המרכז הרפואי שערי צדק, ד"ר אדם פרקש (צילומים: דוברות שערי צדק)
המרכז הרפואי שערי צדק, ד"ר אדם פרקש (צילומים: דוברות שערי צדק)

שערי צדק: שיטה חדשה לטיפול בגידולים נדירים

במרכז הרפואי החלו באחרונה להשתמש, לראשונה בארץ, בהקפאת תאים במלפורמציה נדירה באמצעות הזרקת גז מקפיא

פורסם בתאריך: 8.3.18 13:26

שיטת טיפול חדשה המבוצעת, לראשונה בארץ, במרכז הרפואי שערי צדק הקפאת תאים במלפורמציה הנדירה FAVA על ידי הזרקת גז מקפיא. השיטה, כך לדברי גורמים בשערי צדק, מהווה פתרון יעיל ומהיר ביותר לטיפול בנגע זה.

הטיפול באמצעות השיטה החדשה – Cryotherapy – מתבצע במרפאת מומים ווסקולריים בשערי צדק, כשבמרכז הרפואי מסבירים כי "מלפורמציה וסקולרית היא מום מולד הגורם לעיוותים בחיבור כלי הדם ומשפיע על תפקודם של איברים סמוכים. מלפורמציה נדירה ( (FAVA בכלי הדם, מטופלת בדרך כלל בניתוח, אך לעיתים, התפשטות נגעים מפושטים סביבה וסביב האיברים החיוניים לא מאפשרת ניתוח".

ד"ר אדם פרקש (צילום: דוברות שערי צדק)

ד"ר אדם פרקש (צילום: דוברות שערי צדק)

ד"ר אדם פרקש, מנהל מרפאת מומים ווסקולריים במכון אנגיוגרפיה בשערי צדק, מציין כי "במקרים מורכבים ניתוחים עלולים לגרום לנכות חמורה בגלל מעורבות של שרירים, עצבים או כלי דם שהם חיוניים לתפקוד אותם אברים. הטיפול בשיטה החדשה מתבצע באמצעות החדרת מחטים מיוחדים לתוך הנגע תוך שימוש באולטראסאונד וסי טי, כאשר הגז עובר דרך המחטים ומקפיא את תאיו".

ד"ר פרקש מספר על המטופל הראשון בארץ שטופל בשיטה זו, בן 26, שסבל במשך שנים רבות מכאבים באזור הכתף והגב העליון בשל גודלו העצום של הנגע. כאשר במקרה שלו, הסרתו בניתוח המערב את השרירים, עלול היה לגרום לפגיעה משמעותית בתפקוד הכתף והגפה העליונה. "החלטנו למקד את הטיפול בהקפאה לאזור ממוקד בכתף מבלי לסכן את כל השרירים מסביב", מציין ד"ר פרקש ומוסיף: "כעבור שלוש שעות המטופל שוחרר לביתו במצב טוב".

 

 

יצוין כי עד כה תוארו בספרות הרפואית מקרים בודדים בלבד של טיפול בהקפאה ל-FAVA, אך יעילות הטיפול מסתמנת יותר ויותר, במרכזים שונים למומים וסקולריים ברחבי העולם. "יש מקום לאופטימיות שהשיטה הזו תעזור למטופלים שלא ניתן לנתח, והתפקיד שלה ימשיך להתברר עם צבירת ניסיון רב יותר", מסכם ד"ר פרקש.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר