ד"ר רוני אייכל וד"ר חוראני ניזאר (צילום: דוברות שערי צדק)
ד"ר רוני אייכל וד"ר חוראני ניזאר (צילום: דוברות שערי צדק)

מחקר בשערי צדק: צנתור מוחי – אופציה גם בשבץ מוחי קל

מהמחקר, שבוצע על ידי ד"ר רוני אייכל וד"ר חוראני ניזאר מיחידת שבץ מוחי במרכז הרפואי, עולה כי במקרים מסוימים צנתור מוחי יאפשר מניעת הידרדרות בתסמינים

פורסם בתאריך: 2.8.18 12:39

כ-18,000 מקרי שבץ מוח מתרחשים בישראל מדי שנה. 60 אחוזים מתוכם מוגדרים כשבץ מוחי קל. לפי הספרות הרפואית, כ-30 אחוזים ממקרי השבץ המוחי שמגיעים לחדר המיון כמקרים עם חסר נוירולוגי קל, מחמירים במהלך האשפוז וגורמים לאובדן כושר תפקודי. טיפול מתאים בחולים אלו עשוי למנוע את החמרה ותוצאותיה.



מחקר חדש שבוצע על ידי ד"ר רוני אייכל, מנהל יחידת שבץ מוחי במרכז הרפואי שערי צדק, וד"ר חוראני ניזאר, רופא בכיר ומומחה לשבץ מוח ביחידת השבץ בשערי צדק, מצא כי במקרים מיוחדים בחולים שחוו שבץ מוחי קל ובהדמיה נמצאה חסימת כלי דם גדול במוח על ידי קריש, צנתור מוחי הינו אפשרות טיפולית למניעת הידרדרות בתסמינים.

"אם אדם חוזר לתפקוד מלא או כמעט מלא תוך פרק זמן קצר (ימים עד מספר שבועות) האירוע שעבר נחשב קל". מסביר ד"ר חוראני. "ההחלטה הטיפולית תלויה במצב התפקוד הבסיסי של המטופל לפני האירוע, רמת הסיכון בפרוצדורה ואחוזי ההצלחה המצופים. חשוב לציין כי חלק מהמטופלים מתקבל עם סימנים קלים של שבץ מוחי. למרות זאת, ההדמיה המוחית מראה חסימה של עורק גדול במח ותמיד נשאלת השאלה מה התועלת והסיכון בביצוע פרוצדורה צנתורית לשליפת הקריש מהמוח בקבוצת מטופלים זו".

ד"ר אייכל מוסיף כי "במחקר שערכנו, הראינו כי צנתור במטופלים עם סימנים קלים של שבץ מוחי אשר סבלו מחסימה של עורק גדול במח הינו בטוח ואף מומלץ מתוך שאיפה למנוע ההתדרדרות בסימני השבץ המוחי ומניעת נזק נוירולוגי קל שעלול לעתים להפוך לקשה ולפגוע באיכות חיי המטופל".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר