הדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)
הדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)

הפעוט שנפטר בביתו ברמות – בשל סיבוך של מחלת השפעת

התינוק שפונה להדסה הר הצופים ביום שני כשהוא ללא רוח חיים, נפטר ככל הנראה מסיבוך של מחלת השפעת; בהדסה מוסרים כי התינוק ומשפחתו לא חוסנו נגד השפעת

פורסם בתאריך: 3.1.20 10:47

הפעוט שפונה השבוע לבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא ללא רוח חיים – נפטר בביתו מסיבוך של מחלת השפעת. כך נמסר הבוקר מהדסה הר הצופים, וזאת לאחר בדיקה שבוצעה. מהבדיקה עלה כי התינוק ומשפחתו לא חוסנו נגד מחלת השפעת.

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כזכור, תינוק כבן שנה פונה לבית החולים הדסה הר הצופים ביום שני כשהוא ללא רוח חיים. הצוות הרפואי קבע את מותו. כפי שפורסם ב"כל העיר", הפעוט לא הרגיש טוב בימים האחרונים, וביום שני הוא לא התעורר משנתו. המשפחה הזעיקה את כוחות ההצלה, שביצעו בו פעולות החייאה. בהמשך התינוק הובהל להדסה הר הצופים, אך, כאמור, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. יש לציין כי ביום שני שללו בהדסה כי הפעוט נפטר כתוצאה ממחלת השפעת, אך היום, שישי הבדיקה העלתה כי אכן סיבוכי מחלת השפעת גרמו למותו של הפעוט.
מהדסה הר הצופים נמסר כי מתוצאות הבדיקות שבוצעו על ידי צוות בית החולים עולה כעת כי התינוק נפטר בביתו ככל הנראה מסיבוך של מחלת השפעת. "התינוק ומשפחתו לא חוסנו", מדגישים בהדסה ומוסיפים: "המידע נמסר להורים ולמשרד הבריאות".


גם בשבוע שעבר התרחש מקרה נוסף בשכונת רוממה של תינוקת בת שנה וחצי, שלא התעוררה משנתה.  מדובר היה בתינוקת עם מצב רפואי מורכב – הוריה הזעיקו את כוחות ההצלה, אך לאחר פעולות החייאה הם נאלצו לקבוע את מותה.

לפני כשלושה חודשים, כפי שפורסם ב"כל העיר", תינוק בן שלושה חודשים נמצא במיטתו בשכונת סנהדריה ללא רוח חיים. פרמדיקים של מד"א הגיעו לביתו של התינוק והבחינו כי הוא ללא דופק וללא נשימה – הצוות הרפואי החל לבצע פעולות החייאה, במהלכן הוא פונה במצב קריטי להדסה הר הצופים. בבית החולים הדסה נאלצו לקבוע את מותו. בזק"א ציינו כי הפעוט ככל הנראה לקה בתסמונת של 'מוות בעריסה'.

במקרה נוסף שהתרחש בחודש מרץ השנה, גם בשכונת רוממה, אותרה פעוטה בעריסתה כשהיא ללא רוח חיים.

ב"כל העיר" פורסם כי בבתי החולים בירושלים מאושפזים נכון ליום שני כ-40 חולים בשל נגיף השפעת או בשל סיבוכים שנגרמו ממחלת השפעת. בבית החולים שערי צדק מאושפזים כ-20 חולי שפעת ממצב קל עד קשה; בהדסה מאושפזים כ-20 מטופלים בשל השפעת במצב בינוני-קשה.

המומחים הרפואיים, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודשיים, מזהירים מפני השפעת, שנחשבת למחלה קשה. המגפה עלולה להוביל לסיבוכים של דלקות באיברים פנימיים כמו בכבד ובכליות, וכאמור עלולה להוביל למוות. לכן במשרד הבריאות ממליצים לכלל האוכלוסיה להתחסן. במשרד הבריאות מציינים כי השפעת היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף – Influenza. הנגיף תוקף את דרכי הנשימה והמחלה מתבטאת בחום, כאבי גרון, כאבי ראש, שיעול, נזלת, כאבי שרירים, חולשה ועייפות. זוהי מחלה מדבקת מאוד, כאשר התעטשות, שיעול ומגע ידיים לפני כן באף, בפנים או במישהו חולה עלולים להעביר את הנגיפים מאדם לאדם. לכן, הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני המחלה ולמנוע את הסיבוכים האפשריים שלה היא, כאמור, באמצעות חיסון נגד השפעת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. "מבוטח"

    כל מי שניפתר לא יתכן שזה מ"שפעת"זה רק תרוץ.וטייוח למחדל ורשלנות בבתי חולים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר