המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

הדסה: 'חולמים להחלים' – קבוצת תמיכה למחלימים מסרטן

הקבוצה מלווה חולים שהחלימו ומספקת להם פלטפורמה חשובה שבעזרתה יוכלו לשוב אט-אט לשגרת חייהם המוכרת, עד כמה שאפשר

פורסם בתאריך: 9.10.18 15:42

מסייעים ותומכים בחולים – גם לאורך תהליך ההחלמה: בבית החולים הדסה הוקמה לאחרונה קבוצת תמיכה חדשה בשם 'חולמים להחלים', שתסייע למחלימים ממחלת הסרטן לחזור לחיים המוכרים, אלו שהיו לפני פרוץ המחלה.



בריאות בירושלים

ד"ר עופרה מימון, אונקולוגית בכירה, והפסיכו-אונקולוגית אביטל לובוצקי – שתיהן ממכון שרת לטיפול בסרטן בהדסה עין כרם – מובילות את הקבוצה, הפתוחה לכל מטופל שהחלים מן המחלה וכעת זקוק ליד מכוונת או לסיוע ותמיכה בניסיון לחזור לשגרת חיים כלשהי.

הקבוצה עוסקת בנושאים רבים: הבריאות שלאחר המחלה, ההתמודדות עם תופעות הלוואי, חזרה לעבודה ולשגרת חיים, דימוי הגוף ונושאי אינטימיות ומיניות. מלבד מפגשים קבוצתיים וזמינות עבור המטופלים והמחלימים בכל שאלה או בקשה לסיוע, נערכות גם הרצאות אורח על ידי מומחים בתחומים השונים מהדסה.

"אין ספק כי התמודדות עם סרטן היא אירוע מכונן המשפיע על כל תחומי החיים של המטופלים שלנו" מסבירה לובוצקי. "איננו רוצים שהמטופל או המטופלת, שהצליחו להגיח מתחת לגל הענק הרגשי והפיזי הזה, יתמודדו בעצמם עם הרגשות, הפחדים והפשרות. אנחנו כאן כדי לעזור גם אחרי".

לד"ר מימון ברורה החשיבות שבתמיכה במטופלים שנמצאים כבר אחרי הטיפול: "למיטב ידיעתי, אנו גוף התמיכה היחיד באזור ירושלים במסגרת בית חולים ראשי, למטופלים שהחלימו מסרטן", היא אומרת. "אין להמעיט כלל בחשיבות הטיפול שאחרי הטיפול. מדובר בחוליה חשובה ביותר, שיכולה להשפיע באופן ניכר על איכות חיי המטופלים שלנו בטווח הארוך – איכות חיים שעליה אנו נאבקים יום-יום".

ענת, אחת המטופלות, צעירה בתחילת שנות הארבעים לחייה שלפני כשנה התגלה בגופה סרטן השד, מתארת את ההרצאות כמעניינות ביותר ואת הקבוצה עצמה כחשובה בתהליך שעובר המחלים. "היום אני בריאה", מספרת ענת, "אך הטיפול התרופתי פוגע באיכות חיי, והוא צפוי להימשך כמה שנים. מדובר בשינה טרופה, בהזעות, במצבי רוח משתנים, בגלי חום וכדומה. אני רוצה ללמוד ולשמוע, והצוות כאן מאפשר את זה במסגרת נוחה מאוד ומכילה להפליא.

חשוב לי מאוד שכל מי שזקוק לעזרה יהיה מודע לקיומו של הגג המסוכך הזה בהדסה. זה לא הליווי הרגיל לחולה סרטן: לא מדובר כאן בפרוטוקול, אלא בתמיכה נפשית וביצירת גשר אישי ורגשי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר