עמי מזרחי, השוק השבוע (צילומים: דוברות העירייה, עמי מזרחי)
עמי מזרחי, השוק השבוע (צילומים: דוברות העירייה, עמי מזרחי)

שוק מחנה יהודה בימי קורונה – עבודות תחזוקה מקיפות

יום לפני ערב ליל הסדר היה אמור להיות מבין הימים העמוסים בשנה בשוק מחנה יהודה. ראש נפת השוק באגף התברואה עמי מזרחי מספר ל"כל העיר" על מבצע הניקיון הנרחב שמתבצע במתחם: "מנצלים את סגירת השוק לעבודות תחזוקה מקיפות"

פורסם בתאריך: 7.4.20 07:56

בימים שלפני חג הפסח שוק מחנה יהודה אמור היה להיות המתחם הכי תוסס בירושלים. המוני קונים, שפע של פירות, ירקות, בשר ועופות, הסוחרים עובדים בשעות נוספות ובעלי המסעדות והברים מלאים עד אפס מקום בסועדים שמחפשים את החמץ האחרון. השנה, בצל משבר הקורונה, האווירה בשוק הירושלמי קשה. רוב הבסטות סגורות, חלקן מבצעות שירותי משלוחים, והקונים – בבית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


באגף התברואה ניצלו השנה את סגירת מתחם השוק כדי לבצע עבודות תחזוקה מקיפות. "בימים אלה האווירה בשוק די אפורה וקשה, זה לא מרגיש כמו החג כפי שאנו רגילים בכל שנה", מתאר בשיחה עם "כל העיר" עמי מזרחי, מפקח ראשי לניקיון העיר וראש נפת השוק באגף התברואה. "המצב מאוד מורכב, לא קל, ויחד עם זאת התחלנו לשדרג את שוק מחנה יהודה בכל ההיבטים. ביצענו, בשיתוף עם הגיחון, שטיפות בכל מערכות הביוב, ולמעשה החלפנו את כל המכסים של כל מערכות הניקוז. אז אנחנו מנצלים את סגירת השוק לעבודות תחזוקה מקיפות, בין אם מדובר בשטיפה, בעבודות ניקוז, בהדברה ובריסוס, במניעת סתימות ובתיקוני ריצוף".


משטרת ירושלים מציבה מחסומים בכניסות לשוק מחנה יהודה (צילומים: יהלום אוחיון)

עיריית ירושלים מציבה מחסומים בכניסות לשוק מחנה יהודה (צילומים: יהלום אוחיון)


"בימים אלה אנחנו מתרכזים בניקוי השוק ושוטפים אותו כארבע פעמים בשבוע", מוסיף ואומר מזרחי. "וזאת על מנת להעניק רמת ניקיון יסודית, מכיוון שבעבר בשל העומס הרב של הקונים היה לנו קשה לנקות באופן הזה. ישנו טיפול גורף בכל הנושא של חולדות ועכברים. ביצענו הדברה מסיבית במקומות שביום-יום אנחנו לא מצליחים להגיע אליהם".

לדברי מזרחי, השנה נרשמת ירידה דרסטית בפינוי כמויות האשפה בשוק, "בסביבות 70 אחוז פחות אשפה בשל הקורונה", אומר מזרחי. "זה מה שנתן לנו להתרכז יותר בדברים אחרים. אנחנו ממש עושים טיפול כירורגי בתחזוקה של השוק".


שוק מחנה יהודה ריק - בימי קורונה (צילום: פרטי)

שוק מחנה יהודה ריק – בימי קורונה (צילום: פרטי)


מזרחי מוסיף ומספר כי בשל משבר הקורונה כוח האדם צומצם. "אם בימים לפני פסח הייתי עובד במתכונת מתוגברת של 32 עובדים בשוק, היום עובדים חמישה אנשים באזור השוק. זו ירידה משמעותית, אבל זה המצב. ובגלל שאנחנו עובדים בצמצום תגברנו את שאר הנפות על מנת לסייע בניקוי שפ"פים".


שוק מחנה יהודה (צילום: אסף קרלה)

שוק מחנה יהודה הומה בקונים – בימים שלפני חג הפסח (צילום: אסף קרלה)


"יש חששות להידבק בקורונה", מוסיף ואומר מזרחי. "אבל בעירייה ציידו אותנו באמצעים ולא חסר לנו כלום. יש לנו את כל מה שנדרש באמצעי המיגון, ולא חסר לנו שום ציוד. כמובן שכל העבודה שלנו מתבצעת לצד ההנחיות של משרד הבריאות על מנת לצמצם מגע ושמירה על מרחק".

"אני 40 שנה עובד בעיריית ירושלים ולא ראיתי את השוק במצב הזה מעולם", מסכם מזרחי בנימה אישית. "עברתי פיגועים ואירועי טרור, אבל מצב כזה שבו השוק סגור – לא זכור לי. אך בכל זאת אנחנו מסתכלים על חצי הכוס המלאה ומנצלים את המצב לנקות ולהגיע למקומות שלא היינו מגיעים בזמן פסח רגיל, ומבצעים תיקונים שהרבה זמן רצינו לבצע בשוק. אני מאמין שנעבור את זה, ופעילות השוק תחזור לקדמותה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר