(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

היולדת סבלה מדימום מוחי – וניצלה בצנתור בשערי צדק

היולדת החלה לפרכס כמה שעות לאחר לידה מוצלחת. הצוות הרפואי איתר במהירות את מקור הדימום וטיפול בו

פורסם בתאריך: 18.2.18 12:48

מקרה נדיר של דימום מוחי לאחר לידה טופל בעזרת צנתור – וללא צורך בניתוח: אישה בהריון, כבת 27, הגיעה באחרונה למיון המיילדותי במרכז הרפואי שערי צדק, לאחר 17 שעות של צירים.

לדברי אנשי הצוות הרפואי, האישה נראתה נינוחה לאורך כל התהליך ולא דיווחה על כאבים חריגים. הלידה ארכה כשעה, כשבסיומה נולדה בת בריאה. התינוקת הועברה לתינוקייה והאם ניגשה לחדרה כדי לנוח – ולפתע החלה לפרכס. יולדת אחרת ששהתה לצידה הזעיקה את הצוות הרפואי למקום.

המרכז הרפואי שערי צדק ( צילום: דוברות שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

היולדת הועברה בדחיפות למחלקה לטיפול נמרץ, שם קיבלה טיפול תרופתי בתופעת הפרכוס. בדיקת CT ראש שנעשתה לה הדגימה דימום מוחי בחלקו הקדמי של בסיס הגולגולת, אשר דרש התערבות מיוחדת. ד"ר יעקב אמסלם, מנהל היחידה לנוירו-רדיולוגיה התערבותית בשערי צדק, מסביר כי הטיפול המקובל במקרים כאלו הוא בדרך כלל ניתוח המערב פתיחה של הגולגולת, אך הצוות החליט לטפל בדימום ללא ניתוח – אלא על ידי צנתור דרך עורק התרדמה המוחי.

 

 

"השתמשנו בבלון כמשענת תומכת למיקרו-קטטר הזעיר, מה שמאפשר מעבר יציב יותר מהעורקים הגדולים מאוד לקטנים ביותר", מתאר ד"ר אמסלם, "ובעזרת דבק דמוי לבה ביצענו סגירה של מקור הדמם. בכך נחסך מהיולדת ניתוח גדול ומורכב".

הטיפול סייע לעצירת הדימום, ובבדיקת מעקב שבוע לאחר מכן נצפתה סגירה מוחלטת של מקור הדימום. האישה שבה לאיתנה ושוחררה לביתה במצב טוב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר