מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בערב פאשלילה (צילום: דוברות משרד הבריאות)
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בערב פאשלילה (צילום: דוברות משרד הבריאות)

וידאו – משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות: "טעינו שלא ריסנו מספיק חזק את הנהלת הדסה"

בר סימן טוב סיפר ביום רביעי בערב, במסגרת אירוע "פאק אפ נייט" - במהלכו המשתתפים מדברים על הכשלונות שלהם, על משבר המחלקה המטו-אונקולוגית בהדסה: "לא חשבנו שיהיה נכון לפתוח מחלקה נוספת עבור מספר מועט של ילדים חולים"

פורסם בתאריך: 27.4.18 13:48

ביום רביעי בערב, 25.4, נערך בבית אליאנס בנחלאות אירוע "פאק אפ נייט" – שבו המשתתפים עולים לבמה ומספרים מול קהל על הכשלונות שלהם. משרד הבריאות קיים אירוע שכזה – ערב פנימי המיועד לעובדים, אך קרא לו בשם המכובס – "פאשלילה", במהלכו עלה מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מול עובדי המשרד ודיבר על "הפאשלות", כשהוא מתייחס למשבר של המחלקה ההמטו-אונוקלוגית בהדסה.




בין השאר אמר בר סימן טוב: "טעיתי במשבר הדסה של זיהינו את עוצמת המשבר בזמן. טעינו גם שלא ריסנו מספיק חזק את הנהלת הדסה".

עוד אמר בר סימן טוב: "אני חוויתי את זה באופן אישי בקהילה שלי, בשכונה שלי, בבית הכנסת שלי וזה היה המשבר הכי עוצמתי שחוויתי בקריירה. לאורך כל הדרך התייעצנו עם כל גורמי המקצוע האפשריים בארץ ובעולם ולא חשבנו שיהיה נכון לפתוח מחלקה נוספת עבור מספר מועט של ילדים חולים. חשבנו שזה נכון שתהיה מחלקה אחת חזקה בהדסה ואנחנו עדיין מאמינים בזה".

בהמשך ציין בר סימן טוב וסיפר כי במהלך המשבר "קמנו בבוקר ושאלנו את עצמנו 'האם אנחנו עושים את זה טוב?'. נורא קל להתקבע בעמדות של עצמך מצד אחד




פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה ירושלים (צילום: מוטי מילרוד)

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה ירושלים (צילום: מוטי מילרוד)


כזכור, משבר הדסה פרץ לפני כשנה, לאחר שרופאי המחלקה ההמטו-אונוקלוגית, בראשם פרופ' מיקי וינטראוב, התפטרו לאחר שלטענתם מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין ביקש לאחד את מחלקות השתלות מח עצם ילדים עם מבוגרים, מהלך שלטענתם עלול לסכן את הילדים המטופלים. הרופאים, כאמור, התפטרו ולאחר מכן הם הקימו יחד עם ההורים והילדים שהיו מטופלים במחלקה בית חולים שדה מאולתר בגן סאקר. בהנהלת הדסה הביאו רופאים מבתי חולים אחרים ברחבי הארץ. מנגד, הרופאים וההורים החלו להיאבק לפתיחת מחלקה המטו-אונוקלוגית בשערי צדק. אל אוהל המחאה של ההורים הגיעו תומכים רבים מרחבי העיר, בין השאר ביקרה במקום גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בהמשך נפגשו ההורים עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. המשבר הסתיים בכך שהמחלקה בהדסה המשיכה לפעול ומאבק ההורים לפתיחת מחלקה נוספת בשערי צדק נדחתה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יהונתן

    משרד הבריאות ניהלו את המשבר בצורה מכובדת ומכילה מתוך ראייה ממלכתית לאומית . חבל שמנהל שערי צדק אפשר לרופאים לעזוב את המחלקה בתקוות שווא..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר