המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)
המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

שערי צדק: החלמה מואצת מניתוח מפרק

תוכנית חדשנית מקצרת את משך האשפוז לאחר הניתוח משבוע ימים לשלושה ימים בלבד

פורסם בתאריך: 22.8.17 09:07

החלמה מהירה יותר לאחר ניתוח להחלפת מפרק הברך או הירך: בישראל יותר מחצי מיליון בני אדם אשר סובלים מכאב וממגבלה משמעותיים על רקע פגיעה בסחוס של מפרק הברך או הירך, ומדי שנה נערכים בישראל כעשרת אלפים ניתוחים להחלפת המפרקים הללו. מדובר בניתוח לא פשוט, אשר ההחלמה ממנו נחשבת ממושכת מאוד. כעת, בעזרת גישה חדשנית שבה החלו לנקוט אנשי מחלקת האורתופדיה בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, נהנים מנותחים רבים מקיצור משמעותי של תקופת ההחלמה.

 



 

הגישה, המכונה 'החלמה מואצת', כוללת בתוכה הכנה מקיפה, הפחתת העומס הביולוגי הקשור לניתוח, להרדמה ולטיפול התרופתי, תנועה מוקדמת ואימוץ מהיר של סממני בריאות. בדרך זו  משך האשפוז מתקצר, ישנו חיסכון בהוצאות וחווית ההחלמה משתפרת.

"עד להטמעת השיטה, האשפוז לאחר החלפת מפרק ארך שבוע לפחות", מספר ד"ר אמיר רובין, אורתופד מנתח בבית החולים. "חודשים בודדים לאחר שהתחלנו ביישום השיטה החדשה, יותר ממחצית המטופלים יצאו לביתם בתוך שלושה ימים ולעיתים גם פחות מזה". במרכזים רפואיים שונים ברחבי העולם אף מתבצע הניתוח באשפוז יום בלבד (כלומר שחרור מבית החולים גם לאחר פחות מ-24 שעות).

 



 

ד"ר רובין מאמין שבתוך זמן קצר גם בארץ ניתן יהיה להגיע למצב כזה, ומוסיף: "מקרים רבים מראים ששיטת ההחלמה המואצת, כשמה, מפחיתה את הזמן עד לחזרה לתפקוד, מפחיתה את הכאב האופייני לתקופת החלמה ואפילו מפחיתה בצורה משמעותית מאוד את שיעור הסיבוכים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר