במרפסת דיור מוגן נופי ירושלים (צילום: גל בן זאב)
במרפסת דיור מוגן נופי ירושלים (צילום: גל בן זאב)

בדיור מוגן נופי ירושלים אתם קובעים את המדיניות בקהילת מגורים משותפת

מתלבטים על דיור מוגן בירושלים? בנופי ירושלים אתם תקבעו את מדיניות הבית בעצמכם. ועד הדיירים שנבחר בבחירות דמוקרטיות קובע את מדיניות ואופי החיים בבית, ולכן גם רוב הדיירים פעילים ומתנדבים בכל היבטי החיים המשותפים של הבית. נשמע מעניין? הכל בכתבה הבאה

פורסם בתאריך: 21.3.21 19:54

בנופי ירושלים הדיירים פעילים ומנהלים אורח חיים עצמאי, בביטחון אישי רב ובאיכות חיים גבוהה. הם משתלבים בקהילה נעימה ושלווה ומנהלים בעצמם את הבית. כלומר, הם אלו שקובעים את מדיניות הבית, באופן דמוקרטי, ע"י השתתפות בוועדות בנושאי תרבות, קליטה, קבלה ועוד. הדיירים מעצבים את חייהם על פי ערכי הכבוד, הפלורליזם וחשוב מכל- העשייה. בית הדיור המוגן נופי ירושלים כולל צוות עובדים מיומן ומקצועי, המוציא לפועל את החלטות הדיירים ומעניק להם שירות מקיף לכל צרכיהם.

הכניסה לבניין דיור מוגן נופי ירושלים (צילום: גל בן זאב)

הכניסה לבניין דיור מוגן נופי ירושלים (צילום: גל בן זאב)

בית מוגן בסגנון שלכם

כשהדיירים הם גם כלל החברים בחברה וקובעים את מדיניות הבית בכל התחומים העוסקים באופיו ובפעילותו, התוצאות ניכרות בשטח. המודל הזה, של בית דיור מוגן המנוהל על ידי דייריו, אינו שכיח במחוזותינו. מדובר בקהילת מגורים משותפת שדייריה קובעים כיצד ייראו חייהם בזקנה, תוך מתן דגש לתפיסות המובילות של חיים בגיל המבוגר.

מוגנות, נגישות ושייכות

נופי ירושלים, בית נעים ומטופח, ממוקם במורדות שכונת בית וגן ומונה 200 דיירים ועוד כ- 36 דיירים במחלקה הסיעודית. הדירות מרווחות ומוצעות בגדלים שונים של חדר וחצי, שני חדרים ושלושה חדרים. את הבית הקימו לפני 30 שנים קבוצת ירושלמים, שחבריה ביקשו להמשיך ולקבוע את צורת חייהם על כל חלקיה, גם בעת זקנתם. זאת כמובן על פי תפיסות חדשניות, ובראשן זקנה פעילה משלבת בריאות, עצמאות ויצרנות בגיל המבוגר, העולים בקנה אחד עם ההשתתפות, ההעצמה והרצון להיות משמעותי לאחר, כפי שאכן מתקיים בנופי ירושלים.

המקום מתנהל כמוסד ללא כוונת רווח, כאשר כל הדיירים חברים באספה כללית שבוחרת את ועד הדיירים הקובעים את מדיניות ואופי החיים בבית. כפועל יוצא מכך רוב הדיירים פעילים ומתנדבים בכל היבטי החיים המשותפים של הבית, כשההתנדבות וההשפעה על אורח החיים באים לידי ביטוי בתחומים שונים כמו עיצוב דירה לפי הסגנון האישי, יזום פעילויות וקביעת תכנים ועוד. לבית צביון פלורליסטי השומר על איזון בין דתיים וחילוניים, בין ותיקים ועולים חדשים.

דיור מוגן נופי ירושלים - ברידג' (צילום: גל בן זאב)

דיור מוגן נופי ירושלים – ברידג' (צילום: גל בן זאב)

מעבר לחוויית מגורים נעימה ותומכת מעניקה הנהלת "נופי ירושלים" דגש לשלושה עקרונות מנחים: מוגנות, נגישות ושייכות. הגנה ותחושת המוגנות הן חיוניות ביותר במדרג הצרכים של אזרחים ותיקים. הדבר מתבטא בסביבה בטוחה ובטיחותית, ובמענה אנושי סביב השעון לצרכים השונים של הדיירים. עקרון הנגישות מתבטא במרחב המאפשר מתן שירותים יומיומיים בצורה זמינה ונוחה לאדם המבוגר דוגמת: שירותי מרפאה, חדר כושר, מינימרקט, בית כנסת וכו' הנמצאים כולם תחת קורת גג אחת. עיקרון השייכות, קשור בניהול העצמי על ידי הדיירים ובבניית קהילה משותפת הרותמת את הדיירים למעורבות פעילה ולערבות הדדית.

דירה לדוגמא בדיור מוגן נופי ירושלים (צילום: גל בן זאב)

דירה לדוגמא בדיור מוגן נופי ירושלים (צילום: גל בן זאב)

אריכות חיים מבורכת

שגרת החיים העצמאית שמנהלים הדיירים על כל יתרונות הדיור המוגן מתקיימת לצד שירותים תומכים ומעשירים נוספים. בין השירותים המוצעים בשגרה בתוך הבית עומד לרשות הדיירים מגוון גדול של חוגים, פעילויות ספורט, מוסיקה והרצאות, ומדי פעם מתארגנים לפעילויות חוץ במוסדות תרבות וטיולים ברחבי הארץ. השירותים המיוחדים באים לידי ביטוי בוועדות של הדיירים ובמתן במה לביטוי הכישורים האישיים וליוזמות שונות. מלבד ועד החברה וועדת ביקורת כנדרש בחוק, ישנן ועדות קבלה לדיירים חדשים, קליטה לדיירים נכנסים, ביקור חולים לדיירים חולים, טיפוח הבית, תרבות, אומבוצמן ועוד. כאן גם בולטות יוזמות של הדיירים עצמם למען הכלל כמו לדוגמה שיעורי שפה, הרצאות בנושאים שונים, משחקיה לנכדים ועוד.

דיירים בדיור מוגן נופי ירושלים (צילום: גל בן זאב)

דיירים בדיור מוגן נופי ירושלים (צילום: גל בן זאב)

השפעת מגיפת הקורונה

לאורך כל התקופה נעשה מאמץ רב לשמור על איזון בין צרכיהם החברתיים, הבריאותיים, המשפחתיים והרגשיים של הדיירים. בכל יום מתקיימת שגרת פעילות המותאמת למצב על פי הנקבע במטה הלאומי "מגן אבות ואמהות". בתוך כך הצוות כולו מכוון לשמירה על בריאותם של הדיירים, וכעת כמעט כל הדיירים, הצוות והמטפלים מחוסנים. התקופה הזו מתאפיינות ביוזמות מגוונות בתוך הבית בצד לביסוס קשר רצוף וקבוע גם עם בני המשפחות. כל אלה מביאים לתחושות של מסוגלות ולכידות הנדרשים על מנת להתמודד היטב עם המצב.

 

פרטי קשר

כתובת: רח' שחראי 24, ירושלים

טלפון: 02-6751311

אתר נופי ירושלים

מייל: [email protected]

 

 

 

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר