אילוסטרציה חיסון
אילוסטרציה חיסון

טרגדיה: אמא מאזור ירושלים לא התחסנה בהריון – פעוט בן 6 שבועות נפטר משעלת

משרד הבריאות מעדכן הערב כי התינוק חלה כשבוע לפני הגיל המוקדם ביותר בו יכול היה לקבל את החיסון, ונפטר מסיבוכי המחלה

פורסם בתאריך: 4.1.24 19:16

טרגדיה בירושלים: פעוט בן שישה שבועות נפטר מסיבוכי מחלת השעלת – כך מדווח הערב משרד הבריאות.

על פי משרד הבריאות, התינוק פיתח תסמינים למחלה בגיל 5 שבועות – כשבוע לפני הגיל שבו יכול היה לקבל חיסון נגד שעלת, ונפטר מסיבוכי המחלה.

לאחר שהמקרה דווח ללשכת הבריאות המחוזית, נערכה חקירה אפידמיולוגית שממנה עלה כי בניגוד להמלצה הגורפת – אמו של התינוק לא התחסנה במהלך ההיריון.

"ההדבקה בשעלת גבוהה בעיקר באזורים של אוכלוסייה צפופה עם שיעורים נמוכים של קבלת חיסוני השגרה", נמסר ממשרד הבריאות, "כאשר התחלואה המשמעותית ביותר ומרבית האשפוזים הם בקרב תינוקות לא מחוסנים בני פחות מחצי שנה".

 

 

במשרד הבריאות מזכירים כי שעלת היא מחלה מסוכנת במיוחד לתינוקות עד גיל חצי שנה שעלולה לגרום לסיבוכים ולמוות, החיסון שניתן לתינוקות להחל מגיל שישה שבועות, נותן הגנה נגד מספר מחלות, כולל שעלת ופוליו".

כאמור, ההמלצה הגורפת של משרד הבריאות היא מתן חיסון נגד שעלת לנשים בשליש השלישי להריון, שמאפשר לאשה ההרה לפתח נוגדנים לשעלת ברמה גבוהה ולהעבירם דרך השליה לעובר ברחמה, וכך להעניק לתינוק הנולד הגנה עד שהוא יוכל לקבל את החיסון בעצמו.

"משרד הבריאות מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות זיהומיות שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות", מציינים במשרד הבריאות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב הילדים וסביבתם. ילד מחוסן הוא ילד מוגן".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר