חיסון טיפתי נגד פוליו, אילוסטרציה חיסון (צילומים:pixabay.com, Bundesarchiv, B 145 Bild-F025952-0015, Gathmann, Jens, CC-BY-SA 3.0)
חיסון טיפתי נגד פוליו, אילוסטרציה חיסון (צילומים:pixabay.com, Bundesarchiv, B 145 Bild-F025952-0015, Gathmann, Jens, CC-BY-SA 3.0)

מדאיג: חשש מהידבקות של עוד שלושה ילדים בנגיף הפוליו; עדות לנגיף גם בבית שמש

ביממה האחרונה התגלו עוד 3 דגימות ראשוניות חשודות בהידבקות בנגיף. כמו כן, עדות להימצאות הנגיף נמצאו בדיגום ביוב בבית שמש והסביבה. בסך הכל התגלו מאז השבוע שעבר 2 ילדים עם תרבית חיובית ועוד 5 מקרים שבהם דגימה ראשונית חשודה - כל המקרים לא מחוסנים

פורסם בתאריך: 16.3.22 21:14

חשד להימצאות נגיף הפוליו בעוד שלושה ילדים בירושלים והסביבה. מדובר בשלב זה על דגימות ראשוניות שנלקחו – כשטרם התקבלה תרבית סופית – אשר חשודות בהידבקות בנגיף הפוליו. בסך הכל, מאז התגלה המקרה הראשון בתחילת השבוע שעבר, אותר עוד חולה אחד (ללא תסמינים) ונדגמו 5 בדיקות ראשוניות כחשודות להימצאות הנגיף. יודגש כי כל המקרים החשודים (וגם החולים) לא חוסנו נגד הנגיף.

מקור נוסף לדאגה הוא בכך שישנה עדות להימצאות הנגיף בדיגום ביוב שנעשה בבית שמש והסביבה. לאור הנתונים האחרונים – משרד הבריאות שב וקורה להורים לחסן את ילדיהם במהרה.

מנתונים שנמסרו הערב (רביעי) ממשרד הבריאות עולה כי מאז תחילת מבצע החיסונים בשבוע שעבר חוסנו 11,397 ילדים – למעלה מ-700 מהם ביממה האחרונה.

נתונים נוספים: עד כה דגימות חיוביות/חשודות לנגיף הפוליו בירושלים:

• ילדים עם דגימה חיובית ותסמינים: 1 (לא מחוסן)
• ילדים עם דגימה חיובית ללא תסמינים: 1 (לא מחוסן)
• ילדים עם דגימה חשודה (לפי בדיקה ראשונית בלבד וטרם התקבלה תרבית סופית): 5 (לא מחוסנים – כולם ללא תסמינים).

משרד הבריאות שב וקורא להורים לוודא כי ילדיהם מחוסנים לפי שגרת החיסונים של משרד הבריאות ולחסן בהקדם את הילדים שטרם חוסנו. החיסון כנגד נגיף פוליו הוא האמצעי היעיל והבטוח ביותר למניעת ההדבקה בנגיף ולהגנה מפני המחלה.

אז מהו נגיף הפוליו? על פי משרד הבריאות מחלת הפוליו, היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף הפוליו, השייך לקבוצת נגיפי המעיים. הנגיף מועבר מאדם לאדם בעקבות מגע עם הפרשות (לרב צואה, אך יתכן גם הפרשות נשימתיות) ומתרבה בדרכי העיכול של האדם שנדבק אותו אדם יכול להמשיך ולהדביק אחרים דרך ההפרשות.

רוב מקרי ההדבקה (90-80 אחוז) הם ללא תסמינים. ב-20-10 אחוז מהמקרים המחלה מתבטאת בתסמינים כלליים כגון חום, כאבי ראש, כאבי בטן, בחילות והקאות או כאבי גרון. לעיתים רחוקות יכולה להיות הסתמנות של דלקת קרום המוח (מנינגיטיס). המחלה נמשכת בין יומיים ל-5 ולאחר מכן חולפת.

הצורה המדאיגה ביותר, שמתרחשת בפחות מאחוז אחד מהמקרים, היא הופעה של שיתוק עקב חדירה של הנגיף דרך הדם לגוף ופגיעה במערכת העצבים המובילה לשיתוק רפה של איברים, ולכן המחלה מכונה “שיתוק ילדים”. עוצמת השיתוק תלויה במספר תאי העצב שנפגעו. השיתוק מופיע בשכיחות גבוהה יותר בגפיים התחתונות ויכול להיות מלווה בכאבי שרירים חזקים. כמו כן ייתכן שיתוק של שרירי הנשימה וצורך בהנשמה (דבר שהוביל בשנות החמישים למונח “ריאות ברזל” לאנשים שנפגעו באופן הזה מהנגיף ונדרשו להנשמה כרונית).

 

 

מדוע מומלץ לקבל חיסון נגד פוליו? במשרד הבריאות מציינים כי “אין טיפול לפוליו אך ניתן בצורה קלה ויעילה למנוע את המחלה על ידי חיסון. החיסון כנגד נגיף פוליו הוא האמצעי היעיל ביותר למניעת ההדבקה בנגיף ולהגנה מפני המחלה. החיסון קיים עשרות שנים, הוא יעיל ובטוח, והביא למיגור הפוליו במקומות בהן יש הקפדה על כיסוי חיסוני”.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר