פרופ' רפי גורודצקי (צילום: דוברות הדסה)
פרופ' רפי גורודצקי (צילום: דוברות הדסה)

טיפול לנפגעי קרינה מבוסס על מחקר שנערך בהדסה

מנהל התרופות האמריקאי (FDA) אישר באחרונה את הטיפול הייחודי, שמבוסס על המחקר שהוביל פרופ' רפאל גורודצקי במכון שרת בהדסה עין כרם

פורסם בתאריך: 8.5.18 17:41

אישור מנהל התרופות האמריקאי – לטיפול חדשני לנפגעי קרינה גבוהה, המתבסס על מחקר בהדסה. מדובר במחקר פרה-קליני אשר בוצע באופן ראשוני על ידי פרופ' רפאל גורודצקי מהדסה לטיפול חדשני לנפגעי קרינה גבוה, פותח על ידי חברת פלוריסטם ואושר באחרונה על ידי מנהל התרופות האמריקאי (FDA) כטיפול מציל חיים לקורבנות של חשיפה לרמות קרינה גבוהות.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

הטיפול התאי החדשני שפיתחה חברת פלוריסטם מבוסס, כאמור, על המחקר שנערך בהדסה בהובלת פרופ' גורודצקי. תוצאות המחקר ויתרון הטיפול שהוא מציע הוא ביכולת ליישמו גם כאשר המנה הגבוהה אליה נחשפו הנפגעים אינה ידועה והטיפול עלול להתאחר עד יומיים.

הטיפול הייחודי שפיתחה חברת פלוריסטם אשר פועלת מהעיר חיפה ואשר תמכה במחקרו של פרופ' גורודצקי, מבוסס על הזרקת תאי שליה ייחודיים (PLX-R18) אשר נחקרו לראשונה למטרה זו בהדסה וגודלו במספרים גדולים בחברה.


המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)


בממצאים שנתמכו ואומתו במחקרים נוספים שבוצעו בהדסה ואף במרכזים מובילים בעולם עם חוקרים בברלין, במכון הבריאות האמריקאי ובמרכזים נוספים נמצא מנגנון של הפרשה מבוקרת של טווח רחב של חלבונים המעודדים באופן מהיר את תהליך השיקום של מערכת הדם – שהיא הנפגעת המידית עקב החשיפה לרמות הקרינה הגבוהות.

כעת, כאמור, אושר הטיפול הייחודי והחדשני הזה על ידי מנהל התרופות האמריקאי, מה שמעניק לו גושפנקה ממשית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר