פינת הזיכרון שהוצבה הבוקר בבית משפט השלום בירושלים (צילום: שלומי הלר)
פינת הזיכרון שהוצבה הבוקר בבית משפט השלום בירושלים (צילום: שלומי הלר)

חבריו לעבודה של עמוס סער ז"ל שנדקר למוות: "היה יחיד במינו, מקצוען, חבר אמיתי"

במערכת בתי המשפט בעיר המומים לאחר שחברם לעבודה, קב"ט מחוז ירושלים עמוס סער ז"ל, נדקר למוות סמוך לביתו בהר חומה: "כולנו כואבים, והאבסורד הוא החשודים יגיעו אלינו היום לבית המשפט"

פורסם בתאריך: 26.12.19 08:34

תחושות קשות נרשמות הבוקר במערכת בתי המשפט בירושלים. בבית משפט השלום בירושלים הוצבה פינת זיכרון עם תמונתו של עמוס סער ז"ל. חבריו לעבודה של עמוס סער ז"ל, שנדקר למוות אתמול, רביעי, סמוך לביתו בהר חומה מתקשים לעכל כי הוא איננו. חבריו מספרים על קצין ביטחון מוערך, מקצוען, שידע גם להיות חבר ואוזן קשבת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"שעות ספורות לפני שעמוס נרצח אנחנו שוחחנו בטלפון", מספר ל"כל העיר" חברו לעבודה במשמר בתי המשפט בירושלים. "עמוס זה עמוס, היה יחיד במינו, מקצוען, וחבר אמיתי. שיחת טלפון איתו היתה נמשכת ונמשכת והיינו מדברים על החיים. בלי קשר לעבודה. הוא ידע לתת את הפתרון הנכון בזמן הנכון, להתייחס למאבטחים – לכל אחד בלי דיסטנאס ובלי פוזות. החיוך שלו היה בלתי נשכח, אף פעם לא שמענו אותו צועק , גם כשהיתה סיבה".


עמוס סער ז"ל (צילום: דוברות בתי המשפט)

עמוס סער ז"ל (צילום: דוברות בתי המשפט)


החבר ממשיך ומספר כי "כשקיבלתי את ההודעה שעמוס נדקר והוא במצב אנוש, לא עיכלתי. כולנו לא מעכלים בעבודה. כולנו כואבים. היו לנו עוד דברים לפתור ביחד בנושא המקצועי בעבודה, ואני לא יודע איך נעשה את זה עכשיו".


זירת הדקירה בהר חומה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

זירת הדקירה בהר חומה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", עמוס סער ז"ל נמצא פצוע במצב אנוש בחדר מדרגות בהר חומה – הוא פונה במצב קריטי לבית החולים שערי צדק. לאחר פעולות החייאה ממושכות וניתוח חירום נקבע מותו. בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת ירושלים עצרו שני חשודים בחשד למעורבות ברצח, והם צפויים להגיע היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים. מעבר לכך הוצא צו איסור פרסום על חקירת הרצח ל-48 שעות.

החבר מספר על החשש של מאבטחי בתי המשפט מהרגע שבו יובאו החשודים להארכת מעצרם. "כעובדי המערכת וכמאבטחים של בתי המשפט בירושלים אנחנו מנסים לנתק את הרגש מהעבודה המקצועית", הוא מדגיש, "ונצטרך להמשיך ולתפקד ולהתגבר על זה, אבל האבסורד הוא שהחשודים הזה יגיע אלינו היום לבית משפט. אנחנו נראה אותם. למרות שזה הקב"ט שלנו אנחנו נתנהל במקצועיות ולא נערב את הרגש".


בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)

בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)


"במסגרת העבודה שלנו אנחנו נתקלים כל הזמן במקרי קיצון", אומר החבר הקרוב, "בדברים הכי קשים שיש – שומעים ורואים הכל וכל פעם זה עובר לידינו. יש לנו חוסן להתמודד עם זה, אבל כשפוגשים את זה ברמה האישית, כשזה קורה לאדם קרוב – לא מצליחים להבין איך זה קורה. זה לא הגיוני שדברים כאלה קורים בכלל".

בין השאר פורסם החשד כי הרקע לדקירה הוא סכסוך שכנים, הנוגע לכלבו של סער ז"ל. חברו מתייחס לדברים ואומר ל"כל העיר": "אני לא מאמין שזה סכסוך שכנים, עמוס לא יכול להסתכסך".

סער ז"ל החל את תפקידו כקב"ט במערכת בתי המשפט מטעם משרד המשפטים ועם הקמת משמר בתי המשפט בשנת 1995 מונה לקב"ט בית המשפט העליון ובהמשך לקב"ט מחוז ירושלים – תפקיד בו שימש עד היום. "נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ושופטיו, מנהל בתי המשפט, השופט ד״ר יגאל מרזל, השופטים, מטה הנהלת בתי המשפט ואגף הביטחון ועובדי מערכת בתי המשפט משתתפים בצערה של משפחת סער באבלה הכבד", נמסר מהנהלת בתי המשפט.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חמו

    צריך להתייחס למי שהודיע שירצח מישהו, ולמחרת האדם המאויים נרצח, כאל הודאה ברצח.
    ולהכליל את זה לרצח הזוג כדורי שגם שם חולת נפש הודיעה שתרצח אותם יום לפני שהרצח התרחש.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר