לירון קרן ואיציק גיל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
לירון קרן ואיציק גיל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

פרידה עצובה מבעלי מסעדת 'רחמו' איציק גיל ז"ל: "אבא דאג להמשיך את המורשת של רחמו ז"ל"

לירון קרן, בתו של איציק גיל ז"ל, בעלי מסעדת "רחמו" המיתולוגית בשוק מחנה יהודה, סופדת לאביה שנפטר בגיל 79, וחושפת את סיפורו המדהים - ילד שהסתובב בין משפחות אומנה, לוחם ממקימי סיירת מטכ"ל ועד למסירותו למסעדה המשפחתית

פורסם בתאריך: 15.11.19 08:18

"לא יכולתי לראות שאיש כזה גדול, שנתן כל כך הרבה למדינת ישראל, שהיתה לו נאמנות טוטאלית למדינה, לחברים שלו מהיחידה, לאנשים אחרים, מת בבית החולים. את דרכו האחרונה אבא שלי סיים בבית", כך מספרת ל"כל העיר" לירון קרן, בתו של איציק גיל ז"ל, בעלי מסעדת רחמו המיתולוגית בשוק מחנה יהודה.

גיל, בן 79 במותו, נפטר ביום שישי שעבר – ואבל כבד נפל על מחנה יהודה ושכונת נחלאות. גיל ז"ל היה חתנו של מייסד מסעדת 'רחמו' – רחמים (רחמו) בן יוסף ז"ל. הוא היה נשוי לחיה, בתו של רחמו ז"ל שהלכה לעולמה לפני מספר שנים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כמעט ואין תושב ירושלים שלא הכיר את גיל ז"ל. הוא היה יושב שעות על גבי שעות מאחורי הקופה במסעדה הירושלמית בשוק. הלווייתו התקיימה ביום שישי שעבר בצהריים בבית העלמין בגבעת שאול. הוא הותיר אחריו שתי בנות – מירב ולירון ונכדים.

לפני ארבע שנים אובחן גיל ז"ל כחולה בפרקינסון. "היה לנו קשה מאוד לקבל את זה", מתארת בתו, "כולנו יודעים מה הסוף של המחלה הזו. הוא תמיד אמר לי 'אני לא אהיה נטל על אף אחד ואני לא אתבזה'. הקש ששבר את גב הגמל היה פטירתו של אחי לפני שנתיים וחצי – לאבד ילד זה אחד הדברים הכי קשים שיש. ואז הוא התחיל לגווע. המחלה החמירה והוא התקשה לתפקד. ההידרדרות הפיזית היתה כשהוא הבין שהוא כבר לא אותו בן אדם, זו היתה המלחמה שלו כל הזמן – 'אני חזק, אני לא נופל',

"אבא שלנו נפטר מאי ספיקת כליות קשה, שכבר לא היה מה לעשות", מספרת קרן השבוע בעצב גדול. "ניסו לטפל בו בכל מיני שיטות, אבל שום דבר לא הצליח. בשבוע שעבר, יומיים לפני שהוא נפטר, הוא היה חסר מנוחה. הוא אמר לי 'לירון, אני רוצה למיטה שלי', ואני אמרתי לו: 'אבא, אי אפשר אני לא יכולה לקחת אותך הביתה כי אתה לא מרגיש טוב'. כשחזרתי הביתה לא ישנתי כל הלילה, בבוקר הלכתי לעובדת הסוציאלית בבית החולים ואמרתי לה 'תשמעי, אני את אבא שלי מוציאה מפה, אבא שלי ימות רק בבית שהוא נולד בו'. הבאתי אותו הביתה לנחלאות, הוא היה פה יומיים, וזהו. בבית בנחלאות הוא נולד, בבית הזה הוא נפטר".


מסעדת רחמו, השבוע (צילום: שלומי הלר)

מסעדת רחמו, השבוע (צילום: שלומי הלר)


קרן מגוללת השבוע את סיפורו המדהים של גיל ז"ל – כילד שהתגלגל בין משפחות אומנה עד לשירות הסודי, שרק מעטים מחבריו ידעו, ביחידת המובחרת סיירת מטכ"ל.

"אבא שלי איציק סבל בילדות שלו – אבא שלו נהרג במלחמת השחרור ואמו שלו, סבתא שלי, קיבלה טרשת נפוצה מהצער והתקשתה לגדל אותם. אבא שלי והאחיות שלו, שכולם התגוררו בירושלים, נמסרו למשפחות אומנה, פוזרו ברחבי הארץ. כשהוא היה בן 7, בזמן שהתגורר אצל משפחה בערד הוא ברח בטרמפים בחזרה לירושלים לבית של סבתא שלי. חזר הביתה. במהלך השנים, כשהוא הפך לנער הוא עבר לקיבוץ מזרע, שם היה עד הצבא, ואז התגייס לסיירת מטכ"ל – שם הוא השתתף במאות מבצעים שאף אחד לא יודע עד היום. אבא השתתף במבצעים חשובים ומסווגים, ובחיים הוא לא סיפר כלום. בחיים לא הצלחנו להוציא ממנו מה הוא עשה בצבא, היתה לו מחויבות ונאמנות".


איציק גיל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

איציק גיל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


את רעייתו חיה גיל ז"ל, בתו של מייסד מסעדת רחמו בשוק, הוא הכיר בסמטאות נחלאות. "כשאבא התחתן עם אמא הוא נכנס לסוג של מסגרת יציבה ובטוחה, אבל כשהיא נפטרה היה נראה שהוא נפטר ביחד איתה", מתארת קרן. "הנשמה שלו כבתה. הוא נשאר בשבילנו, הוא ידע כמה אמא היתה חזקה, והוא נכנס לנעליים הגדולות שלה. אבא שלי היה איש חזק, שלא היתה לו בחיים דלקת גרון, אבל עם מותה הכל התחיל לקרוס – המצב רוח שלו, הוא לא היה יוצא מהבית. הוא היה באבל 12 שנה. בשנים האלו".

בתו ממשיכה ומספרת כי מסעדת רחמו עבורו לא היתה רק עבודה, זו היתה מסירות, אהבה. "אבא השקיע בעסק כל כך הרבה", מדגישה קרן, "אמנם הוא לא היה הבן של רחמו אלא אמא חיה, אבל הוא אבא דאג להמשיך את המורשת של רחמו ז"ל. היה לו מאוד חשוב להזכיר ולהכיר לאנשים מי זה רחמו ז"ל, ומי זו אמא שלי חיה גיל ז"ל. אמא שלי עד פטירתה היתה תורמת לקשישים ומעוטי יכולת מנות אוכל בשבוע, ואבא המשיך את זה. אם מישהו היה רעב ולא היה לו כסף הוא היה אוכל אצלו. ככה חונכנו. ואבא תמיד התייחס לקליינטים במאור פנים ובחביבות, הוא תמיד היה אומר לי 'אם לא הנאמנות של הקליינטים, אז אפשר לסגור".

"היו לאבא ערכים שכולנו ספגנו, בראשם היושרה שלו. אני גאה שהוא היה אבא שלי. כשחיים עם אבא כזה אי אפשר שלא לספוג ערכים כאלה. זוכרים לאבא שלי היו הרבה דברים טובים, חברים שלו מהצבא הגיעו לשבעה וכל אחד סיפר בתורו על הרעות וחברות. לא מפתיע שכשאבא היה רואה חייל בפתח של החנות הוא היה זורח, היו נפתחות לו העיניים כי זו היתה ההוויה שלו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רחמו , איציק , מסעדה , הכל טוב , מה עם שבת ווילות יש כסף בשפע מה עוד………

  2. מהיחידה.

    היה אדם אציל ונעים הליכות.שקט ומנומס.המשיכו להגיש את המטעמים,ונגיע.גם מתל אביב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר