הדמיית שוק מחנה יהודה לאחר השדרוג המתכונן (צילום הדמיה: קובי פאר)
הדמיית שוק מחנה יהודה לאחר השדרוג המתכונן (צילום הדמיה: קובי פאר)

חלק מבעלי הברים נגד העבודות לשדרוג מתחם השוק: "החלטה דרקונית שתשבש לנו את חיי הלילה"

חלק מבעלי הברים בשוק מחנה יהודה מתנגדים לצמצום המתחם, שבו הם יהיו רשאים להציב כסאות ושולחנות. איתמר טריווקס, בעל בר, אומר ל"כל העיר": "אנחנו בעד הסדרה, אבל לא באמצעות כפייה"

פורסם בתאריך: 18.2.20 07:58

העבודות לשדרוג מתחם שוק מחנה יהודה יצאו לדרך – אך נראה שיש בעלי עסקים שאינם מרוצים מהן. חלק מבעלי הברים מתנגדים למהלך צמצום המתחם, שבו הם יהיו רשאים להציב כסאות ושולחנות.

איתמר טריווקס, בעלי בר "הפנינה של ירושלים", שלדבריו מייצג 17 בעלי ברים בשוק מסביר בשיחה עם "כל העיר" כי "העירייה לקחה החלטה דרקונית שתשבש לנו את חיי הלילה ועלולה לסגור לנו את העבודה. להחליט שמותר לשים שולחן ושני כסאות וזהו, זה לא אפשרי. לא רק זוגות באים לשוק – באות גם קבוצות של רביעיות, שישיות ויותר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר" – העבודות לשדרוג שוק מחנה יהודה יצאו לדרך. בלילה שבין רביעי לחמישי סומן קו צהוב בכל חלקי השוק, במטרה ליצור מעבר במרחב ציבורי, למען פינוי מידי ובטוח של אנשים, בניית ציר מילוט למען ביטחון הציבור והפיכת המעבר לנתיב לרכבי חירום בשעת צורך. לפי התוכנית כל בעל עסק יורשה להוציא מתקנים בקדמת העסק שלו, ללא תשלום ובהיתר מראש בלבד. לצד זאת, התרחבות שולחנות על פודסטים נוספים תתאפשר בתשלום אגרה כחוק ועל בסיס מקום פנוי בלבד ובהיתר; בנוסף, בשוק הפתוח – תתאפשר הוצאת כיסאות ושולחנות בפתח בית העסק בלבד ועד לקו הניקוז הראשון ובהיתר בלבד, והוצאת השולחנות תתאפשר רק בסמוך לחזית העסק.


העבודות שהחלו בשוק מחנה יהודה (צילום: ועד סוחרי השוק)

העבודות שהחלו בשוק מחנה יהודה (צילום: ועד סוחרי השוק)


"ההצעה שלנו היא שברחוב עץ חיים לדוגמא סימון מתחם מקומות בישיבה יהיה 1.6 מטרים והשאר יהיה למעבר הולכי רגל", מציין טריווקס. "אנחנו צריכים במקום הזה מקום מתחם לקבוצות. בשאר הסמטאות – צריך לבדוק מה הרוחב של כל אחת מהן, הכל בפרופורציה".

"אנחנו בעד הסדרה, אבל הסדרה שנעשית בתיאום", מדגיש טריווקס, "אבל לא באמצעות כפייה, לא לבוא כמו 'גנבים בלילה' ולסמן בצהוב. אנחנו רוצים להגיע לפשרה ולעמק השווה, אנחנו לא מחפשים 'לשרוף את העיר'. אנחנו בעלי עסקים, שולמנים קטנים שכל היום עסוקים במרדף אחרי הזנב של עצמנו מול הרשויות, אז זה מה שחסר לנו על הראש?".

המהלך לשדרוג מתחם מחנה יהודה נעשה בשיתוף ועד הסוחרים בשוק. לטענת טריווקס: "המהלך לא נעשה בשיתוף איתנו, לא הודיעו לנו ולא הביאו אותנו לשיחות. אם היו מזמינים אותנו לשיחות היינו משמיעים את העמדה שלנו, מתווכחים ואולי אפילו יוצאים למאבק ביחד עם הוועד מול העירייה, אבל מה שקרה זו הנחתה מלמעלה. אנחנו עובדים מהבוקר ועד הלילה, יורקים דם, ופשוט מפילים עלינו משמיים. מה שנשאר לנו זה או לצאת להילחם או שיסגרו לנו את העסק".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לפניית "כל העיר" כי "עיריית ירושלים והעומד בראשה, ראש העיר משה ליאון, פועלים רבות להמשך פיתוח חיי הלילה בעיר וקיימו סיורים ומפגשים עם בעלי העסקים כדי ליצור מרחב בילוי נח ונגיש. מטרת הקו הצהוב היא לאפשר חווית בילוי נגישה ובטיחותית ללא הגבלה. העירייה מאפשרת הוצאת היתרים גם על פודסטים המשמשים את המבלים. ההצעה לשדרוג נוסף של בסטות מודולריות נועדה לשדרג את עסקי היום תוך מתן אפשרות נרחבת יותר לעסקי הלילה. התהליך שהתנהל במשך חודשים רבים, בוצע בתיאום מלא עם משטרת ישראל, ועל פי הנחיותיה, במטרה לצמצם ולהקל ככל שניתן על בעלי הברים".

ועד סוחרי שוק מחנה יהודה סירב להגיב לכתבה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. TS

    כל הכבוד לראש העיר משה ליאון שעשה את הצעד הזה. כמות ברים בשוק גדלו והם מוציאים שולחנות איפה שבא להם בלי לחשוב שאין מעבר. לא אכפת להם מהרעש שכל השכונה סובלת ממנה . והכי מגעיל 90% ברים אין להם שירותים וכולם נכנסים לשכונה לעשות את צרכם. אז למה לאפשר כמות יותר גדולה של אנשים שיגיעו לשתות?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גועל נפש כל הברים האלו כמות של ערסים פרחחים שכל השכונה סובלת מהם איכסה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר