נקודת מגע (צילום: יובל כהן אהרונוב)
נקודת מגע (צילום: יובל כהן אהרונוב)

רפואה סינית ופילאטיס בירושלים: הכירו את נקודת מגע

נרצה או לא נרצה, לרפואה המערבית לא תמיד יש פתרונות עבורנו, ובמיוחד כאשר מדובר בניהול והעלמת כאב. בועז קולודנר, מטפל ברפואה סינית בירושלים, שם לעצמו למטרה להקים בית שיציע מגוון טיפולים לאנשים הסובלים מבעיות כאב שונות, הפועל לפי המוטו "היכן שיש כאב- אין תנועה, היכן שיש תנועה – אין כאב". הכירו את "נקודת מגע" – רפואה סינית ופילאטיס בירושלים

פורסם בתאריך: 21.5.19 15:23

את דרכו החל בועז קולודנר, הבעלים של "נקודת מגע", בתחילת שנות ה-90', עת גילה לראשונה את עולם הרפואה הסינית. לאחר שלמד רפואה סינית בישראל, החליט להתמסר אל התחום באופן מלא ובמשך כמה שנים היה מקדיש מספר חודשים בכל שנה להשתלמויות בסין ולאחר מכן אף ביפן, כאשר נחשף גם לרפואה היפנית. "בשנת 2000, אחרי עשור של לימודים, השתלמויות והתמקצעות, התחלתי ללמד במכללת רידמן" מספר בועז. "לימדתי שם במשך 15 שנה. היום אני גם ממשיך ללמד, למשל יש לי תכנית ללימודי המשך מתקדמים ברפואה יפנית ואני מעביר סדנאות וקורסי העשרה מקצועיים למטפלים בכל רחבי הארץ, וגם, כמובן, מנהל את מרכז "נקודת מגע", המתמחה ברפואה סינית בירושלים כבר 13 שנה".

נקודת מגע (צילום: אליאורה אפרתי)

נקודת מגע (צילום: אליאורה אפרתי)

קצת על "נקודת מגע"

"אנחנו רואים את נקודת מגע כבית לשימור הבריאות, באמצעות מגוון רחב של שיטות טיפול" אומר בועז. "יש לנו סטודיו לפילאטיס מכשירים, לצד קליניקת מומחים בעלי ניסיון וותק רב ומוכח, המציעה טיפולים ברפואה יפנית, דיקור סיני, עיסויים רפואיים, רפלקסולוגיה, שיאצו, טווינא, אבנים חמות, טכניקות מנואליות להפגת כאב ועוד. אנחנו מתמחים בטיפול ושיקום של כאב ממגוון סוגים, כגון כאבים עצביים, כאבי גב תחתון, צוואר, כאבי ראש, כתף קפואה, פריצות דיסק, ועוד מגוון של כאבים אורתופדיים, לצד בעיות פנימיות כגון בעיות עיכול, אולקוס, מעי רגיז ועוד, וגם בעיות גניקולוגיות, בעיות פוריות, כאבי מחזור, בעיות שקשורות לגיל המעבר. אנחנו גם טובים מאד בבעיות הקשורות לחרדה וסטרס, טיפול במתח  ובעיות שינה. במהלך שנות הקיום של המרכז העברנו למעלה מ-75,000 טיפולים עם מגוון רחב של בעיות וכאבים. השילוב המיוחד בין שיטות הטיפול השונות ואימוני הפילאטיס וכן עבודת הצוות בין המטפלים והמדריכים שלנו, מאפשרים לנו ראייה הוליסטית ורחבה על לקוחותינו ולהתאים תכנית טיפולים אישית לכל אחד ואחת מהם".

 

נקודת מגע (צילום: יובל כהן אהרונוב)

נקודת מגע (צילום: יובל כהן אהרונוב)

בלי להעיר חתול ישן

אנו בישראל מכירים את הרפואה הסינית אך מסתבר שקיימת גם רפואה יפנית – הכשרה והתמחות מיוחדת ברפואה הסינית, והיא מעט שונה ממה שלמדנו להכיר עד כה. "הדיקור היפני מעט שונה מהדיקור הסיני" מסביר בועז. "מי שפיתח את השיטה במקור, במאה השישית לספירה, היו עיוורים ביפן, ולכן טכניקות האבחנה והעבודה בשיטה הזו משתמשות בהמון מגע. אחד המאפיינים הבולטים של הרפואה היפנית הוא שהדיקור לא כואב ולכן מתאים לאנשים שעד היום נרתעו מדיקור, לאנשים שמפחדים ממחטים או לאנשים רגישים מאד. המוטו בדיקור היפני הוא שאתה אמור להיות מסוגל לדקור חתול ישן מבלי להעיר אותו. האבחנה בשיטה הזו היא מאד מדויקת, מאד ברורה. אנחנו מחפשים ומוצאים כל מיני נקודות רגישות בעלות משמעות מקומית אבל גם מערכתית, ששיחרור הכאב בהן יוביל בסבירות גבוהה להיעלמות הכאב או התלונה של המטופל".

לומדים איך לנהל את הכאב

ישנם מטופלים שמגיעים לנקודת מגע לטיפול אחד או שניים וכאלה המגיעים לטיפול קבוע, הכל בהתאם לצרכי המטופל, לעוצמת הכאב או חומרת הבעיה, וכמובן, למקור הבעיה. "יש מקרים שבטיפול אחד פתרתי בעיה של שנים ואז מספרים שהרפואה הסינית היא קסם" מספר בועז. "מהטיפול הראשון יש הקלה, וזה אחרי שאדם עבר ניתוחים ולוקח תרופות. ויש גם מקרים שמטופלים מגיעים אליי קבוע עבור ניהול כאב, pain management, פעם בשבוע או שבועיים, כדי להקל על כאבים ולהצליח להתמודד בלי תרופות, משככי כאב ובלי ניתוחים מיותרים. הכי חשוב לאבחן נכון ולהיות מציאותי בציפייה לתוצאות. חשוב להבין שאין קשר בין חומרת הכאב לחומרת הבעיה. לא כל פריצת דיסק שרואים בצילום היא הגורם לכאב. לפעמים זו תהיה דווקא בעיה בשריר, בעיה ברקמת חיבור או דלקת. בגדול, ה-"אני מאמין" שלנו מבחינת הסיבות לרוב המחלות הוא שקיימות שלוש סיבות אפשריות – דלקת – הסיבה לרוב המחלות בימינו, סטרס וניוון או חוסר תנועה. זה למעשה האורים ותומים שלנו בנקודת מגע: היכן שיש כאב, אין תנועה, והיכן שיש תנועה – אין כאב".

נקודת מגע (צילום: יובל כהן אהרונוב)

נקודת מגע (צילום: יובל כהן אהרונוב)

מה תמצאו כשתגיעו למקום?

לפני מספר חודשים, עבר מרכז "נקודת מגע" מביתו הוותיק ברחוב עמק רפאים לבית חדש בתוך מבנה טמפלרי עתיק ומרשים ברחוב דרך בית לחם. הצוות שיקבל אתכם במקום כולל גם את יפעת קולודנר, אשתו של בועז, המנהלת המקצועית של הסטודיו לפילאטיס מכשירים ובית הספר להכשרת מדריכי פילאטיס בנקודת מגע. "לצד יפעת" אומר בועז "תפגשו גם את לורי לוי כמובן, מנהלת המקום, שיודעת תמיד איך לשים את המטופלים המגיעים למרכז מעל לכל ושמחה להעניק שירות עם חיוך. אנחנו מאד גאים בשירות שלנו ומעבר לרמה המקצועית הגבוהה, חשוב לנו לתת ללקוחותינו אווירה ביתית וחמה. מלבד הטיפולים ושיעורי הפילאטיס ולקורסים המקצועיים, אנחנו עורכים בנקודת מגע גם סדנאות מקצועיות לקהל הרחב, מתוך אמונה שהרפואה הגבוהה היא זו שנותנת למטופל את הכלים והידע לרפא את עצמו".

 

נקודת מגע

טלפון: 02-5664155

כתובת: דרך בית לחם 50, ירושלים

לאתר: נקודת מגע בירושלים

לפייסבוק: נקודת מגע – Nekudat Maga

שעות פתיחה:

א' -ה' 7:30 עד 21:30

יום ו' 7:30 עד 14:30

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר