גילי גורני, חלק מערימות האשפה שפונו (צילומים: באדיבות עיריית ירושלים)
גילי גורני, חלק מערימות האשפה שפונו (צילומים: באדיבות עיריית ירושלים)

ההסתגרות בבתים בזמן משבר הקורונה – זינוק בכמויות האשפה בירושלים

"כמויות האשפה בירושלים זינקו ב-40-30 אחוזים". גילי גורני, מנהל אגף התברואה בעיריית ירושלים, מספר ל"כל העיר" על העבודה במהלך ימי הקורונה, טרום חג הפסח: "אנחנו דואגים להתמגן כראוי. יש לנו אחריות כלפי התושבים, מדובר בשליחות"

פורסם בתאריך: 11.4.20 19:06

אחת מהעבודות החיוניות בימי הקורונה בירושלים היא פינוי האשפה – באגף התברואה בעיריית ירושלים מספרים ל"כל העיר" כי במהלך השבועות האחרונים נרשם גידול משמעותי בכמות האשפה הביתית, בשל התושבים שסגורים בביתם. "רק בחודש האחרון כמויות האשפה בירושלים זינקו ב‑40‑30 אחוזים. אנשים יצאו מוקדם לחופשה מאולצת, יש להם יותר זמן לנקות את הבית וכך הם זורקים יותר דברים ומייצרים אשפה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אנחנו תגברנו את פינוי האשפה בכל השכונות", מוסיף ואומר גורני. "בכדי לחלק ולהספיק את העבודה התחלנו לעבוד בשעות הלילה בסביבות שעה 22:00 ולהוסיף משמרות, חלק מהצוותים שלנו עובדים בלילה על מנת לדלל את כמויות האשפה, וגם בכדי למנוע ריכוזים גדולים של הצוותים על מנת שיעבדו לפי ההנחיות של משרד הבריאות, ובסך הכל בתקופה הזו יש קרוב ל-1,000 עובדים באגף התברואה".

לדברי גורני, בעקבות המצב והעלייה בכמויות האשפה באגף התברואה ישנו דגש על ניקיון בכל השכונות בעיר על מנת לצמצם את כמויות האשפה שנזרקות. "שמנו דגש על כל השכונות בין אם זה מזרח ירושלים מכיוון שגם שם יש עלייה רבה בכמויות האשפה אז אנחנו מתגברים בכל מקום, העומסים הם בכל האזורים בעיר, לא משנה אם מדובר בשכונת שייח ג'ראח או הר חומה. כרגע, יש בממוצע כ-1,700 טון אשפה ביממה. לעומת זאת, ביום רגיל אנחנו מפנים 1,200 טון אשפה ביממה".

גורני מדגיש כי כל עובדי התברואה קיבלו ציוד מגן – מסכות וכפפות. "במסגרת עבודתינו אנחנו נכנסים לכל השכונות, ויש חששות לכל העובדים. אבל אנחנו דואגים להתמגן כראוי ולנהוג לפי כל ההנחיות של משרד הבריאות. יש לנו אחריות כלפי התושבים, מדובר בשליחות. אנחנו מפנים אשפה מבתים שנגועים בקורונה ואנחנו אוספים את האשפה וגם מבתי המלון שבהם מאושפזים חולי הקורונה – יש חשש, אבל אנחנו מתמגנים ומצטיידים בכל האמצעים. בגלל גל הקורונה הוספנו יותר חומרי ניקוי שאנחנו שוטפים איתם, ואנחנו ממשיכים לדאוג למרחב הציבורי שיישאר וישמר נקי בתקופה המורכבת הזו".

גורני מוסיף ומספר על המבצע העירוני לנקות את השטחים הפרטיים (שפ"פים) בירושלים. "בעירייה שמנו השנה דגש על ניקיון כל העיר בשלמותה כולל השפ"פים שלא היו כלולים בעבר בניקיונות. אגף התברואה בימים אלה מפנה אשפה שלא פונתה במשך שלושה עשורים לפחות".

"אנחנו מטפלים במפגעים סביב השעון" מסכם גורני, "ועובדים לאורך כל שעות היממה, יש המון עבודה לאגף התברואה – משהו שלא היה אף פעם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מלכה

    אפשר בבקשה להגביר את הפיקוח על בעלי הכלבים.
    ניסרו עץ ברחוב סיירת גולני ליד מספר 4. השאירו גדע עץ בגובה של מטר בערך. הדבר מהווה מטרד במיוחד בחושך. צריך לעקור את העץ מהשורש ולרצף כי הגומה מהווה מחראה לכלבים.
    בתודה רבה מראש

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר