המרכז הרפואי שערי צדק (משמאל עם כיוון השעון), המרכז הרפואי הדסה הר הצופים, המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילומים: שערי צדק, גוגל מפות, דוברות הדסה)
המרכז הרפואי שערי צדק (משמאל עם כיוון השעון), המרכז הרפואי הדסה הר הצופים, המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילומים: שערי צדק, גוגל מפות, דוברות הדסה)

איום השביתה הוסר: משרדי האוצר והבריאות יממנו את מענק יוקר המחייה לעובדי שערי צדק והדסה

בהמשך לפרסום ב"כל העיר": המאבק של מנהלי בתי החולים הציבוריים הצליח, גם בזכות איום ההשבתה של ההסתדרות. כעת, מענק יוקר המחייה ישולם לעובדים במשכורת חודש מרץ ועוד לפני חג הפסח

פורסם בתאריך: 30.3.23 20:04

עדכון אחרון: 30.3.23 21:13

איום השביתה שריחף מעל המרכזים הרפואיים הדסה ושערי צדק הוסר, לאחר שבמשרדי הבריאות והאוצר קיבלו את דרישתם של בתי החולים העצמאיים, בהם גם הדסה ושערי צדק, ויעבירו את הכספים המיועדים לתשלום מענק יוקר המחייה, כפי שהובטח לכלל עובדי המדינה במסגרת ההסכם הקיבוצי האחרון שנחתם מוקדם יותר החודש.

כזכור, כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר", יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל שלח אמש מכתב דרישה חסר פשרות, שבו הוא מדגיש כי אם המענק לא ישולם לעובדים – הם יושבתו. בונפיל גם התייחס לטענות של מנכ"לי המרכזיים הרפואיים בדבר הצורך של האוצר לממן – ואמר: "שיימצאו פתרון".

הפתרון, כאמור נמצא. במכתב ששיגר הערב, חמישי, מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין לעובדים הוא כתב: "אני שמח לבשר שבזכות המאבק שהובלנו מול משרדי הממשלה יחד עם מנהלי ששת בתי החולים הציבוריים-עצמאיים הנוספים, משרדי האוצר והבריאות קיבלו את דרישתנו והושג תקצוב שיאפשר תשלום המענק לעובדים בהתאם להסכם".

עוד כתב מרין: "בשבועיים האחרונים ניהלנו מאבק עיקש מול כל גורם אפשרי כדי שגם עובדות ועובדי שערי צדק יקבלו את המענק כמו כל עובדי מערכת הבריאות. לא אתן שיפלו את עובדי שערי צדק".

המענק, יש לציין, ישולם לעובדים כבר במשכורת הקרובה, ואף מעבר לכך – עוד לפני חג הפסח שיחול ביום רביעי הקרוב, 5.4.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגבעת משואה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


 

 

כזכור, מוקדם יותר פורסם כי איום השבתה מרחף בימים האחרונים מעל המרכזים הרפואיים שערי צדק והדסה, זאת בשל מחלוקת בנושא עדכוני השכר ותשלום מענק יוקר המחייה, כפי שנחתמו בהסכם הקיבוצי החדש בין משרד האוצר לבין ההסתדרות הכללית.

כידוע, כפי שפורסם בתקשורת, במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש, עובדי המדינה יהיו זכאים לתוספת שכר של כ-11 אחוזים במהלך ה-5 השנים הקרובות, כמו גם מענק יוקר מחיה בסך 6,000 שקלים שאמור להיות משולם ב-1.4.2023.

אלא שבתי החולים הירושלמים – הדסה עין כרם והר הצופים ושערי צדק, אינם, כידוע, בתי חולים ממשלתיים ואינם מקבלים תשלומים שוטפים ממשרד האוצר, ולכן עולה השאלה מאין יגיע המימון למענק? חשוב להדגיש – במרכזים הרפואיים הירושלמים מדגישים חזור והדגש כי המענק מגיע לעובדים וכי יש למצוא את מקור המימון לכך, אך מבקשים ממשרד האוצר להעביר את הכספים המיועד לכך כבר כעת, ולא בעוד כשישה חודשים – כפי שקורה עם מענקי האיזון שהם מקבלים.

את ההסתדרות במרחב ירושלים זה לא בדיוק מעניין. מבחינת יו"ר המרחב בירושלים דני בונפיל, על בתי החולים למצוא את הפתרונות ולהעביר לעובדים את המגיע להם על פי ההסכם. במכתב נוקב ששלח בונפיל למנכ"לי המרכזים הרפואיים – פרופ' יורם וייס מהדסה ופרופ' עופר מרין משערי צדק – הוא כתב בין השאר: "הנכם נדרשים לשלם לעובדיכם את מלוא הסכומים מכח ההסכמים שנחתמו, לרבות מענק יוקר המחייה בסך 6,000 שקל וזאת במשכורת חודש מרץ ולפני חג הפסח. במידה ולא תעשו כך, אפעל בכל האמצעים הארגוניים, הציבוריים והמשפטיים העומדים לרשותי, לרבות השבתה וזאת עד לפני חג הפסח".

במרכזים הרפואיים, מנגד, טוענים שאין להם את הכסף לשלם את מה שהובטח בהסכם, מכיוון שמשרד האוצר לא העביר את הסכומים הנדרשים, זאת בניגוד לבתי החולים הממשלתיים.

בפנייה דחופה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ, שנחתם על ידי פורום בתי החולים הציבוריים, שבו חברים גם הדסה ושערי צדק, הם נכתב: "אנו פונים אליכם בדחיפות, על מנת שתורו לגורמי המקצוע במשרדיכם להעמיד לבתי החולים הציבוריים העצמאיים את המימון הנדרש על-מנת שיוכלו לשלם לעובדיהם את תוספות השכר הארציות, כפי שהם זכאים בדין וכפי שנעשה לגבי עמיתיהם בשאר בתי החולים, ובכך, להימנע מהחרפה המסתמנת – לפיה, משרד האוצר אינו מוצא דרך לממן את עלות תוספת השכר הנגזרת מהסכם המסגרת לעובדי בתי החולים הציבוריים העצמאיים בלבד".

עוד נכתב: "גורמי המקצוע במשרדיכם מסרבים להודיע כי יועמד המימון הנדרש לבתי החולים העצמאיים לביצוע התשלום האמור לעובדיהם, בין אם באמצעות העמדת התקציב המתאים – כפי שנעשה עבור בתי החולים הממשלתיים, ובין באמצעות גילום מידי של ההתייקרויות במחירי הפיקוח – כפי שמתחייב לפי חוק הפיקוח. הטענה של גורמי המקצוע הינה כי בתי החולים העצמאיים יקבלו פיצוי כספי בגין ההתייקרות לעיל, במסגרת עדכון המחירים הרבעוני. דה עקא, ע"פ המנגנון הקיים, הפיצוי יתקבל לכל המוקדם בעוד כ-10 חודשים ובאופן אשר לא יפצה על ההוצאות שהושתו על בתיה"ח העצמאיים ונצברו עד למועד האמור".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר