פארק עמק הצבאים (צילום: ארנון בוסאני)
פארק עמק הצבאים (צילום: ארנון בוסאני)

הטיפ השבועי של שערי צדק: מטיילים בחופשה? כך תהנו מהחג בלי לסכן את הבריאות

אפשרויות בילוי נהדרות ממתינות לכם בחול המועד ובאביב שכבר הגיע, אך כדי להימנע מפגיעה בבריאות ומסכנות מומלץ לשמור על מספר כללים. ד"ר גיורא וייזר, מנהל היחידה לרפואה דחופה (מיון) ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, מסביר ומזהיר

פורסם בתאריך: 22.4.19 18:13

במהלך חופשת הפסח אפשרויות בילוי נהדרות. האביב כבר כאן ועונת הטיולים נפתחה, אך לצדן עלולות להתעורר אך לצדן עלולות להתעורר סכנות רבות. מדי שנה פוקדים את המרכז הרפואי שערי צדק ואת המרכזים הרפואיים ברחבי הארץ מטופלים, שאושפזו עקב התנהגות לא זהירה בשטח (וגם בבית).


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

אז איך נמנעים מהסכנות ונהנים מהטיול ומהחופשה?

ברכב: כל הילדים חגורים בכל נסיעה, ויושבים בכיסא המתאים לגילם. בסיום הנסיעה, לפני היציאה מהרכב יש לוודא שלא נשאר אף ילד ברכב. בנסיעות ארוכות דאגו לארגן את החפצים של כל אחד מהילדים בצורה נוחה עבורכם, וזאת על מנת למנוע הפרעות ולאפשר ריכוז מלא בנהיגה. כמו כן,  אפשר לארגן לכל ילד תעסוקה המתאימה לגילו. בנסיעות ארוכות בצעו עצירות מאורגנות להתרעננות.



בחוץ – חצר, ים, בריכה: חשיפה ממושכת לשמש מזיקה לעור ועלולה להוביל להתייבשות. יש להקפיד על חבישת כובע ושימוש במקדם הגנה. הקפידו על שתייה מרובה.

טיולים בטבע, בריכות, ים וכדומה מתקיימים אך ורק בליווי מבוגר, ורק במקומות מוסדרים.

בזמן טיולים בטבע עלולים להיחשף לעקיצות יתושים, זבוב החול או קרציות, שיכולות להעביר מחוללי מחלה. בזמן טיול כדאי ללבוש ביגוד קל אבל ארוך שיגן מפני עקיצות (ומפני השמש). בטיולים שמערבים לינה, רצוי להצטייד בחומר נגד יתושים ומשחה להקלה על גירודים במקרה של עקיצה. במידה ונעקצים על ידי עכביש מומלץ לשטוף את האזור במים ובסבון, ולקרר את האזור עם קרח. במידה ומופיעים אחד התסמינים הבאים: נפיחות משמעותית באזור העקיצה או התפתחות מוגלה, הופעה של חום, הקאות, כאבי בטן, כאבי שרירים, הזעה מוגזמת או הופעה של איזור שחור או כחול במרכז העקיצה, או אם התגובה המקומית ממשיכה להחמיר מעבר ל-24 שעות – יש לפנות לעזרה רפואית.

חצבת: ההדבקה של חצבת נעשית דרך האוויר ולכן הסיכון הוא בעיקר במקומות סגורים. במרחבים פתוחים אין חשש ממשי ולכן אפשר ואף רצוי לצאת למרחב הפתוח עם הילדים.

במקרה של חשיפה לחולה חצבת והתפתחות תסמינים כגון חום או פריחה, יש להתקשר לרופא המטפל, כדי שהמרפאה תהיה ערוכה לקבלתם ללא חשיפה של מטופלים אחרים לנגיף. כמו כן, עם הגעה למיון, מלר"ד או טר"ם לאחר חשיפה לחולה חצבת, יש לעדכן בכך את הצוות, מיד עם ההגעה.

בבית: לא משאירים ילדים לבד ליד מקורות מים, כולל בריכה, אמבטיה ודלי מלא מים. הילדים בחופש ומסתובבים בבית ולכן יש להרחיק מהישג ידם תרופות, חומרי ניקוי או חומרים מזיקים אחרים.

זכרו להרחיק ילדים מאזורים עם נוזלים חמים, מהתנור ומהכיריים, במיוחד כאשר אלה נמצאים בשימוש. מקמו סירים, כלים עם מים רותחים וכל כלי חימום רחוק מקצה הדלפק ומחוץ להישג ידם של ילדים. גם כבלי חשמל ארוכים מסוכנים ויש לדאוג כי הילדים לא יוכלו למשוך אותם. כאשר אתם מבשלים, מקמו את כלי הבישול על הכירות האחוריות והפנו את ידיות הסירים והמחבתות לכיוון הקיר.

בילוי נעים והמשך חופשה מהנה.

 

 


תוכן שיווקי


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר