בדיקת ראייה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

קרית היובל: בדיקת עיניים שגרתית הצילה חיים

במהלך בדיקת עיניים שגרתית במרכז של מכבי, אבחן הרופא ד"ר אפלבום כי המטופלת סובלת מהפרעת קצב. בהמשך היא עברה צנתור בבית החולים

פורסם בתאריך: 11.3.18 17:04

אירוע יוצא דופן התרחש במרכז הרפואי "הדסה הקטנה", מבית מכבי שירותי בריאות, בקרית היובל. אל המרכז הגיעה אישה, תושבת ירושלים בשנות ה-70 לחייה, לצורך בדיקת עיניים שגרתית אצל ד"ר אפרים אפלבום, מומחה לרפואת עיניים. אלא שבמהלך הבדיקה הבחין ד"ר אפלבום כי משהו אינו כשורה. "המטופלת דיברה לא ברור", הוא משחזר, "היתה מעורפלת מאוד ומטושטשת וניסיתי להבין ממנה מה מרגישה".

מרפאת "הדסה הקטנה" בקרית היובל (צילום: באדיבות מכבי ירושלים)

מרפאת "הדסה הקטנה" בקרית היובל (צילום: באדיבות מכבי ירושלים)

ד"ר אפלבום אשר התמחה בעברו בקרדיולוגיה, בדק דופק והרגיש כי הוא מאוד מהיר ולאחר תשאול המטופלת, הבין כי לאחרונה היו לה אירועים דומים של חולשה ודופק מהיר. ד"ר אפלבום חשד כי מדובר בהפרעת קצב מסוג SVT, הנובעת מדופק לב מהיר שמקורו בפרוזדורי הלב והזעיק ניידת טיפול נמרץ.

 

ד"ר אפלבום מסכם ומדגיש כי "חשוב לי לציין כי דופק מהיר, במיוחד אם הוא מלווה בתחושה חוזרת של סחרחורות ועירפול, מחייב התייחסות ובדיקה. לא תמיד ניתן לאבחן את הסיבה מאחר ומדובר באירועים שחולפים מהר אולם, במידה והתחושה חוזרת כן חשוב להתייעץ עם רופא המשפחה ולבדוק מדוע זה קורה ולקבל הפניה וטיפול מתאים".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר