מסעדת "אדום" (צילום: פרטי)
מסעדת "אדום" (צילום: פרטי)

לשרוד ביום שאחרי הקורונה: מסעדות בירושלים פתחו בקמפיין הדסטארט

מסעדות "אדום" ו"מונא" פתחו, כל אחת בנפרד, בקמפיין מימון המונים לטובת המשך הפעילות ביום שאחרי הקורונה. שף מוטי דוד: "אנו מנסים לגייס את הסכום המינימלי שאנו צריכים כדי לשלם את ההתחייבויות שלנו, עד שנפתח את המסעדה בחזרה"

פורסם בתאריך: 26.3.20 12:57

כל המסעדות בירושלים סגרו את שעריהן, חלקן עברו לשירות משלוחים, אחרות – פשוט השביתו פעילות והוציאו את רוב העובדים והעובדות לחל"ת. הדאגה הגדולה של בעלי המסעדות בירושלים היא מהיום שאחרי המשבר – אחרי שיוסרו ההגבלות המסעדנים חוששים משינוי דרסטי בהרגלי הבילוי של הירושלמים. האם הם ימשיכו לצאת למסעדות?

למעשה, רוב בעלי המסעדות בעיר ממשיכים לשלם את ההתחייבויות, ביניהן שכירות וחשבונות, אולם זאת ללא הכנסה כלל. בתקווה שייבלם קצב ההדבקות בנגיף הקורונה – המסעדנים חוששים כי לא בטוח שהכל יחזור להיות אותו דבר, ומכינים את הקרקע לנחיתה רכה יותר. 2 מסעדות מובילות בירושלים פתחו השבוע בקמפיין מימון המונים – הדסטארט – במטרה לשרוד את המשבר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אחת המסעדות היא "אדום" במתחם התחנה – שף מוטי דוד, מבעלי המסעדה מספר בשיחה עם "כל העיר" כי "לצערי, אנחנו במסעדת אדום למודי קרבות. עברנו פיגועים, משברים ועוד שלל אירועים. אין ספק שיהיה משבר כלכלי גדול בכל העולם ולא רק אצלנו, עם כל הצער שבדבר החזקים והטובים ישרדו את זה, ולדעתי הרבה מאוד עסקים בתחום המסעדנות, בסביבות ה-60 אחוז לא פחות יסגרו את הדלת. יהיו סגירות המוניות".

"זו תקופה כלכלית קשה, מסעדת אדום לא סגרה את שעריה מעולם", מוסיף ואומר דוד. "אנחנו גם לא עושים משלוחים. בעקבות המצב פתחנו פרויקט הדסטארט ואמרנו שננסה לעשות גיוס המונים כי עדיין יש לנו לשלם הוצאות שוטפות כמו משכורות שנותרו. אנו מנסים לגייס את הסכום המינימלי שאנו צריכים, כדי לשלם את ההתחייבויות שלנו עד שנפתח את המסעדה בחזרה. לכן, פתחנו כמה אופציות שאפשר לרכוש ולממש בעתיד כשהמשבר יחלוף למשל ארוחות משפחתיות וזוגיות וכו'. ובנוסף, שתי אופציות נוספות לתקופה הקרובה כמו מארזי יין עד הבית וארוחות שישי מוכנות, כאשר נפתח באופן נקודתי נבשל ונשלח לבתים – זו דרך נוספת לממן את התקופה הקרובה וגם להישאר בתודעה ובעשייה".

לקמפיין הדסטארט של "אדום". 

דוד מתייחס בשיחה עם "כל העיר" להחלטה של רכבת ישראל לבטל את דמי השכירות עד סוף חודש אפריל לזכיין של מתחם התחנה אבי מורדוך – הציפייה כאמור שההחלטה תתגלגל לבעלי העסקים, שאלו לא ישלמו את דמי השכירות שלהם. "ההחלטה של רכבת ישראל לא לגבות שכירות עד סוף אפריל מתבקשת כי השכירות אינה נמוכה", מציין דוד. "אני מקווה מאוד שמנכ"ל הרכבת יעמוד מאחורי ההחלטה הזו, ואני מניח שאבי מורדוך הבעלים ישתף פעולה עם ההחלטה כי הוא רוצה לתת אוויר לעסקים, הוא לא ייתן להם לדמם למוות. אין ברירה, צריך להיות אופטימיים ולנצח בכלים שיש לנו – לצערי למדנו את זה מכל השנים הקשות בירושלים".


מסעדת מונא (צילום: אלה ברק)

מסעדת מונא (צילום: אלה ברק)


גם מסעדת "מונא" שבמרכז העיר פתחה בפרויקט הדסטארט. שף מושיקו גמליאלי, מבעלי המסעדה מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "אנחנו סגורים והחלטנו לפתוח הדסטארט, גיוס המונים, שהכניס עד כה בסביבות 100 אלף שקלים תמורת תשורות. יש אנשים שאוהבים את המסעדות שלנו ורוצים להמשיך לבלות בהן בעתיד, ולכן אנחנו אומרים תקנו עכשיו ארוחה או גיפט קארד ותיהנו מזה בעתיד, יש הרבה אנשים שמונא יקרה להם".

לקמפיין הדסטארט של "מונא".

"אנחנו חושבים שמסעדות זה קהילה", מוסיף ואומר גמליאלי. "ויש כאן אחריות שכוללת לכולם אם זה ספקים, עובדים וכו'. מה שקרה בעקבות המשבר הזה שהזמנו סחורה, אך האנשים לא הגיעו. לכל מסעדה יש באזור 100 ספקים, הוצאנו לחל"ת כ-200 עובדים, כי מלבד המונא יש לנו עוד שלוש מסעדות, ולכן יש הפסדים רציניים מאוד. אנחנו עסקים חזקים יחסית אז נחזיק מעמד, אבל אני לא יודע מה יהיה עם עסקים אחרים לאחר המשבר, ואיזה שינויים יהיו בהרגלי הצריכה לאחר מכן".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר