סוניה כליפה עובדת בחדר הניתוח של משגב לדך מבית מאוחדת (צילום: יח"צ)
סוניה כליפה (צילום: יח"צ)

פרויקט קליטת עולים חדשים במשגב לדך מבית מאוחדת בירושלים

במסגרת פרויקט קליטת עולים חדשים במאוחדת, סוניה כליפה שעלתה מצרפת, נקלטה בצוות הרפואי של חדרי הניתוח במשגב לדך

פורסם בתאריך: 23.1.18 13:49

בית החולים משגב לדך מבית מאוחדת קולט עלייה בחדר הניתוח. כחלק מהפרויקט של קופת חולים מאוחדת במחוז ירושלים לקליטת אחיות שהן עולות חדשות והכשרתן לעבודה בישראל, צירפה לאחרונה הנהלת בית החולים משגב לדך את סוניה כליפה, אחות חדר ניתוח מנוסה, לצוות הרפואי בחדרי הניתוח המשודרגים של בית החולים.

כליפה, שעלתה ארצה מצרפת הינה אם חד הורית לשתי בנות בוגרות, שמספרת כי חוותה קשיים בשל השפה ופערי התרבות, להיקלט בעבודה בתחום המקצועי שלה בארץ. לפי נהלי משרד הבריאות, על מנת לעבוד כאחות מוסמכת, בוגרת קורס חדר ניתוח, עליה לעבור את המבחן הממשלתי בסיעוד, מה שהיווה עבור סוניה מכשלה משמעותית לעבוד בתחום האהוב עליה והמוכר לה. בשל המכשולים העומדים בדרכה, עבדה סוניה כסייעת לרופא שיניים מאז עלייתה ארצה.

סוניה כליפה עובדת בחדר הניתוח של משגב לדך מבית מאוחדת (צילום: יח"צ)

סוניה כליפה (צילום: יח"צ)

"קופת חולים מאוחדת ובית החולים משגב לדך, חרתו על דגלן לסייע לעולים חדשים במקצועות הבריאות, להיקלט בארץ", מציינים במשגב לדך מבית מאוחדת בירושלים. "קליטת אחיות עולות, מקדמת גם את האינטרס הלאומי של חיזוק תפקיד האחיות והסיעוד, בעידן של מצוקת כוח אדם בתחום במדינת ישראל ועל כן נרתם בית החולים משגב לדך, מבית מאוחדת, למשימה החשובה. הנהלת בית החולים נפגשה עם סוניה והתרשמה מאד מהמוטיבציה הגבוהה שלה להיקלט בארץ, וכן מהתשוקה שלה לחזור לעבוד בתחום אותו היא אוהבת, כאחות חדר ניתוח. בעקבות המפגש, בית החולים ומאוחדת הקצו תקן מיוחד על מנת לקלוט את סוניה בחדרי הניתוח במשגב לדך".

 

 

 

סוניה נקלטה בתפקיד כוח עזר, ומלווה את אחיות חדרי הניתוח. צוות חדר ניתוח אימץ את סוניה אל חיקו ומלווה אותה בהיבטים המקצועיים, והאישיים, עוזר לה ללמוד עברית, ולהתכונן למבחני ההסמכה בסיעוד. לאחר שתעבור את המבחן הממשלתי, צפויה סוניה להיקלט כאחות מין המניין בחדרי הניתוח בבית החולים משגב לדך מבית מאוחדת.

בית החולים משגב לדך (צילום: יח"צ)

(צילום: יח"צ)

מבית החולים משגב לדך מבית מאוחדת נמסר: "אנו שמחים ומברכים על הצטרפותה של סוניה כליפה לצוות חדרי הניתוח של בית החולים משגב לדך. אנו רואים בחשיבות רבה סיוע וקליטה של עולים חדשים שהינם אנשי מקצוע בתחום הבריאות בבית החולים והצטרפותה של סוניה לצוות הרפואי שלנו מהווה נדבך נוסף במהלך אסטרטגי וחשוב זה"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר