ועידת ישראל לרפואה 2017 (צילום: ארנון בוסאני)
ועידת ישראל לרפואה 2017 (צילום: ארנון בוסאני)

ביום שלישי בבנייני האומה: ועידת ישראל לרפואה 2018

הוועידה ה-12 במספר, בהפקת "כל העיר", תאגד יחד את בכירי מערכת הבריאות בישראל, לשיחות ולדיונים על הנושאים הבוערים תחת הכותרת "360 מעלות של בריאות"

פורסם בתאריך: 12.8.18 10:11

ועידת ישראל לרפואה 2018 – הוועידה ה-12 במספר – תתקיים ביום שלישי, 14.8, בבנייני האומה. הוועידה, יוזמת המרכז הרפואי הדסה, המרכז הרפואי שערי צדק, המרכז הרפואי בני ציון, "כל העיר", קופת חולים מאוחדת, הקרן לידידות, הסתדרות הרופאים, חיל הרפואה והרשות לפיתוח ירושלים, תכנס במקום אחד ולכמה שעות את בכירי מערכת הבריאות בישראל, לצד אישי ציבור מובילים כמו שר החינוך, נפתלי בנט, יו"ר הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, קצין רפואה ראשי, תת אלוף ד"ר טריף בדר וראש העיר, ניר ברקת.

הוועידה תיפתח בשעה שמונה בבוקר, ויתקיימו בה שלושה מושבים, לצד 'שולחנות עגולים' ואף הופעה של הסטנדאפיסט ישראל קטורזה.

התוכנית של הוועידה כוללת דברי פתיחה וברכות מפי שורת הנכבדים שהוזמנו לוועידה בהם ראש העיר ברקת, מנכ"לי המרכזים הרפואיים הדסה ושערי צדק, מנהל מחוז ירושלים של קופת חולים מאוחדת ומכובדים אחרים.

ועידת ישראל לרפואה 2017 (צילום: ארנון בוסאני)

ועידת ישראל לרפואה 2017 (צילום: ארנון בוסאני)

לאחר מכן, ייפתח מושב א' של הוועידה, שיעסוק ב'שינויים בהרגלי התזונה – אמונות ומגמות'. הדוברים הבולטים במושב זה: סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, שידבר על הרפורמה לסימן מזון ומניעת השמנה בצעירים; וח"כ יעל כהן פארן, שתדבר על אתגר המאה להכין אוכל בסביבה משתנה.

לאחר מושב א' יתקיים שולחן עגול בנושא 'נשים משנות את פני הרפואה בישראל', בהשתתפות ד"ר סיגל שפרן-תקוה מהמרכז הרפואי הדסה, ד"ר שני פאלוך-שמעון מהמרכז הרפואי שערי צדק ועוד.

מושב ב' של הוועידה יעסוק בנושא 'אתגרים רפואיים מול משאבים מוגבלים', ובו יישאו דברים בין היתר פרופ' מיכל לוטם מהמרכז הרפואי הדסה, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) בצה"ל אלוף איציק תורג'מן ואחרים.

לאחר מושב זה יתקיים שולחן עגול נוסף, בהנחיית רות רלב"ג מהמרכז הרפואי שערי צדק, ובהשתתפות ח"כ סאלח סעד, פרופ' חננאל הולצר משערי צדק, נעמה היימן ממשרד הבריאות ועוד.

המושב השלישי והאחרון יתקיים תחת הכותרת 'ד"ר הייטק – חדשנות וטכנולוגיה ברפואה', שבו יישאו דברים אל"מ ד"ר חגי פרנקל, ממפקדת קצין רפואה ראשי בצה"ל (מקרפ"ר), ד"ר דוד מוסינזון, סמנכ"ל רפואה בקופת חולים מאוחדת, וד"ר אלעד שיף מהמרכז הרפואי בני ציון.

את הוועידה תחתום הרצאת האורח של שר החינוך, נפתלי בנט.

פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: דוברות הדסה)

פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: דוברות הדסה)

מנכ"ל הדסה פרופ' רוטשטיין, שיישא כאמור דברים בפתיחת הוועידה, מציין כי "ועידת ישראל עומדת השנה בסימן 360 מעלות של בריאות. היא מאוד כוללנית, וכפי שבאמת חייבים להתייחס בנושא הרפואה במקום הראשון למניעת מחלות, המושב הראשון של הוועידה יעסוק בהרגלי תזונה ובעודף משקל, שהם בבסיס חלק ניכר מתחלואת הלב, סכרת ומחלות כבד. במקביל לחשיבות שבמניעת מחלות, הוועידה גם תעסוק באתגרים שיש בחדשנות הרפואית, שהופכת את הרפואה מצד אחד למצילת חיים במחלות קשות שלא היו ניתנות לטיפול בעשור הקודם, ומאידך מעמידה אתגר רפואי עצום ששימוש בטכנולוגיות ובתרופות החדשניות מול המשאבים המוגבלים של מערכת הבריאות הציבורית.

"מיד עם סגירת הוועידה תעלה הדסה לאוויר אפליקציה חדשנית ומיוחדת במסגרת המיזם 'הדסה שלי', שתאפשר לכל חבר ב'הדסה שלי' (חברות אינה עולה כסף) להגיע לכל רופא על פי מומחיותו ועל פי סדרה של תלונות או סימנים בלחיצת כפתור בטלפון הסלולרי. מדובר במהפכה של ממש המדגימה כמה חשובה הנגשת הרופא לחולה הנצרך בזמן אמיתי. הטכנולוגיה תיחשף בוועידה עצמה".

פרופ' יונתן הלוי (צילום: דוברות שערי צדק)

פרופ' יונתן הלוי (צילום: דוברות שערי צדק)

פרופ' יונתן הלוי, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, שיישא דברים בפתיחת הוועידה מציין: "המרכז הרפואי שערי צדק פתח את שעריו לפני 116 שנה ומאז מטופלים בו במקצועיות וברגישות אנושית רבה תושבי ירושלים והמדינה כולה. אנו מאמינים ברפואה נכונה ומשקיעים בגיוס צוות מקצועי ובציוד מתקדם. אך בד בבד אנו משקיעים בבריאות הציבור, הדרכת מטופלינו והציבור בכללו לתזונה נכונה, פעילות גופנית מבוקרת ואורח חיים בריא. בוועידת ישראל לרפואה 2018 נדון בהרחבה בהרגלי התזונה שלנו, וננסה להבין כיצד הם משפיעים על בריאותנו".

פרופ' הלוי מוסיף כי "פאנל מיוחד יעסוק השנה בדילמה המורכבת של הכנסת טכנולוגיות חדשות לסל הבריאות. מאחורי העשייה הרפואית עומדים אנשים – טכנאים, אחיות, אנשי מנהל ורופאים. השנה בחרנו להעלות על נס את עשייתן של הרופאות, אלו המקדישות את חייהן למקצוע התובעני והחשוב הזה".

הרב יחיאל אקשטיין (צילום: יוסי צבקר)

הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות, שגם הוא יישא דברים בפתיחת הוועידה: "אני שמח וגאה להיות שותף לוועידה זו הפעם השביעית. תחום הרפואה הוא קריטי לחייו של כל אזרח בישראל, וטוב שיש פורום כזה, שבו חושבים יחד מיטב המוחות ומקבלי ההחלטות בישראל על הדרכים לשפר את המערכת. מדינת ישראל עדיין נמצאת בתחתית הרשימה של המדינות המפותחות בכל הקשור בהשקעה ציבורית בכלל ובהשקעה בבריאות בפרט. צריך לשנות גישה ולהזרים תקציבים משמעותיים יותר. אני חושש מאוד מהעתיד, שכן הצפי הוא שאוכלוסיית ישראל תלך ותזדקן, וכך יהיו לנו הרבה יותר קשישים שנזקקים לטיפול. התשתיות הקיימות פשוט לא יעמדו בעומס ולכן המדינה חייבת להתעשת היום ולמנוע את קריסתה המוחלטת של המערכת. כאשר הרפואה נמצאת בתת תקצוב, הפערים החברתיים מקבלים ביטוי קשה. יש לנו, לצערי, רפואה לעשירים ורפואה לעניים. כשהמדינה לא משקיעה בבריאות, מי שיש לו כסף עושה ביטוחי בריאות משלימים ופרטיים, אך מי שהפרוטה אינה נמצאת בכיסו נאלץ להסתפק בשירותי הבריאות הממלכתיים, עם כל התחלואות שלהם".

ד"ר יובל וייס (צילום: שלומי כהן)

ד"ר יובל וייס (צילום: שלומי כהן)

מנהל מחוז ירושלים בקופת החולים מאוחדת, ד"ר יובל וייס, אשר יישא דברים בפתיחת הכנס וישתתף באחד השולחנות העגולים שייערכו במהלכה: "הוועידה הזאת מאוד חשובה בעיניי, משום שזו הזדמנות להעלות לדיון נושאים שנוגעים לבריאות של כולנו, ושלא דנים בהם מספיק. זו אפשרות לדיון בדברים בצורה רחבה יותר, לשמוע דעות ולהחליף דעות, ואני שמח שהוועידה פרצה מחוץ לגבולות העיר ומשתתפים בה גם גופים לא ירושלמיים".

עוד מוסיף ד"ר וייס: "אני עצמי אדבר בוועידה על הבעיה הקשה ביותר בעיניי של מערכת האשפוז – נושא הזדקנות האוכלוסייה והמחסור במיטות אשפוז".

הוועידה, חשוב לציין, פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום אך הכניסה מותנית בהרשמה מראש.

להרשמה לוועידה: medicalcon.co.il, או בטלפון 02-5315813.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר