מטבע של 5 שקלים, צילום הרנטגן של הילד (צילומים: מאוחדת ירושלים)
מטבע של 5 שקלים, צילום הרנטגן של הילד (צילומים: מאוחדת ירושלים)

בגלל 5 שקלים: ילד בן 5 כמעט נחנק למוות – אבחון מהיר הציל את חייו

למכון לרפואה דחופה של מאוחדת בירושלים הגיע ילד בן 5 לאחר שיעול חזק והקאות לאורך כל הלילה. ד"ר עודה עלאם שבדק את הילד, הבחין מיד כי ישנה הפרעה משמעותית לנשימה ובצילום רנטגן התבררה הסיבה - מטבע של 5 שקלים נתקע לו בסמוך לקנה הנשימה

פורסם בתאריך: 29.1.24 08:50

באחד הלילות האחרונים נתקף ילד כבן 5 בשיעול חזק שהיה מלווה בהקאות חוזרות ונשנות. הוריו המודאגים, תושבי הצפון ששהו בירושלים לביקור, פינו אותו בשעות הבוקר למכון לרפואה דחופה של מאוחדת בירושלים.

הרופא שקיבל את הילד, ד"ר עודה עלאם, הבחין מיד שמצבו לא טוב והפנה את הילד והוריו לביצוע צילום רנטגן. בצילום, הופתעו ההורים והרופא, נראה בבירור מטבע של 5 שקלים, שהילד בלע בערב קודם לכן אשר נתקע קרוב מאוד לקנה הנשימה.

"בצילום ראינו באופן ברור כי הוא בלע מטבע של חמישה שקלים, אשר נתקע קרוב מאוד לקנה הנשימה עם חשש ממשי לחנק", משחזר ד"ר עלאם. "ביקשתי למנוע כל תזוזה של הילד שעלולה להביא לחסימת נתיבי האוויר שלו עד לפינוי לבית החולים".

צוות המלר"ד הזמין למקום ניידת טיפול נמרץ ובמקביל עדכנה מנהלת המלר"ד, דנה בר-און, את חדר המיון בהדסה על מצבו המורכב של הילד. הוא פונה תוך זמן קצר להדסה שם הוצא המטבע בהצלחה וללא פגיעה.

"היה לילד נס גדול", מוסיף ד"ר עלאם. "הוא היה בסכנת חיים ממשית, כאשר כל תנועה שלו, במיוחד במהלך השינה בלילה היתה יכולה להזיז את המטבע לקנה הנשימה ולגרום לחסימה נשימתית. אנו קוראים להורים להרחיק מהילדים כמה שיותר חפצים שעלולים להיות מסוכנים עבורם, וברגע שמבחינים בתסמינים לא רגילים ושינויים קיצונים בהנהגות הילדים להגיע מיד לקבלת טיפול רפואי. זה מציל חיים".

 

 


צילום הרנטגן של הילד (צילום: מאוחדת ירושלים)

צילום הרנטגן של הילד (צילום: מאוחדת ירושלים)


ש', אביו של הילד, משתף בחוויה המלחיצה: "אנחנו מרגישים שקיבלנו את החיים של הילד שלנו במתנה. כשהגענו למרכז לרפואה דחופה של מאוחדת היינו בתחושה של אי-הבנה ובלבול לגבי מצבו. ד"ר עלאם גילה תושייה רבה ואיבחן מהר מאוד את הבעיה והבין שהילד בסכנת חיים. הוא טיפל בו ובעיקר הרגיע אותנו כדי שלא נלחיץ את בננו. אנחנו מודים לצוותים הרפואיים של מאוחדת והדסה על הטיפול המקצועי והמהיר ושמחים מאוד שהכול הסתיים בשלום".

תומר זקן, ראש תחום רפואה דחופה מאוחדת במחוז ירושלים הוסיף: "המלר"ד הוא מרכז רפואי ייחודי מסוגו בירושלים, הממלא תפקיד חיוני וחשוב בקידום הרפואה הקהילתית בעיר ומעניק למבוטחי מאוחדת מגוון רחב של שירותים רפואיים דחופים סביב השעון, בכל ימות השנה. השירותים הרפואיים במלר"ד ניתנים באמצעות מומחים בכירים במספר תחומים ועם מכשור טכנולוגי חדיש ומתקדם. הנהלת מאוחדת הציבה רף גבוה לטיפול רפואי מיוני איכותי למבוטחיה בתחום הרפואה הדחופה".

דנה בר-און, מנהלת מלר"ד מאוחדת ירושלים, סיכמה: "זאת תחושת סיפוק גדולה לדעת שהצלחנו להציל חיי אדם. צוות המלר"ד פעל במקצועיות, ביעילות רבה ובשיתוף פעולה מלא לכל אורך האירוע. אני שמחה שהמקרה הסתיים עם סוף טוב וחייו של הילד ניצלו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר