ד"ר רמזי קורד, מנהל מתחם המבודד בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)
ד"ר רמזי קורד, מנהל מתחם המבודד בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

משבר הקורונה | מנהל המתחם המבודד בשערי צדק: "יש חשש מהידבקות; תקופה מורכבת ומאתגרת"

ד"ר רמזי קורד, מנהל המחלקה לחולי קורונה בשערי צדק, מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי "אנחנו מאוד נזהרים ופועלים לפי ההוראות". עוד הוא מדבר על מותו מהנגיף של אריה אבן ז"ל: " אירוע עצוב מאוד; היתה לנו זכות להכיר אותו"

פורסם בתאריך: 23.3.20 12:19

התפשטות נגיף הקורונה הביאה לעומסי עבודה גדולים על הצוותים הרפואיים, כאשר עיקר העומס מוטל על כתפיהם של הצוותים שהוכשרו לעבודה במתחמי הבידוד המיוחדים שהוקמו בבתי החולים עבור החולים בקורונה. בשיחה עם "כל העיר" מתאר ד"ר רמזי קורד, מנהל המחלקה המבודדת במרכז הרפואי שערי צדק, את שגרת החירום בבית החולים ומדבר על הריחוק מהמשפחה ועל החשש מהידבקות בנגיף.

"מחלקת כתר – המחלקה המבודדת שהוקמה בשערי צדק – מכילה נכון להיום 20 מיטות למטופלים", משתף ד"ר קורד. "יש לנו צוות שהולך וגדל עם הזמן והתוכנית היא להכפיל את מספר המיטות במחלקה. הצוות הרפואי של בית החולים, מכל המחלקות ומכל התחומים, התגייס לעזור ולסייע במשבר הזה ואנחנו מודים על כך. זה מאוד עוזר לנו לטיפול בחולים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עד כמה קיים אצלך ואצל הצוות החשש להידבק בנגיף?
"בוודאי שיש חשש, אבל בגלל החששות אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי לשמור על עצמנו, אנחנו פועלים בצורה נכונה – למעלה מ-100 אחוזים – על מנת להגן על הצוות מהידבקויות. אנחנו מאוד נזהרים והולכים לפי אזהרות משרד הבריאות, הנהלת בית החולים ולפי ההנחיות של הצוות מהמחלקה הזיהומית שיש לנו בבית החולים".


המתחם המבודד לחולי קורונה בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

המתחם המבודד לחולי קורונה בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


ד"ר קורד, נשוי ואב לשני ילדים קטנים, תושב בית חנינא, מספר כי בשל עבודתו האינטנסיבית מאז התפרצות הקורונה, הוא ממעט להיפגש עם בני משפחתו. לדבריו, "המשפחה שלי מבינה את המצב. המשמרות מאוד ארוכות ולפעמים נאלצים להמשיך גם מעבר לשעות העבודה, כך שאני בקושי רואה את המשפחה שלי. זו תקופה מורכבת ומאתגרת. קשה לנו, אבל הילדים שלי מבינים את המצב הקיים. יש לי ילד בן 4 שתמיד שואל מה זה וירוס הקורונה, אני נותן לו מענה שלא ידאיג אותו יתר על המידה, אבל הוא רואה שאני פחות נמצא בית ותמיד שואל לשלום החולים".

כזכור, כפי שפורסם, ביום שישי האחרון גבה נגיף הקורונה את הקורבן הראשון – אריה אבן, בן 88, אחד מדיירי בית האבות 'מגדל נופים' בקרית היובל, שבו נרשמה התפרצות גדולה של הנגיף. "מדובר באירוע עצוב מאוד – גם מבחינת הצוות", אומר ד"ר קורד. "היתה לנו זכות גדולה להכיר אותו ואת משפחתו, טיפלנו בו כמו שצריך ואנחנו מרגישים שעשינו כל מה שאפשר על מנת לשפר את מצבו שהיה רגיש. מכיוון שהמשפחה לא היתה יכולה להיפגש איתו, אנחנו – הצוות במחלקה – ניסינו להיות המשפחה שלו. היינו בקשר מתמיד עם הילדים שלו ועדכנו אותם כל הזמן על מצבו, הם ידעו כל פרט ופרט. אנחנו משתתפים בצערם".

לפני סיום מבקש ד"ר קורד לנצל את הבמה ומבקש מתושבי ירושלים ובכלל, "כולם חייבים להישמע להנחיות הגופים הממשלתיים על מנת שנצליח להתמודד מול התפשטות הנגיף. כולם צריכים להיות בבית, לשמור על המבוגרים ועל הילדים, ובכלל לשמור על שלום הציבור. הפתרון הכי טוב לימים האלה הוא פשוט מאוד – להישאר בבתים. חשוב שהציבור יבין שהצעדים שמשרד הבריאות והגופים הממשלתיים נוקטים מאוד חשובים ועוזרים במאבק, וזה נעשה כדי לשמור על התושבים ולא להזיק להם".





אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר