פארק עמק הצבאים (צילומים: ארנון בוסאני)
פארק עמק הצבאים (צילומים: ארנון בוסאני)

פרס קיימות הוענק לעמק הצבאים בירושלים

הפרס ע"ש נחמה ריבלין ז"ל, רעיית נשיא המדינה, הוענק לעמק הצבאים: "מאתר נחשק ליזמי נדל"ן הפך המקום לפנינת טבע המחוללת תהליכים חינוכיים"

פורסם בתאריך: 26.11.19 17:09

פארק עמק הצבאים, פנינת הטבע העירונית בלב ירושלים, זכה ביום ראשון האחרון בפרס קיימות ע"ש נחמה ריבלין ז"ל, רעיית נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

את הפרס קיבל עמק הצבאים ביחד עם שלושה פרויקטים נוספים מתחום הקימות – מכתב הרבנים נגד שימוש בפלסטיק חד פעמי, תנועת מחאת התלמידים למען האקלים בישראל, והמאבק לאוויר נקי במפרץ חיפה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בנימוקי הפרס ציינו השופטים כי "עמק הצבאים הוא מיזם שהצליח מעבר לכל דמיון, מאתר נחשק ליזמי נדל"ן הפך המקום לפנינת טבע המחוללת תהליכים חינוכיים רבי משמעות. הפועלים למען עמק הצבאים הצליחו (ומצליחים) במשימתם בדרכם השקטה, הצנועה והנחושה. לא פלא שלעמק הצבאים היתה פינה חמה בליבה של נחמה ריבלין ז"ל".


פארק עמק הצבאים (צילום: ארנון בוסאני)

פארק עמק הצבאים (צילום: ארנון בוסאני)


הפרס הוענק לעמק הצבאים במסגרת ועידת האקלים הרביעית, אשר הורכבה מוועדת שיפוט בהשתתפות שופטת בית משפט העליון לשעבר ונשיאת מועצת העיתונות בהווה דליה דורנר, נציגת המשפחה ענת ריבלין והוועד המנהל של ארגון חיים וסביבה.

הפרס ע"ש נחמה ריבלין ז"ל הוענק לקמפיינים ויוזמות מקומיות וארציות אשר נחלו הצלחה יוצאת דופן ומובלים ע"י ארגונים סביבתיים והתארגנויות מקומיות.


מקבלי פרס הקיימות עם הנשיא ראובן (רובי) ריבלין (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

מקבלי פרס הקיימות עם הנשיא ראובן (רובי) ריבלין (צילום: מארק ניימן/לע"מ)


בוועידת האקלים נכח, בין היתר, ראש העיר משה ליאון שאמר: "הפרס מבטא את החשיבות העירונית הגדולה בהשקעה באיכות החיים והמעורבות הקהילתית בירושלים".

אורח אחר בוועידה היה נשיא המדינה ריבלין שציין בדבריו: "נחמה היתה מהראשונות להבין שאקולוגיה, קיימות והגנת הסביבה, כבר מזמן אינו בגדר נושא שמסתכם באהבת הטבע. אני זוכר איך היא סיפרה לי על שיחתה עם מלאניה טראמפ, הגברת הראשונה של ארצות הברית, על משבר האקלים. כשהיא היתה בוויאטנם, היא סיפרה בגאווה על מדינת ישראל וגם הסבירה על הגינה הקהילתית שהיא שתלה בבית הנשיא. נחמה האמינה שהמפתח לשינוי עובר אצל כל אחד ואחת מאיתנו: בית, בקהילה. כל צעד קטן כזה הוא לקיחת אחריות".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר