יום מודעות לסרטן השד (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

הטיפ השבועי של שערי צדק: דרכי הטיפול וההתמודדות עם כריתת שד בשל סרטן השד

ד"ר יואב גרונוביץ, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי שערי צדק, מפרט על היתרונות בשחזור השד לאחר כריתה ומספר על האופציות המוצעות לנשים

פורסם בתאריך: 15.1.19 13:44

סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. אחת מכל 7 נשים מאובחנת עם סרטן השד, כשלמעלה מ-4,000 נשים מאובחנות בכל שנה בארץ. במקרה של אבחון המחלה, נשים רבות נאלצות לעבור כריתה חלקית או מלאה של השד כדי לבלום את התפשטותה.



נשים שעברו כריתת שד מתארות את התהליך כחוויה טראומתית שפגעה, בין היתר, בתחושת המיניות והנשיות שלהן. חשיבות שחזור השד לאחר כריתה היא גבוהה מאוד לשמירה על מראה הגוף ותחושת שלמותו. שחזור שד מתבצע על ידי כירורג פלסטי, תוך תיאום ושיתוף פעולה מלא עם כירורג השד שמבצע את הכריתה.

שחזור שד יכול להתבצע בשלב המיידי, באותו ניתוח בו התבצעה הכריתה, או בשלב מאוחר. כיום, רוב השחזורים מתבצעים בשלב המיידי ובכך, תורמים להחלמה ותחושת שלמות הגוף של האישה.

ד"ר יואב גרונוביץ, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

ד"ר יואב גרונוביץ, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

השחזורים מחולקים לשחזורים אוטולוגיים – כלומר מרקמת הגוף של האישה, או לשחזורים מבוססי משתל, בהם מוכנס משתל סיליקון בדומה לניתוחי הגדלת שדיים אסתטיים. השחזור הנפוץ ביותר בכל העולם הוא שחזור מבוסס משתל. הסיבות העיקריות לכך, הן העובדה שאין צורך בשימוש ברקמת גוף אחרת, ובכך נמנעת צלקת ותחלואה באיזור ממנו נלקחה הרקמה. בנוסף, נשים רבות אינן יודעות בשלב ניתוח הכריתה אם תזדקקנה לטיפולים משלימים בהקרנה. טיפולים אלו פוגעים ברקמה, ולכן, אין היגיון בשחזור מורכב עם רקמת גוף שלאחר מכן תוקרן ותיפגע.

שחזורי השד מבוססי המשתל, עברו בשלוש השנים האחרונות התקדמות ניכרת בזכות השימוש בתחליפי עור, שעוטפים אותם ומגנים עליהם גם מפני הקרנות. במחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי שערי צדק אנו מובילים שחזורים אלו, וכיום אנו היחידים שמציעים אותם לכל אישה המתאימה לסוג זה של שחזור. היתרון המרכזי בשחזורים אלו הוא שאין צורך בהרמה וניתוק שריר הפקטורליס, ובכך משך הניתוח מתקצר, ההחלמה מהירה וקלה יותר, והשימוש במשככי כאב נמוך משמעותית.

המרכז הרפואי שערי צדק ( צילום: דוברות שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

ההערכה בקרב כירורגים פלסטיים משחזרי שד בעולם הנה כי שחזורים אלו יתפסו מקום מרכזי בזכות יתרונותיהם הרבים. המקום של שחזורי השד האוטולוגיים הוא לאותם מקרים שאינם מתאימים לשחזור מבוסס משתל, אם בשל מצב הרקמה לאחר כריתת השד או לאחר הקרנות נלוות, או בשל העדפת האישה להימנע משימוש במשתל.

 


תוכן שיווקי


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר