הנזקים בהדסה הר הצופים (צילומים: דוברות הדסה)
הנזקים בהדסה הר הצופים (צילומים: דוברות הדסה)

האלימות הקשה אמש בהדסה הר הצופים: "טרור אזרחי לכל דבר ועניין"

סגנית ראש העיר חגית משה מתייחסת בחומרה לאירוע שבו תקפו בני משפחה של מטופל שמת, ככל הנראה ממנת יתר, את הצוות הרפואי בהדסה הר הצופים: "מעשה שפל ולא מוסרי". המשטרה עצרה חשוד, תושב מזרח ירושלים, בהתפרעויות ובמהלך היום צפויים מעצרים נוספים

פורסם בתאריך: 17.5.22 08:47

אלימות קשה וקיצונית הופנתה אמש, שני, לעבר הצוות בבית החולים הדסה הר הצופים. בני משפחתו של מטופל, שפונה לבית החולים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה וניסיון להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל כשהצוות נאלץ להודיע להם על מותו.

כוחות משטרה שהוזעקו למקום ביחד עם מאבטחי בית החולים עצרו את אחד המתפרעים, תושב מזרח ירושלים, כאשר במשטרה מציינים כי חשודים אחרים שברחו מהזירה יעצרו אף הם בהקדם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בתגובה לאירוע האלים והקשה, שהותיר את צוות בית החולים בהלם ובתדהמה, אומרת סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי): "מדובר בטרור אזרחי לכל דבר ועניין. אני קוראת למשטרת ירושלים להגיע אל התוקפים ולהעמידם לדין. תקיפת הצוותים הרפואיים אשר כל עיסוקם הוא להציל חיים ולסייע לאזרחים במצוקה הוא מעשה שפל ולא מוסרי. אני מחזקת את הצוותים הרפואיים בהדסה ברגעים קשים אלו, בתי החולים בירושלים חייבים להישאר מקום בטוח ומוגן לכל באי בית החולים רופאים, אחיות ואזרחים כאחד ללא הבדל דת גזע ומין".


חגית משה (צילום: ארנון בוסאני)

חגית משה (צילום: ארנון בוסאני)


ממשטרת ירושלים נמסר: "כוחות משטרה שהוזעקו להדסה הר הצופים עצרו חשוד במעשה ונפתחה חקירה במשטרה. מתחקור ראשוני של נסיבות האירוע עולה כי בני משפחה של תושב מזרח ירושלים שנפטר בבית החולים (זאת ככל הנראה עקב מנת יתר שנטל), הגיעו לבית החולים והחלו להתפרע במקום, גרמו נזק ותקפו אנשי צוות רפואי. החשוד שנעצר, תושב מזרח ירושלים בשנות העשרים לחייו, נלקח לחקירה בתחנת שלם ובהמשך צפויים מעצרים נוספים של מעורבים נוספים שנמלטו. אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא ובפרט כלפי צוותי רפואה הפועלים להצלת חיי אדם".

***

האירוע האלים התרחש, כאמור, אמש – שני – בשעות הלילה, כאשר עשרות בני משפחה של המטופל התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד, מכים אנשי צוות ובמזל גדול לא נפגע אף חולה.

בהדסה מספרים כי "הצוות כולו נותר מזועזע ונסער מן האלימות הקשה, ושני אנשי צוות שנפגעו באורח קל מטופלים כרגע בחדר המיון".

ד״ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים: "אנו בהדסה מביעים זעזוע עמוק לנוכח האירוע הקשה, שאירע כאן – במקום שבו חושבים רק על הצלת חיים ופועלים להקלה על מכאובם של מטופלים. הצוות שלנו, אנשים מסורים שעושים עבודתם נאמנה בכל שעות היממה, הוכה ונחבל, ולא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בטיפול בחולה, משפחתו גמלה להם בכזו אלימות קשה. אסור לנו לשקוט ולנוח עד שימוצה איתם הדין באופן המחמיר ביותר".

 

 

עוד הוסיפה ד"ר אלרם: "אחת האחיות אמרה לי: אני אחות כבר 21 שנים, זו הפעם הראשונה שבה חששתי לחיי. אנו נמשיך לעשות כל שניתן כדי למקסם את תחושת המוגנות של הצוות לנוכח אירועי אלימות".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי: "הבוקר (שלישי, 17.5) יתקיימו בבתי החולים של הדסה בהר הצופים ובעין כרם, התכנסויות אשר מטרתן להבהיר כי צוותי המרכז הרפואי הדסה והנהלתו אינם מקבלים כל מעשה של אלימות מכל סוג, ולהפגנת תמיכה בצוותים העושים מלאכתם במסירות וחווים התנהגות אלימה מצד מבקרים ומטופלים".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. הלכה המדינה

    במקום לנקוט בפעולות ולזרוק את המגזר המיותר מבית החולים,שוב יפי הנפש יעשו הפגנת סולידריות שחוץ ממצג שקרי אין בה שום תועלת.
    אזרחים יקרים- הישמעאלים מחזיקים עמדות בכל הדרגים בבית החולים החל מעובדי נקיון זוטרים ועד לרופאים בכירים.
    מדובר כאן בפיגוע לכל דבר ועניין שהיה יכול להגרם באסון. אף בית החולים הוא מקום שאינו בטוח עוד.

    אני הייתי מאושפז שם במחלקה כירורגית והרגשתי מאוים הן מהצוות והן משכני לחדר בני המיעוטים. אבי היה מאושפז שם במחלקה פנימית- פשוט קטסטרופה מעסיקים מחבלים עם דם בעיניים כל המחלקות- אין מחלקה אחת בטוחה.

    רגלי לא ידרכו עוד בבית החולים המגעיל הזה, העברתי את הטיפולים לשערי צדק הידידותי יותר והשורץ פחות במחבלים הללו. כעת הם חטפו את מה שהיה עניין של זמן וכל ה"אוטופיה" שהם ניסו לייצר על דו קיום הפכה להם לרועץ והתפוצצה להם בפנים.

    אבל כמו תמיד- לא יקראו לילד בשמו אלא "חווים התנהגות אלימה מצד מבקרים ומטופלים", האלימות דרך קבע בבית החולים הזה ודומיו הן מצד המחבלים בני המיעוטים, כמעט ולא שמענו אל אלימות יהודים. בושה וחרפה להנהלת בית החולים!!

  2. ישראלי יורד וטוב לו

    אצלכם במדינת היהודים החכמים כביכול, לא רק שהמחבלים יקבלו צל"ש על התנהגותם אלא יתבעו את הצוות הרפואי 'שהתחיל איתם' ובית המשפט היהודי יטיל עונש חמור על הצוות הרפואי. אתם חיים במדינה מטומטמת היחידה בעולם בהתנהגות כזו לאוייבים. אני חי בארה"ב, פה יודעים לתת לאוייב בראש והיהודים מקבלים כאן הגנה בשונה ממדינת ישראל שבה היהודים מותקפים ע"י האוייבים והשלטון היהודי בו זמנית

  3. ויטלי

    התנהגות פלסטינאצית רגילה. היה צריך לירות בהם עם וידוא הריגה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר