פרופ’ חוסה כהן ואימו בעת קבלת הפרס (צילום: דוברות משרד העלייה והקליטה)
פרופ’ חוסה כהן ואימו בעת קבלת הפרס (צילום: דוברות משרד העלייה והקליטה)

הדסה: פרס לפרופ' חוסה כהן – מחלוצי מצנתרי המוח בארץ

פרו'פ כהן קיבל ממשרד העלייה והקליטה פרס על הישגיו פורצי הדרך ברפואה: "בין עשרת מצנתרי המוח הטובים בעולם ובעל זריזות ידיים לא רגילה"

פורסם בתאריך: 8.11.18 15:08

פרופ' חוסה כהן מהדסה, מחלוצי מצנתרי המוח בארץ, זכה בפרס מטעם משרד העלייה והקליטה על הישגים פורצי דרך ברפואה, כעולה שעלה למדינת ישראל ובחר לתרום רבות לקהילה.



פרופ' רונן לקר, מנהל יחידת השבץ המוחי בהדסה, תיאר בפני הוועדה הבוחרת במשרד העלייה והקליטה כי "פרופ' כהן הוא ללא ספק בין עשרת מצנתרי המוח הטובים בעולם ובעל זריזות ידיים לא רגילה, ומקצועיות שהיא משכמה ומעלה. אין לי ספק שמאות חולי שבץ חייבים לו את חייהם ויותר מזה, את איכות החיים שלהם, שכן פרופ' כהן לא רק הצילם ממוות בטוח אלא אף מנכות משמעותית שהיתה עלולה לפגוע משמעותית באיכות חייהם".

פרופ' כהן, שעלה לישראל מארגנטינה, משמש מרגע הגעתו לארץ כראש היחידה לצנתורי מוח בהדסה והיה בין מקימיה כיחידה ראשונה בישראל. בין השאר שמו התפרסם לראשונה כשטיפל בראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל.

ב-18 השנים בהן פועל פרופ' חוסה בהדסה הוא הציל אלפים תחת ידיו. לאחרונה, בטיפול חדשני וייחודי, הציל פרופ' כהן את חייו של גבר בריא, בשנות ה-50 לחייו. לאחר שהתמוטט בביתו בגוש עציון הובהל הגבר להדסה. לאחר שעבר צנתור מוח על ידי פרופ’ חוסה המטופל חזר לתפקוד כמעט מלא, ושוחרר ימים ספורים מאוחר יותר לביתו.

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. אוולין ממבר

    גם את בעלי הוא הציל לפני כבר יותר מ 10 שנים.עבודה מסטר פיס.ישא כוח.

  2. משה

    יתכן שרופא בחסד בן אדם ממש לא. נפגשנו עימו לגבי אפשרות לטיפול במפרצת. דיבר בצורה גסה ומתנשאת. החלטתי באותו הרגע לא להפקיד את גופי לבן אדם כזה.

  3. ר

    את אימי ז"ל הוא הציל בפעם הראשונה לפני 18 שנה היא הייתה המטופלת הראשונה שלו איש מדהים ואישיות שנהייה רק בריאיים אמן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר