הלל דחבש ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
הלל דחבש ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

הלל דחבש ז"ל הוא הצעיר שנפטר מסיבוך של שפעת בשערי צדק

"היה אהוב על כולם". הלל דחבש, בן ה-19, מהיישוב נריה במועצה האזורית בנימין חלה בשפעת לפני מספר ימים וטופל בקהילה, עד שהתמוטט ומותו נקבע בבית החולים שערי צדק. הלווייתו התקיימה ביום שני

פורסם בתאריך: 25.12.19 09:22

אבל ביישוב נריה שבמועצה האזורית בנימין – הלל דחבש, בן ה-19, הוא הצעיר שנפטר כתוצאה מסיבוך של שפעת בבית החולים שערי צדק בירושלים. הלווייתו התקיימה ביישוב ביום שני.

דחבש ז"ל, למד בישיבה הגבוהה ביישוב אלון מורה – הוא חלה בשפעת לפני מספר ימים וטופל בקהילה. מצבו של דחבש הדרדר עד שהוא התמוטט. דחבש פונה ביום שני לבית החולים שערי צדק כשהוא ללא דופק – הצוות הרפואי ביצע בו פעולות החייאה ולאחר מספר שעות נקבע מותו. דחבש לא התחסן נגד מחלת השפעת וכאמור הוא נפטר כתוצאה מסיבוך המגפה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ביישוב נריה מספרים על הלל דחבש ז"ל – שנולד וגדל כל חייו ביישוב נריה שבחבל בנימין, בנם של ידידיה וישראלה דחבש, מוותיקי היישוב. "הוא למד בישיבה הגבוהה באלון מורה. לפני כן למד בישיבה התיכונית בנוה. היה אהוב על כולם, מדריך של ילדים ובני נוער מתבגר בישוב", אומרים בנריה. "התנדב בתחומים שונים: שמירה על חוות בודדים, השלמת מנייני תפילות בימים נוראים ביישובים קטנים, ושיפוץ מעיינות ענר בסמוך לנריה עם בני נוער נוספים מהיישוב".

בשערי צדק מסרו אתמול כי דחבש ז"ל "פונה במצב קשה מאוד תוך כדי החייאה לאחר שאיבד סימני חיים באמבולנס. רופאי המיון וטיפול נמרץ הצליחו להחזיר את הדופק ומיד חיברו את הצעיר למכשיר ה- ECMO המחליף את פעולת הלב, אולם מצבו הדרדר לאי ספיקת מערכות כללית ולאחר מספר שעות הצעיר נפטר".

בשערי צדק השתתפו בצער המשפחה ויצאו בקריאה לציבור: "להתחסן נגד השפעת".

כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודש וחצי המומחים הרפואיים מזהירים מפני השפעת, שנחשבת למחלה קשה. המגפה עלולה להוביל לסיבוכים של דלקות באיברים פנימיים כמו בכבד ובכליות, וכאמור עלולה להוביל למוות. לכן במשרד הבריאות ממליצים לכלל האוכלוסיה להתחסן. עד כה, מתחיל החורף, התחסנו ברחבי הארת רק 16 אחוזים מהציבור – מדובר בירידה לעומת שנים קודמות. הסיבות – בין השאר השנה הגיעו החיסונים לארץ באיחור והרושם של הציבור כי החורף לא עוצמתי, בניגוד לשנים עברו.


זריקה, חיסון נגד החצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)


במשרד הבריאות מציינים כי השפעת, כידוע, היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף – Influenza. הנגיף תוקף את דרכי הנשימה והמחלה מתבטאת בחום, כאבי גרון, כאבי ראש, שיעול, נזלת, כאבי שרירים, חולשה ועייפות. זוהי מחלה מדבקת מאוד, כאשר התעטשות, שיעול ומגע ידיים לפני כן באף, בפנים או במישהו חולה עלולים להעביר את הנגיפים מאדם לאדם. לכן, הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני המחלה ולמנוע את הסיבוכים האפשריים שלה היא, כאמור, באמצעות חיסון נגד השפעת.

ממה עשוי החיסון? מדובר למעשה בנגיף המומת. כל החיסונים מומתים ומגיעים במינונים בודדים. אין בו שום דבר מסוכן שיכול לגרום לשפעת. נכון לעונת 2020-2019 צפויים להיות זמינים בישראל תרכיבים מומתים נגד ארבעה זנים, שלפי הערכת ארגון הבריאות העולמי צפויים להיות שכיחים בשנה הקרובה.

למעשה, המומחים הרפואיים ממליצים כי כל תושבי ישראל מגיל חצי שנה צריכים להתחסן. מי שלא יכול להתחסן נגד השפעת – קבוצה מאוד מצומצמת של אנשים; מי שפיתח אלרגיה קשה לחיסון המומת בעבר.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר