המרכז הרפואי הדסה עין כרם, המרכז הרפואי שערי צדק (צילומים: אבי חיון, דוברות שערי צדק)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם, המרכז הרפואי שערי צדק (צילומים: אבי חיון, דוברות שערי צדק)

מדד האיכות של משרד הבריאות: בתי החולים של הדסה עם ציון 10; שערי צדק כמעט מושלם

הדסה עין כרם והדסה הר הצופים מובילים במדד האיכות של משרד הבריאות לשנת 2022 עם ציון 10. בית החולים שערי צדק קיבל את הציון 9.9. כך עולה מדוח חדש שפרסם אתמול המשרד, העוסק באיכות הטיפול הרפואי בישראל

פורסם בתאריך: 25.7.23 07:38

בדו"ח מדדי האיכות בבריאות שפרסם אתמול, חמישי, משרד הבריאות, ניצבים בתי החולים של הדסה במקומות הראשונים לאחר שזכו להישגים מרשימים בציוני הוועדות בתחומי רפואה שונים. הדו"ח הינו חלק מרכזי בתוכנית הלאומית למדדי איכות של משרד הבריאות, אשר שמה לה למטרה עיקרית את קידום הטיפול הרפואי האיכותי בנושאים מרכזיים ונבחרים במערכת הבריאות הישראלית.

הדסה עין כרם והדסה הר הצופים קיבלו ציון מושלם – 10, כאשר בעין כרם נבדקו 9 מדדים ובהר הצופים נבדקו 8 מדדים שונים. יש לציין כי בנוסף לבתי החולים של הדסה ישנם עוד 9 בתי חולים שקיבלו את הציון 10.

בית החולים שערי צדק קיבל אף הוא ציון גבוה מאוד – 9.9, כאשר נבדקו בו 9 מדדים.

הנושאים הנבחרים בהם בחן משרד הבריאות את איכות הטיפול בבתי החולים בארץ כלל מדידת זמנים מההגעה למיון ועד לביצוע מיון והערכה ראשונית על ידי איש צוות, מדידת הזמן שלוקח לבצע מהגעת מטופל ועד ביצוע CT ראש למטופלים עם חשד לאירוע מוחי, טווח הזמנים מרגע ההגעה למיון ועד לביצוע צנתור לבבי טיפולי דחוף. השנה נוספו מדדים חדשים, מדד זיהוי פוליפ בקולונוסקופיה – בבתי החולים הכלליים, הערכת כאב למפונה בניידות טיפול נמרץ ובדיקת דו תחמוצת הפחמן באוויר הנשוף (EtCO2) לחולה מונשם המפונה בניידות טיפול נמרץ.

תרבות מדידת האיכות ושיפור האיכות בעקבות המדידה, ניכרת על פני המנעד הרחב של הרצף הטיפולי במעגלי החיים ותחומי העשייה של מערכת הבריאות בישראל. יחד עם זאת, התוכנית דינמית ומשתנה, מדדים שהוטמעו מוקפאים ומפורסמים ברמה לאומית בלבד, ותחתיהם נכנסים מדדים חדשים בשיתוף פעולה עם האיגודים המקצועיים והמועצות הלאומיות הרלוונטיות.

 

 

פרופ' יורם וייס, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה: "הציון המסכם 10 הגבוה ביותר, אשר הוענק לשני בתי החולים של הדסה מהווה הכרה מבורכת במקצועיותה הבלתי מתפשרת של הדסה, של צוותיה ומנהליה ושל תרומתה למדע ולרפואה. היכולת להוביל לאורך שנים במדדי האיכות, להציע רפואה מצוינת המגובה במחקר פורץ דרך, בהכשרה איכותית של דור הרופאים הבא ושל טכנולוגיות מובילות, יחד עם מסירות ואנושיות – היא שעושה את ההבדל עבור המטופלים שלנו ומכוונת את הדסה ואנשיה להיות הטובים ביותר".

פרופ' וייס הוסיף התייחסות לציון הגבוה לו זכה בית החולים הדסה הר הצופים גם בתחומי גריאטריה ושיקום, ואמר: "אני גאה בצוותי הדסה העושים מלאכתם נאמנה, בהובלה מקצועית ובהמון חמלה ובעשייה רב תחומית למען מטופלי השיקום והגריאטריה. אנו מתקדמים במהירות בבנייתו של מרכז השיקום החדש בהדסה הר הצופים ובזכותו נוכל להעניק טיפולים חדשניים למספר גבוה יותר של מטופלים מירושלים ומכל קצוות הארץ ובאמצעים מתקדמים אשר יובילו לשיפור משמעותי בתפקודיהם".

שר הבריאות, משה ארבל: "השנה נקט משרד הבריאות בצעדים משמעותיים כדי לשפר את איכות שירותי הבריאות ומלבד מבתי החולים הכלליים, פועל גם בבתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים, תחנות טיפת חלב ובמרכזי דיאליזה. פעילות ממשית נעשית גם בתחום בטיחות המטופל על ידי ביצוע סקרים ומבדקים שחוקרים לעומק נושאים בוערים. נמשיך להתמקד במדיניות הצבת המטופל במרכז ונביא גם את קולות המטופלים במסגרת עדכון מדדי התוכנית, כאשר מדדים חדשים יאפשרו לקבל תובנות חשובות לגבי ההשפעה של טיפולים והתערבויות על חייהם ובריאות של מטופלים רבים".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "החתירה למצוינות באיכות ובטיחות בתחום הבריאות היא מסע מתמשך, שלהצלחתו דרוש המשך שיתוף פעולה, הירתמות, חדשנות ומחויבות ללמוד מהניסיון המשותף של המוסדות המשתתפים ושל התוכנית הלאומית. על ידי מתן משקל לקול המטופל, ניתן יהיה ללמוד על ההשפעה של התערבויות וטיפולים על תוצאות הטיפול ועל רווחת המטופל מנקודת ראותו של המטופל. בנוסף, מתמונת המדדים מתחדד גם הצורך לחבר את עולם המדדים בקהילה לתכנית הלאומית למדדי איכות. ריכוז מדדי האיכות בכל שרשרת הטיפול וניהולים ברמה הלאומית, תביא ליצירת תמונה כוללת ותאפשר שיפור באיכות הטיפול".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר