המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)
המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

שערי צדק: חלק מלאכותי של גולגלת הושתל במטופל

תושב העיר, בן 24, הגיע למרכז הרפואי לאחר שהתמוטט בביתו. חלק מגולגלתו הוסר וחלק מלאכותי, שהודפס במדפסת תלת ממד, הושתל במקום

פורסם בתאריך: 8.4.18 14:54

ניתוח מוח לא שגרתי הציל את חייו של צעיר בן 21, תושב העיר. המטופל הובהל לפני ימים ספורים למרכז הרפואי שערי צדק, לאחר שהתמוטט בביתו וחווה התקף אפילפטי. אשתו הזעיקה צוות מד"א לביתם, והוא פונה בדחיפות אל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שערי צדק.

תוצאות בדיקות הדם וההדמיה שבוצעו בבית החולים גילו כי הצעיר סובל מדלקת קרום המוח, שמפעילה לחץ תוך גולגולתי שסיכן את חייו. הצוות הרפואי החל בטיפול תרופתי מיידי, אך זה לא נתן אותותיו.

ד"ר ג'ון ויינסטון, רופא בכיר במחלקה לנוירוכירורגיה בשערי צדק, שניתח את המטופל, מדגיש כי מדובר במקרה נדיר מאוד ולדבריו, שיעור ההישרדות של מטופלים במצב אקוטי כזה נחשב נמוך. ד"ר ויינסטון: "בראשו של הצעיר נוצרה נפיחות מוחית כתוצאה מהזיהום, והלחץ התוך גולגלתי החריג איים לגרום נזק בלתי הפיך".

השלב הבא של הטיפול מפתיע ומדהים במיוחד: בטכניקה מיוחדת, בעזרת מדפסת תלת ממד וברמת דיוק של 1:1, הודפס חלק גולגולת מלאכותי, בצורת החלק שהוסר. כעבור כמה שבועות בוצע ניתוח להשתלת החלק המלאכותי, שהשיב לגולגולת את צורתה המקורית. הטיפול הביא לשיפור מהיר במצבו של המטופל, והוא שב לתפקוד מלא.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר