צילום: באדיבות צבר רפואה
צילום: באדיבות צבר רפואה

אשפוז פסיכיאטרי בבית כחלופה לאשפוז מוסדי

שירות חדש של צבר רפואה למבוטחי לאומית ומאוחדת

פורסם בתאריך: 29.6.23 11:07

בשורה של ממש למתמודדי נפש הזקוקים לאשפוז פסיכיאטרי ויכולים לקבל את השירות בקהילה ובבית. שירות חדשני ופורץ דרך מבית צבר רפואה מאפשר היום לקבל שירות מותאם אישית של אשפוז פסיכיאטרי בבית, במימון קופת החולים מאוחדת ולאומית, עם בני המשפחה העוטפים ובסביבה הביתית המוכרת.

ככל שתחום שירותי הבריאות הולך ומתפתח, עם יותר ויותר שירותים רפואיים שניתן לקבל כיום בבית ובקהילה ולא בבתי חולים, כך גם מתפתחת הדרך בה מערכת הבריאות ניגשת לטיפול וסיוע פסיכיאטרי, כולל מודלים חדשניים ומהפכניים ממש של אשפוז פסיכיאטרי. אחת ההתפתחויות המשמעותיות ביותר בהקשר זה היא שירות של אשפוז פסיכיאטרי בבית כחלופה לאשפוז בבתי החולים לבריאות הנפש. שירות זה, המוענק על ידי צבר רפואה, מערך אשפוז הבית המוביל בישראל, מאפשר למתמודדי נפש במצבים שונים לקבל את אותה רמה של טיפול פסיכיאטרי- כפי היו מקבלים באשפוז בבית חולים לבריאות הנפש, אך עם הנוחות והסביבה המוכרת של הבית. השירות מוענק במימון מלא וללא השתתפות עצמית למבוטחי מאוחדת ולאומית. מטופלים אחרים יכולים לקבל את השירות באופן פרטי.

מהו שירות אשפוז פסיכיאטרי בבית?

השירות החדש מבית צבר רפואה הוא אשפוז פסיכיאטרי בדומה לאשפוז מוסדי, אשר מאפשר לאנשים הזקוקים לטיפול נפשי לקבל אותו בביתם ולא להתאשפז בבית חולים לבריאות הנפש – על כל המשמעויות המתלוות לאשפוזים במוסדות אלה. כמו באשפוז מוסדי, גם במסגרת של מחלקה פסיכיאטרית בבית הטיפול כולל צוות קבוע של רופא/ה פסיכיאטר/ית, אח/ות בריאות הנפש ועובד/ת סוציאלי/ת מתחום בריאות הנפש )על פי צורך מקצועות נוספים), המשוייכים למטופל ולמשפחתו למשך כל תקופת האשפוז בבית, ומעניקים את כל הטיפול הדרוש.

צילום: באדיבות צבר רפואה

צילום: באדיבות צבר רפואה

הטיפול כולל מתן מרשמים ומעקב אחר נטילת תרופות, תמיכה סוציאלית למטופלים ולבני משפחתם, סיוע במיצוי זכויות כולל הגשת תביעות לביטוח הלאומי ולוועדות סל שיקום, ומתן כלים לבניית שגרת חיים מאוזנת לאחר סיום האשפוז בבית. חשוב להדגיש כי לצד הטיפול המקצועי והמותאם אישית שמקבלים המאושפזים הביתיים והליווי היומיומי מצד הצוות הרב מקצועי, התמיכה הסוציאלית למשפחה כוללת מענה מלא לגבי התארגנות למצב, מיצוי זכויות בקהילה ומול גורמים רלבנטיים, תיווך עם מרפאות בריאות הנפש, מסגרות יום ושירותי רווחה וסיוע למשפחה בתקופה מורכבת ורגישה זו.

 

 

המטרות של אשפוז במחלקה פסיכיאטרית בבית

  • איזון מצבו הנפשי של המטופל בסביבתו הטבעית והרגועה, ומתן כלים לשמירה על שגרת חיים מאוזנת.
  • מניעת אשפוז ראשון או אשפוזים חוזרים.
  • קיצור משך האשפוז הפסיכיאטרי והטיפול האקוטי המתלווה אליו וחזרה מהירה יותר לשגרת חיים מסוימת.
  • מתן מענה סוציאלי ורגשי טוב ומותאם יותר למטופלים עצמם אך גם לבני המשפחה המלווים.

באילו מצבים האשפוז הביתי מתאים כחלופת אשפוז פסיכיאטרי?

אשפוז פסיכיאטרי בבית של צבר רפואה ניתן על פי קריטריונים שנקבעו על ידי משרד הבריאות, קופות החולים והצוותים המקצועיים של צבר רפואה. השירות מתאים למטופלים העומדים בקריטריונים הבאים:

  • מטופלים שהצוות המקצועי הגדיר אותם כמתאימים לשהות בביתם עם המעטפת הרפואית של צוות מחלקת אשפוז פסיכיאטרי בבית של צבר רפואה.
  • מטופלים שאין להם צורך בהשגחה צמודה 24/7 .
  • אין מסוכנות מצד המטופל לעצמו או לסביבה.
  • קיימת נכונות לשתף פעולה עם הטיפול, בעיקר נטילת תרופות.
  • קיים בבית אפוטרופוס ו/או גורם משפחתי זמין ומוכן לשמש כמטפל עיקרי.

שירות אשפוז פסיכיאטרי בבית מחולל מהפכה משמעותית בתחום בריאות הנפש בישראל, שירות רפואי המותאם למציאות הנוכחית ומאפשר לקבל טיפול מעולה, בבית ובלי להתפשר על איכות והיקף הטיפול הניתן. על מנת לברר התאמה לשירות ניתן לפנות לרופא המטפל בקהילה או במוסד האשפוזי, או ליצור קשר עם צבר רפואה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר