מימין: פרופ' אלכס יוסקוביץ' ועוז לוי (קרדיט: דוברות שערי צדק)
מימין: פרופ' אלכס יוסקוביץ' ועוז לוי (קרדיט: דוברות שערי צדק)

לידה בשערי צדק: כואב, אבל הרבה פחות

כל יולדת יודעת שתשעת חודשי ההיריון כרוכים בשינויים גופניים ובתחושת אי נוחות כללית שמגיעה לשיא במהלך הלידה עם הצירים. נשים רבות מתלבטות בין הרצון ללדת 'טבעי' לרצון שלא לחוש כאב. החדשות הטובות: יש דרכים רבות להפחית משמעותית את הכאב, חלקן טבעיות וחלקן התערבותיות

פורסם בתאריך: 18.4.19 12:34

"בשערי צדק ובקמפוס ביקור חולים יולדות למעלה מ-22 אלף נשים מדי שנה. יותר מ-50% מהן בוחרות הרדמה אפידורלית, וכ- 30-35% מעדיפות סוגים אחרים של אלחוש". מסביר פרופ' אלכסנדר יוסקוביץ', מנהל היחידה להרדמה מיילדותית במרכז הרפואי שערי צדק.

"יש נשים שמעדיפות "לידה טבעית" ללא כל התערבות ויש נשים שכבר בשלבים מוקדמים מבקשות עזרה באלחוש. אנו משתדלים לעזור לכל יולדת ולנסות לפעול לפי רצונה, אם מצבה הרפואי מאפשר זאת", כך מציין.

צירי הלידה לא מתחילים בחדר הלידה ולכן אנו ערוכים למתן אלחוש כבר במיון היולדות, שם ניתן לקבל גז צחוק ודיקור סיני. "לאחר הכניסה לחדר הלידה יכולה היולדת לבחור בין המשך אלחוש בגז צחוק, דיקור סיני או מתן משככי כאבים דרך הווריד. לחילופין, היא יכולה לבקש לקבל אפידורל. ההחלטה לגבי מועד מתן אפידורל תלויה ברצון האישה ובשערי צדק ניתן לקבל אפידורל בכל שלב של הלידה, גם בשלבים מתקדמים.

לדברי פרופ' יוסקוביץ' האלחוש האפידורלי בשערי צדק מתבצע בטכניקות המתקדמות בעולם, ולאחרונה נרכשו לחדרי הלידה מכשירים מהדור החדש שמאפשרים מתן יעיל יותר של חומרי הרדמה. "המכשיר החדיש מאפשר הזרקה אוטומטית של מנה מתוכננת כל מספר דקות, המכסה שטח גדול יותר ולא גורמת לחולשה ברגליים ולהרגשה של "שיתוק שרירים". ליולדת יש אפשרות להוסיף ידנית אם היא חשה צורך המכשיר לא מאפשר להזריק מנת יתר", כך מסביר פרופ' יוסקוביץ'. "בנוסף למכשור החדיש עברנו לחומר מאלחש חדש עם הפחתה משמעותית בתופעות הלוואי. האישה יכולה להרגיש יותר ניידת, עם אלחוש טוב ושווה בשני צדי הגוף התחתון".

"אנחנו רוצים לאפשר לכל לאישה לבחור בשיטה המועדפת עליה. עם זאת, חשוב לדעת כי אלחוש טוב מקטין עליות בלחץ דם, עליות בדופק ושינוים נוספים לא רצויים בגוף. ממצא זה חשוב לנשים הסובלות מלחץ דם גבוה או ממחלות במערכות שונות. לנשים אלו אנו ממליצים על אפידורל כחלק מטיפול סב-לידתי. אנו נמנעים ממתן אפידורל לנשים עם בעיות בתפקודי קרישה, לנשים שעברו בעבר ניתוחים בגב התחתון או לנשים הסובלות ממחלות נוירולוגיות מסוימות וכרוניות. זאת בשל חשש לדימום באזור חוט השדרה או החמרה במחלה כרונית".

בדיוק לשם כך, פועלת בשערי צדק מרפאת 'הרדמה לנשים עם הריון בסיכון גבוה'. המתאימה לנשים עם בעיות בתפקודי קרישה, בעיות נוירולוגיות, בעיות קרדיאליות או מחלות משמעותיות וכן לנשים שעברו ניתוחים בגב או בראש, או שהיו להן בעיות בהרדמה בלידות קודמות. במהלך ההיריון ניתן לפנות למרפאה ולקבל ייעוץ אישי על ידי רופא מרדים לשיטת ההרדמה המיטבית למצבן.

על חודה של מחט מסוג אחר
בשנים האחרונות גדל הביקוש לפתרונות טבעיים. יולדות נעזרות בגז צחוק, דמיון מודרך, יוגה-תרפיה וכמובן דיקור סיני שצבר תאוצה. בשערי צדק עומד לרשותן צוות מקצועי ומיומן של מטפלים ומטפלות ברפואה סינית המציע דיקור סיני בכל שלבי הלידה.

הדרישה לדיקור עולה כל הזמן, ויותר נשים מגלות את הכלי והשיטה העתיקה-חדשה שפרצה אל עולם הרפואה הקונבנציונלית. השיטה הוכחה כבטוחה, מועילה ושימושית. בשיתוף עם המרכז המשולב לרפואה משלימה בראשות ד"ר מנחם אוברבאום, הוקם מערך הרפואה הסינית לטיפול בדיקור ובו 14 עובדים ועובדות מובילים בתחום זה. במיזם זה שהוא הראשון מסוגו בארץ ואולי הראשון מסוגו בעולם המערבי, עובדים המומחים לרפואה סינית לצדם של הרופאים והמיילדות.

עוז לוי, מומחה ברפואה סינית במרכז המשולב לרפואה משלימה בשערי צדק והאחראי על מיזם זה, מסביר כי יכולותיו של הדיקור הסיני להפגת כאב באות לידי ביטוי בכל שלבי הלידה. "מסיבות שונות, נשים רבות אינן יכולות (או אינן רוצות) לקבל אלחוש אפידורלי, "גז צחוק" או חומרים מאלחשים אחרים. הדיקור הסיני הוכיח את עצמו כמפחית כאב וכיעיל והיולדת יכולה להשתמש בשירות זה ללא עלות (ייחודי לשערי צדק) בכל עת", מפרט לוי.

על פי לוי, מדי חודש מטופלות בשערי צדק כ- 300 נשים בשיטה זו במגוון רחב מאד של מצבים רפואיים סביב הריון ולידה כאשר נושא הכאב בהחלט תפס מקום מכובד בין טיפולים אלה. חשוב להבין כי הדיקור הסיני בא מתוך גישה כוללנית ברפואה הגורסת שלגוף החי מכלול אברים המשלימים זה את זה.

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר