איציק נידם, שפ"פ שנוקה השבוע (צילומים: באדיבות עיריית ירושלים)
איציק נידם, שפ"פ שנוקה השבוע (צילומים: באדיבות עיריית ירושלים)

אחרי הזנחה של שנים: מבצע לניקוי השטחים הפרטיים הפתוחים בירושלים

במקום הפארקים הריקים, השטחים הפרטיים הפתוחים - ראש מינהל תפעול בעיריית ירושלים איציק נידם מספר ל"כל העיר" על ההחלטה העירונית לטפל לפני החג בניקוי השפ"פים ברחבי העיר שהוזנחו שנים

פורסם בתאריך: 9.4.20 18:35

השטחים הפרטיים הפתוחים (שפ"פים) בירושלים הם המתחמים הכי שנויים במחלוקת – מצד אחד מדובר בשטחים פתוחים בבעלות פרטית, בדרך כלל של מתחמי מגורים וחברות נדל"ן, שאין העירייה מחויבת לטפל בהם, מצד שני אלו עדיין שטחים פתוחים, שהזנחתם במשך שנים גלויה ונראית לעין לכלל הציבור – ערימות של אשפה בלב שכונות ירושלמיות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ראש העיר משה ליאון החליט להרים את הכפפה ולטפל השנה ברוב השפ"פים. בשיחה עם "כל העיר" מספר איציק נידם, ראש מינהל תפעול בעיריית ירושלים, על ההחלטה להוציא אל הפועל בימים שלפני חג הפסח את התוכנית לניקוי השפ"פים. "לכבוד פסח פתחנו במהלך חסר תקדים בעירייה בראשות ראש העיר משה ליאון, שהחליט כי השנה אגף התברואה ייכנס לפעולה בשפ"פים על מנת ליישר קו – זה אומר להוציא עשרות טונות של אשפה בשפ"פים בכל שכונות העיר. יש מרחבים שלא נגעו בהם כלל שנים. לגבי מגרשים, פארקים וגני שעשועים – בשל הגבלות הקורונה – הם לא כל כך מלוכלכים", מציין נידם, "כך שאנחנו פחות מתמקדים שם. לפני החג אנחנו התמקדנו בניקיון השפ"פים שבשכונות".

נידם מדגיש ואומר כי הצוותים פעלו בשטח כשהם מצוידים במסכות ובכפפות: "כמובן שכל העבודה לפי הכללים של משרד הבריאות – לעובדי התברואה יש אמצעי מיגון. מנגד, צמצמנו במקצת את כמות העובדים שמטאטאים את הרחובות, מכיוון שאנשים לא מסתובבים, אין תנועה רבה ולכן הרחובות לא מלוכלכים. עבודת התברואה נחשבת חיונית, לא צמצמנו בכוח אדם ואף תגברנו כי פינוי האשפה והפסולת משמעותית, במיוחד בימים אלו. כמויות האשפה בשבועיים האחרונים גדלה משמעותית בירושלים כי אנשים מסתגרים בבתים – לכן, אנחנו מפנים אשפה כמעט 18 שעות ביממה. בנוסף, הוספנו עשרות רכבי שטיפה, לפני החג תגברנו את השטיפות ברחובות שבהם התנועה היתה דלילה".

נידם מוסיף ומספר כי השנה, בשל הגבלות הקורונה להישאר בבתים, תושבים רבים ניקו בימים האחרונים ביתר שאת את הבתים לקרת חג הפסח, ובהתאם לכך – נרשמה עלייה בכמות הגרוטאות. "אנחנו אוספים את הגרוטאות עם מנופים", מתאר נידם, "מדובר ברהיטים שתושבים משאירים ליד פחי האשפה וגם גזם. אנחנו מבינים שיש הרבה אנשים שניקו לפסח ומוציאים הרבה פסולת שנאגרה בביתם, ויש הרבה רהיטים ישנים שלא בשימוש, צמחייה רבה מהגינות ועוד".

"בשנה האחרונה אנחנו במגמת שיפור משמעותית בתחומי הניקיון, פינוי האשפה, וטאטוא הרחובות", מסכם נידם, "בכל העיר. הכנסנו עובדים חדשים למערך התברואה וגם פינוי האשפה שמתקיים במוצאי שבת משפיע משמעותית על הניקיון במהלך כל השבוע – שלא בימי קורונה, תושבים קמים לשבוע חדש לעיר נקייה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם אפשר לנקות בבקשה בפסגת זאב ברחוב סיירת גולני בין הבניינים מספר 2 לבנין מספר 4. כי שם לא הייתם וגם ליד הצפרדע בבנין מספר 2.
    בתודה מראש

  2. דינה טיילו.

    איציק תודה רבה לך ולצוות. בהערכה גדולה . מועדים לשימחה ובריאות.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אשמח אם מישהו מהעיריה יאמר לי לאן אפשר לשלוח תמונות של השכונה שבה אנו גרים. למרות שמשלמים ארנונה מהגבוהות בארץ, הנקיון והגינון מינימאלים. הזבל מפונה בתדירות נמוכה מדי(מלבד בשבוע של פסח שבו באמת הוסיפו פעם אחת נוספת), כמעט בכל פינה יש זבל, ולאורך כל המדרכות ובערוגות, יש עשבים שוטים וקוצים שאינם נגזמים. כיוון שאומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, עדיף לשלוח תמונות כדי להסביר את המצב, השאלה היא לאן…

  4. שמעון

    אדון נידם אתה רציני? אתה מדבר על ירושלים או ניו דלהי.מתי יצאת מהמשרד לאחרונה? ליצן

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בימין משה כל שבועיים שותלים פרחים חדשים בואו לפסגת זאב מאחורי מזל אריה יש שם סבך של שיחים בגובה של 3 מטר שמתחתם מתחבאים שפנים עכברים ונחשים ולעיריה לא איכפת למרות שמשלמים ארנונה הכי יקרה

  6. מנשה

    יש להפסיק את החוצפה הנקראת שפ"פ.
    שנית נראה לי שיש הרבה מה לעשות אז כדאי לעיריה לצאת מהסרט הדימיוני שהם רואים ולהסתובב בעיר ולדאוג לנקות פה.

  7. מיכאל

    בפסגת זאב רחוב התותחן.אולי נכנסים פעם בשנה!!
    בנוסף מה עם מיכלי האשפה החדשים!!

  8. אבו עלה מנגליל. קבלן עבודות עפר

    הוצאת כספי ציבור ללא צורך. יש בערים נורמליות כמו רעננה תקנות שמחיבות את בעלי השפ"פים לנקות בתחילת האביב. וגם נאכפות עם קנסות גדולים לטיפשים ששוכחים. בעלי השפפים מרוויחים בישראל הרבה כסף. לא צריך לעזור להם כלכלית. או שדאגו לקבלנים?

  9. אחת שאכפת לה

    אי אפשר לכפות על בחורי ישיבה חוליגנים ובטלנים כשנכנסים ויוצאים מהמכונית שלהם וזורקים את האשפה שלהם בשטחים האלה, ההורים שולחים אתם לזרוק אשפה והם זורקים אותה ברחוב, הילדים מתרוצצים בשכונה זבי חוטם, אנשים שמה שחשוב להם זה להביא עוד אוכלי חינם למדינה הזאת.
    כשאני מעירה להם הם טוענים שהם משלמים ארנונה.
    אז מה יעקלו להם? את המינוס בבנק?

  10. ניר

    חלומות באספמיה!
    שיבואו מהעיריה לראות את הטנופת בשטחים פרטיים בזכרון משה ואז ידברו!
    בושה ,ארנונה רצחנית ואפס שרותים!

  11. תגובה ל "אחת שאכפת לה"

    גועל נפש בגלל אנשים כמוך העולם נראה איך שהוא נראה.. כדאי שתפסיקי טצ ההכללות ותלמדי קצת להסתכל בצורה יותר חיובית על אנשים אחרים שונים ממך, גם לך יהיה יותר טוב בחיים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר