מתחם התחנה, שוק מחנה יהודה, נבי סמואל, קניון מלחה (צילומים: רון ירקוני יחסי ציבור, יח"צ קנון מלחה, ליאור שפירא, עמוס טל רשות הטבע והגנים)
מתחם התחנה, שוק מחנה יהודה, נבי סמואל, קניון מלחה (צילומים: רון ירקוני יחסי ציבור, יח"צ קנון מלחה, ליאור שפירא, עמוס טל רשות הטבע והגנים)

בחירות 2020: הירושלמים נהרו למרכזי הבילוי והקניות; עומסי תנועה ברחבי העיר

היום, שני, 2.3.20, הבחירות לכנסת ה-23 בירושלים: אלפי משפחות בילו בקניונים, בפארקים, במתחם התחנה, במרכז העיר ובשוק מחנה יהודה - עומסי תנועה נרשמו ברחבי העיר; החניה בכחול-לבן חינם

פורסם בתאריך: 2.3.20 13:24

היום, שני, 2.3.20, הבחירות לכנסת ה-23: אלפי משפחות מטיילות במרכז העיר, בפארקים, בקניונים, בשוק מחנה יהודה, במרכז העיר, במוזיאונים ובאתרי הטבע. המסעדות ובתי הקפה מלאים – רבים מנצלים את יום השבתון, בפעם השלישית בתוך שנה, כדי לבלות עם המשפחה ולערוך קניות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עומסי תנועה נרשמים בעיקר סמוך לקניונים – מלחה והדר, באוטובוסים, ברכבת הקלה וברכבת ישראל – קו ירושלים-ת"א. רבים מבלים בפארקים בעיר – גן סאקר, גן העצמאות, פארק ירושלים ועוד. משפחות אחרות בחרו לבלות מחוץ לעיר.

מתחמי בילוי ברחבי העיר נערכו לקראת יום השבתון, למשל במתחם התחנה עורכים היום אירועים ללא תשלום עבור המשפחות הירושלמיות. החל מהשעה 15:00 ועד 16:00 תתקיים הצגת ילדים – 'סיפורי אלף לילה ולילה' עם איה לופט מקומבינל׳ה 5; ב-17:00 ייערך אימון אירובי שפתוח לכולם.ן; והחל מ-18:00 ועד 21:00 תתקיים הופעה של 'יהודה קיסר שר בחירות' – הופעה מרגשת בסימן אחדות ירושלמית – מופע של להיטים ים תיכוניים ונוסטלגיות בין לאומיות, משנות ה-70-60 ועד לשנות ה-2000.

ובשוק מחנה יהודה מתגברים הסוחרים ובעלי המסעדות את כוח האדם, ובקניונים ישנם מבצעים בחנויות. יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה טלי פרידמן מוסרת ל"כל העיר": "חג בחירות שמח משוק מחנה יהודה, מוזמנים להגיע וליהנות מאווירת בילוי מושלמת.  באי השוק גודשים בשעות אלו את השוק, מבלים בין הדוכנים, עוצרים לקפה או בירה בין סמטאות השוק. כיף לשוטט, לטעום ולאכול במסעדות הסובבות את השוק הטוב בישראל. המבלים עורכים קניות באווירת חג.  אנו מזמינים את כולכם למלא את חובתם להצביע בקלפי ולהצביע ברגליים למלא את שוק מחנה יהודה, השוק של ישראל".

כידוע, היום הכריזה עיריית ירושלים כי החניה ברחבי העיר בכחול-לבן היא ללא חינם – אין צורך להיכנס לאפליקציית החניה. יחד עם זאת, בעירייה מדגישים כי החניה במקומות האסורים, כמו למשל באדום-לבן או על מדרכות, עדיין אסורה.


שוק מחנה יהודה עמוס ביום הבחירות לכנסת (צילום: רון ירקוני, יחסי ציבור)

שוק מחנה יהודה, היום (צילום: רון ירקוני, יחסי ציבור)


שוק מחנה יהודה עמוס ביום הבחירות לכנסת (צילום: רון ירקוני, יחסי ציבור)

שוק מחנה יהודה, היום (צילום: רון ירקוני, יחסי ציבור)


מתחם התחנה עמוס באנשים, ביום הבחירות לכנסת (צילום: ליאור שפירא)

מתחם התחנה, היום (צילום: ליאור שפירא)


תיירים בנבי סמואל, יום הבחירות לכנסת (צילום: עמוס טל, רשות הטבע והגנים)

נבי סמואל, היום (צילום: עמוס טל, רשות הטבע והגנים)


קניון מלחה, יום הבחירות לכנסת (צילום: יח"צ קניון מלחה)

קניון מלחה, היום (צילום: יח"צ קניון מלחה)


מרכז העיר עמוס במבלים, יום הבחירות לכנסת (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

מרכז העיר, היום (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)


לפני הבילוי או אחרי – אל תשכחו להצביע: לפי נתוני ועדת הבחירות בירושלים ישנם 416,605 בעלי זכות הצבעה. השנה יתפרסו בבתי הספר ובמינהלים הקהילתיים 785 קלפיות, חלקן מונגשות לבעלי צרכים מיוחדים. הקלפיו יהיו פתוחות עד השעה 22:00 בלילה.

איפה הקלפי שלי? לחץ כאן

יש להגיע אל הקלפי עם אחד מאמצעי הזיהוי הבאים:
תעודת זהות ישראלית (אין חובה להציג את הספח שלה).
דרכון ישראלי.
רישיון נהיגה ישראלי.
תעודה צבאית או תעודת שוטר.
שימו לב: אמצעי הזיהוי חייב להיות בתוקף.

החשש מהקורונה ומהפייק ניוז על הקורונה: בשונה ממערכות הבחירות הקודמות, הבחירות הנוכחיות יתקיימו בצל החשש מנגיף הקורונה והחשש מהפצת ידיעות כוזבות אודות התפרצות קורונה. ועדת הבחירות הזהירה כי היא תבדוק פייק ניוז על קורונה.

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הוראות מיוחדות לאזרחים בעלי זכות הצבעה אשר נמצאים בבידוד מחשש שנדבקו בנגיף, ויצביעו בקלפיות מבודדות מיוחדות. הקלפי לשוהים בבידוד בירושלים ממוקמת ברחוב האומן בתלפיות.

הוועדה קבעה כי מבין השוהים בבידוד "יהיו רשאים להצביע אלה שאינם לוקים בתסמינים הבאים: חום גוף מעל 38 מעלות, שיעול או קשיי נשימה ביום הבחירות או קודם לכן. על הבוחרים אשר רשאים להצביע בקלפיות אלה להגיע ברכבם הפרטי, וככל האפשר ללא מלווה, למקום הקלפי. בדרך למקום הקלפי אין לעבור דרך מקומות ציבוריים או לעשות חניות ביניים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נחום בטי

    אני מקווה שלפני כל הקניות והביזבוזים שביבי איפשר לכם בזכות המדיניות שהוא הוביל אותנו. אתם לפחות תלכו להצביע ולהגיד לו תודה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר