(צילום: ingimage)
(צילום: ingimage)

על חשקים ותיאבון בהריון

טיפים ועצות כיצד לעבור את ההיריון בלי עודף משקל

פורסם בתאריך: 18.4.19 12:40

"בזמן ההריון הגוף עובר שינויים רבים ומהירים, ולא תמיד קל לקבל אותם. נשים רבות תופסות את העלייה במשקל כדבר שלילי, אך חשוב לדעת כי הריון בריא מצריך עליה מסוימת במשקל, אך יחד עם זאת לא חייבים להשמין בהריון ואפשר לחזור למשקל הנכון ולגזרה התקינה לאחר הלידה", אומרת סוזן באוורמן, דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף הבינלאומית.

להלן מספר טיפים ועצות של מומחי התזונה של הרבלייף: איך ניתן לצלוח בשלום את ההריון מבלי משקל עודף.

את ההריון נציע לחלק ל-3 טרימסטרים: בטרימסטר הראשון, מרבית הנשים סובלות מבחילות וחלק גם מהקאות ברמות שונות. זה השלב שבו הנשים מרגישות רעבות יותר, עייפות יותר וחלשות יותר ובגדול, מנסות להתרגל להשתוללות ההורמונים החדשה שנחתה עליהן.

בטרימסטר השני, הגוף מתרגל אל ההריון, ההורמונים מתאזנים, הבחילות לרוב נעלמות, וזה השלב שבו אנחנו מרגישות הכי טוב מכל שלבי ההריון. בטרימסטר השלישי, הקשיים חוזרים אבל הפעם מצטרפות הצרבות לחגיגה, וככל שההריון מתקדם, כך גם תחושת הכבדות, הבצקות וכאבי השרירים והמפרקים.

אז מה כדאי לצרוך בכל שלב בהריון?
שליש ראשון – בשלב שבו הרעב מוגבר ולרוב הגוף דורש פחמימות כדי להתמודד עם הבחילות, מומלץ דווקא להיכנע לגוף ולאפשר לו לקבל את הפחמימות, החלבונים והשומנים שהוא מבקש. אם כבר פחמימות – כדאי לבחור בפחמימות מורכבות כמו פסטה מקמח מלא, לחם שיפון או מלא, או אורז מלא.

בימים של בחילות קשות, יש לאכול דברים קשים ויבשים כמו: צנימים, בייגלה או קרקרים מקמח מלא. בשלב הזה מומלץ להימנע ממיצי פירות ולהקפיד על שתיית מים מרובה. בנוסף, יש לאכול בכל ארוחה חלבון ולצמצם משמעותית צריכת קפה, אלכוהול, סושי, סיגריות ומאכלים מעובדים – מחוץ לתחום כמובן.

שליש שני – בשלב שבו הרעב נרגע, זה הזמן להוריד מינונים, לחזור להתאמן בהדרגה, כמובן באימוני כושר שמתאימים לרמה ולא להתחיל באימונים חדשים בתקופה הזו. זה הזמן לאכול ארוחות מסודרות ולצמצם מעט את צריכת הפחמימות שנאגרו בשליש הראשון.

שליש שלישי – זה הזמן שבו הגוף מתחיל להיות כבד וזה ממש לא הזמן להיכנע לחשקים. ככל שעולים יותר במשקל, יהיה קשה יותר לשאת את ההריון, וכמובן שעלייה לא מבוקרת עלולה לגרום לסיכונים בריאותיים. בשלב הזה יש להימנע ככל שניתן ממאכלים מטוגנים, שעלולים להחמיר את תחושת הצרבת, ממאכלים חריפים ומארוחות כבדות שיגרמו להרגיש כבדות עוד יותר. בשלב הזה מומלץ לתגבר באכילת ירקות ירוקים ובשייקים ירוקים שיעניקו הרבה ברזל, יחזקו לקראת הלידה ויורידו את הנפיחות והנוזלים מהגוף.

הרבלייף (צילום: שאטרסטוק)

נשנושים בריאים ומומלצים לחשקים של ההריוניות:
חושקות במשהו משהו קר וצונן? הקפיאו פירות כמו ענבים, אפרסקים, אבטיח או מלון ונשנשו עד שתתרעננו.

כמהות לשייק פירות? במקום לבחור בפירות עתירי סוכר כמו בננות ומנגו, העדיפו לצרוך ירקות ופירות ירוקים כמו אגס, תפוח, מלפפון, פטרוזיליה, נענע, סלרי ותרד. אלו יעניקו לכן אנרגיה וירעננו וגם יסלקו את הנוזלים מהגוף.

חייבות לנגוס משהו קשיח? חתכו מלפפון, סלרי, גזר וצנון. חייבות מלוח? הכינו אנטיפסטי מירקות פחות פחמימתיים כמו פטריות, קישואים, פלפלים, וחצילים. במקום בצקים מומלץ ירקות כמו קישואים, תרד ושאר ירוקים, ערבבו עם ביצים וקוואקר. הכניסו את הבלילה לתוך כלי מאפינס ויש לכן אחלה נשנוש.

לא יכולות לוותר על גלידה בהריון? מומלץ לבחור בסורבה, או להקפיא יוגורט ולהוסיף לו מעט סילאן.

טיפ: תמיד תסתובבו עם בקבוק מים ואם קשה לכן לשתות אז הוסיפו באופן קבוע מלפפון, ג'ינג'ר ונענע לבקבוק המים. אלו יעזרו לכן להתמודד עם הבחילות והצרבות.

 

 


כתבה שיווקית


 

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר