בית הדיור המוגן נופים בקרית היובל (צילום: אמיל סלמן)
בית הדיור המוגן נופים בקרית היובל (צילום: אמיל סלמן)

מחדל הקורונה בבית האבות 'נופים': רק אחרי שלושה מתים החל משרד הבריאות לבדוק את כל הדיירים

הטרגדיה בבית האבות נופים: היום, חמישי, החל משרד הבריאות לבצע בדיקות קורונה לדיירים - למה הם חיכו לשלושה נפטרים ו-20 חולים?

פורסם בתאריך: 26.3.20 16:53

משרד הבריאות נכנס לפני שעה קלה לבית הדיור המוגן בקרית היובל והחל לבצע בדיקות לדיירים. מדוע זה קרה רק אחרי שכ-20 דיירים נדבקו ושלושה נפטרו?

בית הדיור המוגן 'נופים' בקרית היובל הוא אחד הסיפורים הטראגיים והעצובים של משבר התפרצות הקורונה. כ-20 מהדיירים והעובדים בבית האבות נדבקו בנגיף, שלושה מהם נפטרו בתוך פחות משבוע – אריה אבן ז"ל ביום שישי שעבר, משה אורנשטיין ביום שלישי האחרון והיום דיירת בת 89.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


למרות שהיה ידוע על התפרצות הקורונה בבית הדיור המוגן מזה ימים רבים, ובית האבות היה במעין הסגר בשבועיים האחרונים, רק היום – חמישי – החליט משרד הבריאות לבצע בדיקות לגילוי הקורונה לכלל דיירי הבניין. מה שמעלה את התהייה והשאלה מדוע המתינו במשרד הבריאות זמן כה רב ולא ביצעו את הבדיקות הרבה קודם לכן?

כזכור, בראיון ל"כל העיר" לפני עשרה ימים _16.3) ביקש מנהל בית האבות רפי פולק את עזרת משרד הבריאות. בין היתר הוא אמר: "צריכים עזרה, לא הנחיות ולא אמירות שנפתור את הבעיה בעצמנו. זה מעבר לכוחותינו".

"משרד הבריאות נותן לנו הנחיות, אבל חלקן לא ישימות כרגע", הוסיף פולק, ששוהה בעצמו בבידוד ביתי בהתאם להנחיות. "אנחנו במצב של מחסור חמור בציוד הגנה ואנו לא מקבלים עזרה משום גורם ציבורי. יש צוות קטן מאוד בשטח של בית האבות, כי הרבה מהעובדים נמצאים בבידוד".

כאמור – היום נקבע בהדסה מותה של דיירת שלישית מבית האבות 'נופים'. מהדסה נמסר: "לצערינו, אנו מודיעים על פטירתה של חולת קורונה נוספת בת 89, אשר אושפזה במתחם המחלות המתפרצות בהדסה עין כרם לפני כשבועיים. עם הידרדרות במצבה הועברה למתחם לטיפול נמרץ נשימתי הייעודי לחולי קורנה. מדובר בחולה עם מחלות רקע, אשר הוגדרה כבר בשבוע שעבר במצב אנוש, וטופלה במסירות לכל אורך אשפוזה על ידי צוות היחידה, אשר עשה כל שניתן על מנת להקל על סבלה. צוות השירות הסוציאלי בהדסה נמצא בקשר עם המשפחה. אנו משתתפים בצער המשפחה.

מספר קורבונות מחלת הקורונה טיפס לשמונה – שלושה מהם בבתי החולים בירושלים. ביום שישי שעבר הובא למנוחות אריה אבן ז"ל, הנפטר הראשון ממחלת הקורונה. ביום שלישי נקבע מותו של משה אורנשטיין ז"ל, בן 87, שגם הוא התגורר בבית הדיור המוגן 'נופים' בקרית היובל. הוא אושפז בתחילת השבוע בבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה לאחר שנדבק בקורונה – היה מונשם ומורדם. ביום שלישי, כאמור, נקבע מותו.




אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר