המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)
המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)

לפיתוח סטרטאפים: מענק חסר תקדים הוענק לשערי צדק ולמכללה להנדסה

שערי צדק ועזריאלי מכללה אקדמית להנדסה זכו במענק של 6 מיליון שקלים ממשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה לפיתוח סטרטאפים בתחום הרפואה. התוכנית תתבסס על הידע המחקרי של רופאי שערי צדק ויכולות ההנדסה של מכללת עזריאלי

פורסם בתאריך: 23.12.21 11:32

שערי צדק ועזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים יחד עם בית החולים סנט ג'וזף זכו במענק בהיקף חסר תקדים של 6 מיליון שקלים לפיתוח סטרטאפים בתחום הרפואה. המענק ניתן במסגרת הקול הקורא "מאיצי מדע" של משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. הצעת שערי צדק ועזריאלי כוללת תכנית בת שני שלבים הנשענת על יכולות פיתוח הטכנולוגיות הרפואיות של בית החולים באמצעות חברת "מדעית", ועל פעילותו של המאיץ לסטרטאפים AtoBe הפעיל בעזריאלי בשמונה השנים האחרונות.

ל"כל העיר" נמסר כי "בשלב הראשון יתקיימו מפגשי היכרות ותכנית העשרה בנושא חדשנות ויזמות לקהל משותף של אנשי סגל בתחומי ההנדסה ורופאים משערי צדק. בשלב השני ייבחרו רעיונות מעשיים הניתנים למימוש על ידי צוות בעל יכולות הנדסיות מעזריאלי וידע רפואי משערי צדק, במטרה לפתח מכשור רפואי חדיש לטיפול בבעיות בוערות. בשלב זה הצוותים יהפכו לחברות סטרטאפ ויקבלו סיוע בהשקעה בגובה של עד כ-350 אלף שקלים למיזם המשתתף בתכנית".

עוד נמסר כי "הצוותים המשותפים יפעלו לחבר את יכולות ההנדסה, המעבדות, הפיתוח והבדיקות הקיימות במכללת עזריאלי עם יכולות הרופאים, הידע הרפואי הנרחב שמצוי בשערי צדק והכר הפורה למימוש הפתרונות ולהנגשה שלהם לקהל החולים שזקוק להם".

יש לציין כי שיתוף הפעולה בין בית החולים שערי צדק למכללת עזריאלי נשען על הניסיון המקצועי המוצלח המתקיים בין שני הצדדים בשנים האחרונות, הכולל הצגת הצרכים הטכנולוגיים מצד רופאי בית החולים וגיבוש פתרון הנדסי מצד סגל המכללה במסלולי ההנדסה השונים.

עוד יצוין כי שורה של מכוני מחקר, אוניברסיטאות, יחידות מסחור, בתי חולים ומכללות מכל רחבי הארץ הגישו מועמדות לקול הקורא, אולם לאחר בחינת ההצעות  על ידי ועדה בראשות המדען הראשי של משרד החדשנות, מדע וטכנולוגיה, פרופ' אבי דומב, הוחלט להעניק את מלוא המענק להצעה של שערי צדק ועזריאלי.

הצוות שהציג בפני הוועדה את התוכנית כלל את מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין, סמנכ"ל מו"פ בשערי צדק פרופ' דן טרנר, מנכ"לית "מדעית" שערי צדק ד"ר רננה אופן, סגן הנשיאה ומנכ"ל מכללת עזריאלי ד"ר רפי אבירם ומנהל הרשות למחקר, חדשנות ויזמות במכללה, מיכאל מזרחי.

מנכ"לית "מדעית" ד"ר רננה אופן: "הזכייה במענק מהווה הבעת אמון וחותמת איכות גבוהה ביותר ליכולות המחקר והפיתוח של המרכז הרפואי שערי צדק הנמצא בשורה אחת עם מוסדות המחקר המובילים הארץ. שיתוף הפעולה הייחודי שיצרנו יחד עם מכללת עזריאלי ועם בית החולים סנט ג'וזף הוא בשורה גדולה לחוקרים, לצוותי הרפואה ולתושבי העיר. יחד נוכל לקדם פיתוחים ופתרונות עם התעשיה לצרכי מערכת הבריאות באופן שישפיע ברמה הלאומית וברמה העולמית. תודה למשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה על האמון והדחיפה קדימה".

 

 

מנהל הרשות למחקר חדשנות ויזמות בעזריאלי – מיכאל מזרחי: "אנו גאים על הזכייה המעידה שהמכללה היא שחקן משמעותי בתחומי ההנדסה, הטכנולוגיה והיזמות, ומאושרים על האפשרות להרחיב את שיתוף הפעולה הקיים עם בית החולים שערי צדק. זוהי בשורה לעיר ירושלים ולמדינה ואנו תקווה שהיא תביא גם בשורה לחולים שיזכו לפתרונות חדשניים שיסייעו להם בבעיות הבריאות, לא רק בארץ אלא בעולם כולו".

סמנכ"ל מו"פ בשערי צדק פרופ' דן טרנר: "מאז הקמת מערך המו"פ בשערי צדק לפני 7 שנים צמח המערך פי 5 וכיום אנו מובילים מאות מחקרים, עשרות שיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ ועוד. בזכות המענק נוכל להרחיב משמעותית את המערך ולקדם מחקרים ופיתוחים רבים לטובת הקהילה והמטופלים".

נשיאת מכללת עזריאלי להנדסה פרופ' רוזה אזהרי: "הזכייה במענק מהווה הוכחה נוספת ליכולות האקדמיות והטכנולוגיות הגבוהות של סגל המכללה ותלמידיה ולפעילות העניפה בתחום היזמות והחדשנות במכללה. ההתפתחויות המהירות בעולם הטכנולוגיה מאפשרות ליישם פתרונות מתקדמים וייחודיים לקידום הרפואה, ובשנים האחרונות התגבשו פרוייקטים משותפים של סגל המכללה וצוותי הרפואה של שערי צדק. אנו משוכנעים שמגמה זו תתעצם כעת בעקבות שיתוף הפעולה הייחודי במסגרת "מאיצי מדע" עם שערי צדק וסנט ג'וזף".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר