אירוע נשי בריא של שערי צדק (צילום: ארנון בוסאני)
אירוע נשי בריא של שערי צדק (צילום: ארנון בוסאני)

כ־1,000 ירושלמיות באירוע "נשי בריא" של שערי צדק

ביום שלישי, 6.6, נערך בתיאטרון ירושלים האירוע השנתי של שערי צדק לנשות העיר - "נשי בריא", במהלכו נערכו הרצאות מרתקות על אורח חיים בריא, לידה נוסח 2017, דימויי גוף ומודעות עצמית

פורסם בתאריך: 7.6.17 20:08

כ-1,000 נשים ירושלמיות ומהסביבה הגיעו ביום שלישי, 6.6, לאירוע השנתי של המרכז הרפואי שערי צדק "נשי בריא" בתיאטרון ירושלים, בהפקת "כל העיר". במהלך האירוע דיברו מוחים על הנושאים הבוערים, שמעסיקים ביום יום את האישה הירושלמית. את האירוע הנחתה נעמה בגריש, אחות אחראית של המחלקה לרפואה דחופה בשערי צדק.

 

סיגל קליין בשיחות עם מנכ"ל שערי צדק פרופ' יונתן הלוי, מנהל אגף נשים יולדות בשערי צדק פרופ' ארנון סמואלוב, סמנכ"לית הכספים בשערי צדק רות רלב"ג, מנהל המערך המוח בשערי צדק פרופ' נתן בורנשטיין. 

 

**

פרופ' יונתן הלוי, מנכ"ל שערי צדק, פתח את האירוע בברכה ואמר: "יש לבית החולים שליחות נוספת והיא לקדם את בריאותה של הקהילה, שאותה הוא משרת על מנת שתזדקק כמה שפחות לשירותיו של בית החולים. הקהל הירושלמי מזה שנים רבות נותן את אמונו בבית החולים, ניתן לראות זאת בגדילה של בית החולים מ־500 מיטות ל־1000 מיטות, וזאת עם שמירה על שירות פרטני ורחום".

 

פרופ' יונתן הלוי, אירוע נשי בריא של שערי צדק (צילום: ארנון בוסאני)

פרופ' יונתן הלוי (צילום: ארנון בוסאני)

 

בהמשך אמרה רות רלב"ג, סמנכ"לית הכספים בשערי צדק: "מרגש לראות את הנוכחות הגדולה כאן. האישה המודרנית מתמודדת עם משימות רבות. המרכז הרפואי שערי צדק מקדיש נתח מרכזי לנשים. רכשנו ציוד משוכלל ואנו פורצי דרך בהובלה של הטיפולים. אנו בית חולים של ירושלים ואנו מאמינים שאורח חיים בריא ותזונה נכונה זה הבסיס.  זו קריאה אישית לכל אחת להקשיב לגופה ולדאוג לשגרת בדיקות, פשוט לדאוג לעצמה כמו שהיא דואגת לכל יקיריה".

 

רות רלב"ג, אירוע נשי בריא של שערי צדק (צילום: ארנון בוסאני)

רות רלב"ג (צילום: ארנון בוסאני)

 

ד"ר יובל וייס, רופא מחוזי במאוחדת ירושלים, עלה לברך וציין בדבריו: "אנו מעסיקים כ־90 רופאות ורופאי נשים בירושלים ועורכים כ־100 אלף בדיקות אולטראסאונד לנשים ו־20 אלף סריקות. עשייה איכותית ושירותית זה הייעוד שלנו בקהילה".

ד"ר יובל וייס, אירוע נשי בריא של שערי צדק (צילום: ארנון בוסאני)

ד"ר יובל וייס (צילום: ארנון בוסאני)

פרופ' ארנון סמואלוב, מנהל אגף נשים יולדות בשערי צדק סיפר על פעילות האגף, שכוללת בין השאר ניתוח זעיר פולשני ועיסוק בתחום רצפת האגן. "יש לנו יחידת פוריות גדולה מאוד", הדגיש פרופ' סמואלוב, "היחידה הציבורית הגדולה בארץ עם הכי הרבה לידות. יש לנו חדרי לידה משודרגים עם אפשרות לביות מלא. סך הכל החטיבה הענקית שלנו מתפרסת על חמש קומות מתוך עשר קומות, אנו מעניקים מענה מיטבי".

 

פרופ' ארנון סמואלוב (צילום: ארנון בוסאני)

פרופ' ארנון סמואלוב (צילום: ארנון בוסאני)

 

***

***

 

"תדאגו לעצמכן"

את ההרצאה הראשונה העבירה ד"ר רויטל ארבל, מנהלת היחידה לאורו-גניקולוגיה בשערי צדק: "המצב הכלכלי הירוד מוביל לתחלואה מוגברת, ובארץ תוחלת החיים לנשים גבוהה, אך היא נמוכה לעומת נשים אחרות בעולם. המצב הולך ומשתפר, אולם עדיין נשים סובלות מחוסר תזונה – אנחנו למעשה חיות במטוס סילון, אך בלי הקייטרינג המשובח. אין לנו זמן לאכול. תקועות בין הכלים לבין הבעל, ההורים החולים והמבוגרים. לעתים אוכל נראה לא חשוב. במציאות רוב הנשים סובלות ממחלות לב, התקפי לב מהווה גורם מספר אחת בתמותת נשים, הרבה יותר מכל סוגי הסרטן. בנוגע לתסמונות כאב בנשים – זה דבר נפוץ להרגיש תסמונת כאב, מכל זה, יש לעשות איזון בין החיים לבין הקריירה שלנו , חשוב שתדאגו לעצמכן".
בהמשך נערך פאנל מרתק בהנחייתה של ד"ר שרון צחורי, רופאת ילדים. ד"ר רחל מייקלסון־כהן, מנהלת את השירות לגנטיקה טרום לידתית בשערי צדק ובין השאר אחראית על הבדיקות הגנטיות שמבצעים בשלב תכנון ההיריון עצמו, סיפרה כי "משרד הבריאות מפעיל תכנית ארצית שבה כל אישה עוברת בדיקות גנטיות עוד בשלב תכנון ההיריון. המטרה בבדיקות אלו היא לשלול מצב של סיכון יתר למחלות גנטיות קשות בצאצאים עתידיים, חלקן כלולות בסל הבריאות. הבדיקות נערכות באופן מותאם אישית, ובמידה ויש חשד למחלה גנטית במשפחה, יש לגשת קודם לייעוץ גנטי פרטני. לכל אישה בהריון מומלץ לבצע בדיקת אולטרא סאונד לשקיפות עורפית".

 

אירוע נשי בריא של שערי צדק - ד"ר שרון צחורי, ד"ר טל הדר, ד"ר רחל מייקלסון־כהן, רקפת אריאלי (צילום: ארנון בוסאני)

ד"ר שרון צחורי, ד"ר טל הדר, ד"ר רחל מייקלסון־כהן, רקפת אריאלי (צילום: ארנון בוסאני)

בהמשך דיברה ד"ר מייקלסון־כהן על הצ'יפ הגנטי: "היום בשערי צדק אנו מבצעים בדיקה ברזולוציה גבוהה יותר, ובשיטה ממוחשבת זו אנו סורקים את כל האיזורים בגנום ובעזרתה ניתן לאבחן כ־500 מחלות שונות. ומה עם העתיד? "בעתיד", אמרה ד"ר מייקלסון־כהן, "ניתן יהיה להתקדם ולבדוק את כלל הגנים של העובר בהריון – בדיקה הנקראית 'אקסום', מדובר בבדיקה בה מרצפים את כלל הגנום המקודד של העובר וכך ניתן לנבא כל מחלה גנטית אשר עתיד לחלות בה. בגנטיקה השמיים הם הגבול, ואנו צופים לעוד התפתחויות רבות".
רקפת אריאלי, דיאטנית קלינית במרכז לרפואת ספורט בשערי צדק, התייחסה לטרנד הדיאטות הרחב שיש כיום – פליאו, ללא גלוטן, מיצים וכו', ואמרה כי "בכל דיאטה לא מאוזנת יש סיכוי לחסרים תזונתיים. יש לשים דגש על התאמה אישית – אין דיאטה אחת שטובה לכולם. פעם היה מקובל לחשוב שצריך לאכול שלוש ארוחות ביום, ועוד שלוש ארוחות ביניים קטנות, זאת אומרת, כל שלוש שעות לאכול. היום אנו יודעים שלכל אחת מתאים תפריט תזונה שונה ולא פחות חשוב הוא עיתוי האכילה. מבחינת חידושים – ניתן יהיה בעתיד להתאים תפריט לפי הרכב חיידקי המעיים ולפי גנטיקה".
וד"ר טל הדר, מומחית לכירורגיה של השד בשערי צדק ובקופת חולים מאוחדת, אמרה כי "אחת מכל שמונה נשים תחלה בסרטן השד במהלך חייה. כלומר מדובר במחלה לא נדירה. מצד שני, שיעורי ההחלמה היום מסרטן השד הם גבוהים מאוד, ועולים ככל שהגידול מתגלה בשלב מוקדם יותר, לכן יש משמעות לגילוי המוקדם. לנשים בסיכון רגיל אנו ממליצים להגיע לבדיקה ידנית על ידי כירורג שד מגיל 30. לגבי הדמיית שד – אני ממליצה להתחיל ממוגרפיה סביב גיל 45, אם אין גורמי סיכון מיוחדים. במפגש עם הכירורג יוחלט גם אם יש מקום לייעוץ גנטי, יש הרבה יותר ידע היום לגבי שינויים גנטיים שמעלים את הסיכון לחלות בסרטן השד".

 

סיגל קליין בשיחה עם ליהי אליהו, רכזת שיווק קופ"ח מאוחדת מחוז ירושלים. "מבוטחות מאוחדת שיא יוכלו ליהנות מסל הריון בסך 8,000 שקלשמהווה החזר של 75% מטיפולים ורכישות בתחום, כגון: ייעוץ הנקה אישי, ייעוץ שינה לתינוק, דולה, חזיית הנקה, משאבת הנקה ועוד". כמו כן, טיפולי שיניים ואורתודנטיה בהנחות: "לקוחות מאוחדת שיא, בכל גיל, זכאים החל מה 1.7.17 ל-50% הנחה בטיפות אורתודנטי (יישור שיניים). בנוסף – טיפולי שיניים משמרים למבוגרים יינתנו בהנחה של 50-80% לפי התקנון. טיפולי משמרים: סתימה, טיפול שורש, שיננית פעם בשנה חינם ועוד". להצטרפות: *3833.

 

 

אורלי צור (צילום: ארנון בוסאני)

אורלי צור (צילום: ארנון בוסאני)

"יולדות זקוקות לתמיכה"

ד"ר יואב גרונוביץ', מומחה לכירורגיה פלסטית בשערי צדק, התמקד בהרצאתו בטיפולים פלסטיים בקרב נשים באזור הפנים: "הפנים עוברות שינויים משמעותיים מהעשור השני והשלישי לחיים, אפשר לראות כל 20 שנה הבדלים משמעותיים מאוד וזה כולל את העור, השרירים, השומן והעצמות. התבגרות הפנים מאופיינת בצניחה שיכולה לבוא מעישון, קרינת שמש, תזונה לא נכונה, הפחתה קיצונית במשקל וכוח הגרביטציה. יש קמטים בפנים שאפשר לטפל כגון קמטים דינמיים של צחוק, כעס או חשיבה".
אורלי צור, אחות מחוזית במאוחדת ירושלים, אמרה: "נושא ההריון הולך ומתפתח בארץ אך דרך המרפאה שפתחתי באפריקה, למדתי דברים שעכשיו אנו מיישמים אצלנו במאוחדת – אחד מהם זה ליווי צמוד של הקהילה לאורך כל ההיריון ולא רק אחרי הלידה, וכך הן יודעות למה לצפות ואיך להתנהל".

לקראת סוף האירוע דיברה ד"ר יעל יקל מלמד, מנהלת המיון המיילדותי, על לידה נוסח 2017. "לידה היא אתגר פיזי גדול מאוד לנשים והיולדת זקוקה לתמיכה מלאה מכל הסביבה", היא הדגישה, "ישראל מדורגת בשיעור נמוך מאוד בסיבוכי הריון. היום אנו רואים כי 50 אחוז מהנשים מעוניינות לשלב בין השיטה הקונבנציונלית לטבעית. אנו בשערי צדק נותנים ליולדת להרגיש בבית ובלחיצת כפתור להפוך לחדר ניתוח במידה וישנו סיבוך". בסוף האירוע ריגשה הזמרת מירי מסיקה את מאות הנשים בהופעה מיוחדת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר