כוננות שיא ברחבי העיר (צילום: ארנון בוסאני)
(צילום: ארנון בוסאני)

כוננות שיא לקראת שבועות בירושלים

אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב יתפרסו בעיר העתיקה ובמוקדי הבילוי והפנאי. הערב, שלישי, לא תתאפשר תנועת מתפללים לכותל דרך שער שכם החל מהשעה 22:00 ועד לשעה 1:30

פורסם בתאריך: 30.5.17 12:42

חג השבועות, אחד מחגי שלושת הרגלים, שיצוין החל מהערב (שלישי, 30.5) ועד מחר (רביעי, 31.5) צפוי למשוך עשרות אלפי מבקרים מהארץ ומחו"ל, שיגיעו לפארקים ולאתרי הבילוי בעיר ובסביבתה וכמו כן לכותל המערבי, שם יתקיים תיקון ליל שבועות המסורתי.

 

לקראת הגעת עשרות אלפי המבקרים משטרת ירושלים נערכת בכוחות גדולים. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו ברחבי העיר וישמרו על הסדר הציבורי, על ביטחון התושבים ויכוונו את התנועה.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים לכלל אירועי חג השבועות, שחלים במקביל לחודש הרמדאן, במטרה לאפשר את חופש הפולחן לכלל הדתות והעדות בעיר בבטחה ובשלום".

יצוין כי כוננות משטרתית רחבה צפויה להיות באזור העיר העתיקה הלילה (שלישי, 30.5), זאת בשל קיומו של אירוע "תיקון ליל שבועות" בכותל המערבי אליו צפויים להגיע אלפי מתפללים, וכמו כן בשל תפילות הלילה של הרמדאן בהר הבית.

לצורך כך, נמסר מהמשטרה, לא תתאפשר תנועת מתפללים לכותל המערבי דרך שער שכם החל מהיום (שלישי) בשעה 22:00 בלילה ועד לשעה 1:30 אחר חצות, ובהתאם להערכת מצב מבצעית, זאת במטרה במטרה לשמור על בטיחות הציבור ומניעת עומסים בסמטאות העיר העתיקה. במקביל, לא תתאפשר יציאה מהכותל דרך רחוב הגיא.

בנוסף, במהלך ימי החג תורגש נוכחות משטרתית במקומות הומי קהל, דוגמת בתי כנסת, אתרי בילוי ופארקים, אתרי טבע ועוד.

זאת ועוד, בצאת חג השבועות, ביום רביעי (31.5) בערב, יסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות שמגר, הרטום ובר אילן, כשבמקום תתאפשר נסיעה לתחבורה ציבורית ורכבי הסעים במטרה לאפשר לכלל המבקרים שהגיעו לעיר לנסוע חזרה לביתם ולמנוע עומסי תנועה.

יצוין כי גם במד"א ירושלים ובאיחוד הצלה העלו את רמת הכוננות לקראת החג, כשעשרות צוותים צפויים לפעול ברחבי העיר. ברחבת הכותל יוצבו אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ שיאבטחו רפואית את המתפללים הרבים ואת העולים לרגל, זאת בנוסף על כונני תגובה מידית שיהיו בכוננות גבוהה עם ציוד רפואי ברכבם הפרטי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר