בית החולים ונשות הדסה שזוכרות ומלוות אותי עוד מימי הפיגוע, קיבלו אותנו בזרועות פתוחות, תמכו חיבקו ודאגו. אני מודה לכולם, לכל מי שלקח חלק בטיפול שלי באותם ימים ולכל מי שטיפל בי עכשיו, זו שרשרת לא פוסקת של אנשים טובים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר