בני הזוג ליאת ופדריקו מנה עם המיילדות, המרכזים הרפואיים שערי צדק והדסה עין כרם (צילומים: דוברות שערי צדק, דוברות הדסה)
בני הזוג ליאת ופדריקו מנה עם המיילדות שרון בר שביט ותמר גרינפלד, המרכזים הרפואיים שערי צדק והדסה עין כרם (צילומים: דוברות שערי צדק, דוברות הדסה)

הצד השמח של חגיגות השנה החדשה: כ-40 תינוקות נולדו בירושלים מחצות

בבתי החולים של הדסה קיבלו את השנה החדשה עם 23 לידות מחצות הלילה ועד השעה 8:45; בשערי צדק "חגגו" עם 17 לידות מחצות ועד 8:20 בבוקר. זאת ועוד - בשעה 3:34 יילד צוות מד"א ירושלים את התינוק הראשון שלהם לשנה החדשה. תגדלו אותם בנחת

פורסם בתאריך: 1.1.24 09:47

השנה האזרחית החדשה הביאה עימה בשורות טובות לעשרות משפחות שהוסיפו לחיקן חבר/ה נוסף למשפחה – כ- 40 תינוקות נולדו ב-9 השעות שחלפו מאז החלה שנת 2024 – 17 מהן במרכז הרפואי שערי צדק (ובשלוחת ביקור חולים של בית החולים).

בבתי החולים של הדסה, בעין כרם ובהר הצופים, נולדו מחצות 23 תינוקות. הראשון שבהם נולד לליאת ופדריקו מנה – מפונים מקיבוץ עין השלושה בעוטף עזה, ששוהים בירושלים ובחרו ללדת את בנם השלישי בהדסה הר הצופים.

ליאת, שהעבירה את השליש האחרון להריון בבית מלון בירושלים ביחד עם שני ילדים קטנים, בעוד שבעלה מגויס למילואים, אומרת: "חיכיתי כבר ללדת, הייתה ציפייה גדולה של שנינו וכשזה קרה בכיתי בכי אמיתי ומשחרר של אושר אנחנו רואים בזה אור גדול בתקופה המורכבת הזו. אחרי הלידה יש תחושה של ניצחון ותקווה שנחזור לבנות את ביתנו בקיבוץ. אנחנו מאחלים לשנה החדשה שעם ישראל ימשיך להביא גאולה לעולם עם לידות של תינוקות מתוקים".


בני הזוג ליאת ופדריקו מנה עם המיילדות (צילום: דוברות הדסה)

בני הזוג ליאת ופדריקו מנה עם המיילדות שרון בר שביט ותמר גרינפלד (צילום: דוברות הדסה)


 

 

חווית הלידה של ליאת בחדר הלידה בהדסה הר הצופים, היתה מאוד מרגשת עבורה והתרחשה בדיוק כמו שהיא חלמה: "המיילדות שהיו איתי היו עדינות ורגישות מאוד, במיוחד לנוכח הנסיבות והמצב. הייתה לי חוויה מדהימה איתן".

בנוסף, גם צוותי מד"א "חגגו" את השנה החדשה, כשהצוותים בירושלים יילדו את התינוקת הראשונה לשנת 2024 – זה קרה בשעה 3:34 לפנות בוקר, אז יולדה תינוקת על ידי צוות ניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום בירושלים. במד"א מציינים כי במהלך הלילה הבהילו הכוננים והצוותים בכל הארץ 11 יולדות – אך רק בירושלים, כאמור, הן ביצעו את הלידה בעצמם.

בתוך כך – בשערי צדק מדווחים בגאווה כי שוב שברו את שיא הלידות החודשי של המרכז הרפואי, כאשר במהלך חודש דצמבר בוצעו בבית החולים ובשלוחת ביקור חולים 1,856 לידות.

השיא הקודם, אגב, היה בחודש אוקטובר האחרון – אז בוצעו בשערי צדק ובביקור חולים 1,823 לידות (שבהן נולדו 1,856 תינוקות).

ההסבר לשבירת שיאי הלידות הוא פשוט בסך הכל – לאוכלוסיית ירושלים נוספו מאז ה-7/10 אלפי משפחות מפונות מיישובי קו העימות בצפון הארץ ובדרומה – דבר הבא לידי ביטוי גם בלידות בירושלים ולא בבתי החולים בצפון ו/או בדרום.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר