ד"ר אוהד עינב וד"ר זיו אסא יחד עם סולימן רגע לפני השחרור הביתה (צילום: דוברות הדסה)
ד"ר אוהד עינב וד"ר זיו אסא יחד עם סולימן רגע לפני השחרור הביתה (צילום: דוברות הדסה)

הראש התנתק מהצוואר: בן 12 עבר תאונת אופניים קשה וחייו ניצלו בהדסה

יום הרכיבה על האופניים הסתיים בפינוי מוסק ובניתוח חירום בהדסה עין כרם, במהלכו עבר בן ה-12 ניתוח מורכב לאיחוי החיבור בין הראש שכמעט התנתק לגמרי מבסיס הצוואר. "נלחמנו על חיי הנער. זהו מקרה נדיר ויוצא דופן עם 50% סיכויים לתמותה", מתאר המנתח האורתופדי מהדסה

פורסם בתאריך: 5.7.23 10:14

הוריו של סולימן חסן בן ה-12 מבקעת הירדן, לא תיארו לעצמם שהרכיבה השגרתית על אופניו בקרבת ביתו תסתיים באופן דרמטי שכזה. הנער, שרק יצא להתאוורר כמידי יום בטיול על אופניו, עבר תאונת דרכים ונפגע באורח קשה מאוד. רק ניתוח החירום שעבר בהדסה עין כרם הציל את חייו .


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 5 חדרים בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לאחר שפגעה בו מכונית בעוצמה חזקה, חסן פונה ליחידת הטראומה שבהדסה עין כרם במסוק, כאשר היה ברור לכוחות ההצלה באזור כי חייו נמצאים בסכנה עקב פציעתו האנושה והפגיעה בחיבור שבין הראש לצוואר.

ד"ר אוהד עינב, רופא מומחה מהמחלקה האורתופדית בהדסה עין כרם, שניתח אותו יחד עם ד"ר זיו אסא, מספר: "הפגיעה המשמעותית והעיקרית ממנה סבל הנער הייתה שבר בחיבור בין הראש לצוואר יחד עם קרע של כל הרצועות ובנוסף – פציעה שטחית בבטן. עקב הפציעה הקשה, הראש התנתק כמעט לגמרי מבסיס הצוואר. לאחר בדיקה מעמיקה של מצבו, החלטנו לבצע ניתוח שבמהלכו חיברנו את הראש לצוואר", מתאר ד"ר עינב.

"נלחמנו על חיי הנער, צוות גדול של חדר הניתוח ובכללו אחי חדר הניתוח, מרדימים ולאחריו צוות טיפול נמרץ והמחלקה הכירורגית. זהו מקרה נדיר ויוצא דופן עם סיכויים של 50% תמותה. ההליך עצמו מאוד מסובך וארך מספר שעות, כאשר בחדר הניתוח השתמשנו בפלטות וקיבועים חדישים במקום הפגוע.  בדיוק בגלל המקרים האלו בחרתי בהתמחות על בטראומה. האפשרות שלנו להציל את הילד בזכות הידע והטכנולוגיה הכי חדשנית בחדר הניתוח, מסבה סיפוק עצום. זו המטרה של כולנו במערך.
לשמחתנו, הניתוח עבר בהצלחה גדולה והצלנו את חיי הנער. הוא שוחרר לביתו עם קיבוע צווארי וכמובן תחת מעקב וטיפול רפואי מסור של צוות בית החולים ושלי.

אביו של סולימן, שלא עזב את מיטת בנו לאורך ימי האשפוז וההתאוששות מן הניתוח, סיכם בהתרגשות, "אני אודה לכם כל החיים שלי על שהצלתם את בני יחידי היקר שלי. תבורכו כולכם, בזכותכם הוא קיבל את החיים שלו מחדש אפילו כשהסיכויים היו נמוכים והסכנה הייתה ברורה. מה שהציל אותו הן מקצועיות, טכנולוגיה שיש פה עבור הפצועים וקבלת החלטות מהירות של צוות מחלקת טראומה ואורתופדיה. פשוט תודה גדולה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר