המרכז לטיפול בהקרנת פרוטונים לחולי סרטן (צילום: אבי חיון)
המרכז לטיפול בהקרנת פרוטונים לחולי סרטן (צילום: אבי חיון)

לראשונה בישראל: הדסה וחברת פי-קיור חנכו את המרכז לטיפול בהקרנת פרוטונים לחולי סרטן

הטיפולים הראשונים בישראל ניתנו לרינה ולחיה, חולות סרטן עם גידולים בצוואר ובפה, אשר כבר איבדו תקווה עם שאר הטיפולים ה"רגילים" שלא צלחו ועם חזרת המחלה וכעת – מצבן הוטב

פורסם בתאריך: 2.7.23 10:48

אתמול, רביעי, נחנך בטקס מרשים ורב משתתפים המרכז להקרנת פרוטונים אותו הקימו יחד המרכז הרפואי הדסה וחברת פי-קיור הישראלית. שיתוף הפעולה הראשון מסוגו בישראל, יאפשר לעשרות חולי סרטן בישראל לקבל טיפול בהקרנת פרוטונים במסגרת טיפול ניסיוני פורץ דרך ומעורר תקוות רבות בקרב אלפי חולים ואנשי מערכות הבריאות בארץ ובעולם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגוננים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"מדובר בטיפול שלא ניתן עד כה בארץ", מציינים בהדסה ובחברת פי-קיור, "ומי שביקשו לעבור אותו נאלצו לטוס לתקופת טיפולים ממושכת בחו"ל ולממן בעצמם את ההליך כולו (עלות כוללת הנאמדת בכ-100,000 דולר)".

בטקס חנוכת המרכז השתתפו דליה איציק, יו"ר דירקטוריון הדסה, פרופ' יורם וייס, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, הרב אלימלך פירר, ראש ארגון "עזרה למרפא", חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים-רעות, שמעון סוסן, ראש מועצת חבל מודיעין, ד"ר מיכאל מאראש, מנכ"ל חברת  P-CUR, פרופ' אהרון פופובצר, מנהל מכון שרת לאונקולוגיה בהדסה, והצוות מהמרכז הרפואי הדסה אשר עמל בשנים האחרונות על הקמת המרכז החדשני.

הטיפול הראשון בישראל ניתן בשבועות האחרונים לרינה וחניש, חולת סרטן עם גידולים בצוואר ובפה, אשר כבר איבדה תקווה עם שאר הטיפולים ה"רגילים" שלא צלחו וויתרה על טיפול למרות מצבה הכאוב והמורכב ולמרות חזרתם של הגידולים. "כששמעתי שיש טיפול חדשני של הדסה שהוא פחות כואב ויותר ממוקד מהטיפולים שעברתי עד היום, ואפשר לקבל אותו בפעם הראשונה בישראל ולא לטוס לחו"ל בשבילו, החלטתי שאתן צ'אנס אחרון", אמרה רינה שעברה את הטיפול הראשון בישראל, כשהיא מלווה בבנה ובתה.

"הרופא שמלווה אותי כבר כמה שנים לאורך המחלה, פרופ' פופובצר מהדסה בחר בי לעבור את הטיפול ואני מלאת תודה לו ולבית חולים הדסה על ההחלטה הזו. עכשיו אני מרשה לעצמי להיות יותר אופטימית, והמשפחה שמלווה אותי לכל טיפול ובדיקה מתרגשת לא פחות".

חולה נוספת, חיה, סבלה במשך זמן רב מגידולי ראש צוואר. לאחר טיפולים ממושכים על פי הפרוטוקולים, חזרו הגידולים והצוות בהדסה קבע שהיא מתאימה לעבור את הקרנות הפרוטונים. לאחר סבב טיפולים, פרופ' פופבצר מדגיש כי מצבה הוטב משמעותית.

"מצבן של החולות טוב, הטיפול בהן מתקדם באופן משביע רצון ואנו מרשים לעצמנו להיות אופטימיים יחד איתן ועם בני המשפחה. חיה סבלה ממחלה סוערת ביותר, והבדיקות החוזרות שבוצעו עד כה מראות על רגיעה משמעותית. אנו כמובן ממתינים לבדיקת ה-PET CT ולאחריה נקבע את המשך קו הטיפול".

יש לציין כי על בסיס שיתוף פעולה שנרקם בין החברה לבין המרכז הרפואי הדסה עין כרם, הקימו הגופים תשתית לפיתוח קליני משותף ובכך לראשונה בישראל יתאפשרו טיפולי הקרנת פרוטונים לחולי סרטן אשר ימצאו מתאימים לניסוי בטיפול.
הניסוי הקליני, המתבצע ללא עלות לקופות החולים ולחולים עצמם ובאישור ה-FDA, מהווה הזדמנות נדירה להנגיש טיפול חדשני לחולה הישראלי.

דליה איציק, יו"ר דירקטוריון הדסה: "אין זה מפתיע שמציון, מהדסה, יוצאת שוב התורה. הצעד שאנו עדים לו היום הוא בבחינת פריצת דרך בכל היבטי הטיפול בחולי הסרטן במדינת ישראל ומהווה מקור לגאווה לאומית עצומה יחד עם תרומה ממשית לקידום הרפואה הלכה למעשה. חולים רבים חיכו שנים ארוכות שהטיפול הזה, עבורו עד כה הם נאלצו לחצות יבשות – יגיע לישראל והנה הוא כאן, עבורם, ויעניק להם עוד שנים של חיים לצד יקיריהם".

מנכ"ל חברת פי-קיור, מיכאל מאראש: "הדסה ופיקיור מנגישות למעשה את הטיפול הרדיותרפי על בסיס פרוטונים לכל החולים הזקוקים לטיפול בקרינה. הם יזכו לטיפול ממוקד ללא פגיעה באיברים בריאים קרובים וללא תופעות לוואי. המערכת יודעת לזהות ולהתמקד בגידול עצמו ואף לזהות שינויים שחלים בגידול – גם הקטנים שבהם, אליהם היא ממקדת את הטיפול".

מנהל מכון שרת לאונקולוגיה בהדסה, פרופ' אהרון פופובצר: "מדובר בטיפול ראשון מסוגו שניתן בארץ כאשר התחלנו בשלב ראשון בטיפול בחולים שאין להם הצעה טיפולית אחרת או חולים עם גידולים הקרובים מדיי למקומות אסטרטגיים בגוף ולכן לא ניתן להעניק להם טיפול קרינתי רגיל – חולי סרטן אף אוזן גרון וסרטן מוח חוזר. צוות הדסה מלווה את התהליך ומוביל במסגרתו את התחום הפיזיקאי ואת ההחלטות הרפואיות הרבות המלוות את הפרויקט. הטיפול הראשון במדינת ישראל נראה עד כה משביע רצון ואנו עם הפנים קדימה, אל החולים הבאים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר