שוטרים במאה שערים השבוע, אכיפת הסגר על בני ברק (צילומים: דוברות המשטרה, מגד גוזני)
שוטרים במאה שערים השבוע, אכיפת הסגר על בני ברק (צילומים: דוברות המשטרה, מגד גוזני)

הממשלה צפויה לאשר היום – סגר על 15 שכונות ברחבי ירושלים

בעקבות תחלואת קורונה גבוהה: היום, שני, צפויה הממשלה להכריז על 15 שכונות בירושלים כאזור מוגבל לשבעה ימים - השכונות שייכנסו להסגר: הר נוף, בית וגן, גבעת מרדכי, מאה שערים, גאולה, רמות, רמת שלמה, קרית משה, גבעת שאול, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, זכרון משה ומקור ברוך

פורסם בתאריך: 6.4.20 07:54

ממשלת ישראל צפויה לאשר היום, שני, את ההחלטה להכריז על 15 שכונות חרדיות בירושלים כאזור מוגבל למשך שבעה ימים. ההחלטה תיכנס לתוקף בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-48 שעות. על אכיפת הסגר יהיה אמון, כמו בבני ברק, פיקוד העורף.

הממשלה התכנסה הלילה לדיון טלפוני שבו הוצגו המהלכים. ההחלטה עדיין לא נכנסה לתוקף והיא צפויה להיות מאושרת היום, שני, בשעות הצהריים עם אישור ועדת השרים.

השכונות שעליהן ככל הנראה יוכרז אזור מוגבל הן הר נוף, בית וגן, גבעת מרדכי, מאה שערים, גאולה, רמות, רמת שלמה, קרית משה, גבעת שאול, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, זכרון משה ומקור ברוך.

מדובר על שכונות שבהן התגלו עד כה חולי קורונה רבים. רובם של תושבי השכונות הללו משתייכים למגזר החרדי. יצוין כי בנוסף הוחלט להחיל את הסגר על ערים שונות ברחבי הארץ, שבהן מספר החולים היחסי הגבוה בארץ, בהן בית שמש, מודיעין עילית, טבריה, מגדל העמק, אור יהודה, אלעד ועוד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יש לציין כי על פי ההחלטה שצפויה להיות מאושרת בישיבת ממשלה טלפונית, לא יהיה מדובר בסגר מלא כמו בבני ברק אלא סגר נושם עם יותר אפשרויות תנועה בתוך המרחב השכונתי. השכונות הירושלמית יחולקו לשמונה אזורים – כאשר שכונות סמוכות זו לזו כמו למשל מאה שערים וגאולה, קרית משה וגבעת שאול ייחשבו לאזור אחד ותושביהן יוכלו להסתובב באזור כולו. המטרה היא למנוע זליגה ומעבר של תושבים בין אזורים לאזורים כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה ככל האפשר.

על פי החלטת הממשלה תותר לשכונות שיהיו בהסגר כניסת גופי הצלה, עובדי רפואה, עובדים סוציאלים, עובדי רווחה, עיתונאים וכן הכנסת אספקת מוצרים ושירותים חיוניים.

כזכור, כפי שפורסם אתמול, ראשון, ב"כל העיר" ראש העיר משה ליאון מתנגד להטלת סגר על שכונות ספציפיות בירושלים. מעיריית ירושלים נמסר בנושא כי "ראש העיר מתנגד לדבר וסבור כי סגר בשכונות הציבור החרדי, אינו הפתרון. בציבור החרדי, משפחות ברוכות ילדים, שחלקן גרות בצפיפות, דבר המקשה עליהן לבודד את החולים".

מנגד, יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) דווקא תומך במהלך של הטלת הסגר על שכונות שבהן שיעור חולים גבוה. כזכור, כפי שפורסם ביום חמישי האחרון, ברקוביץ וסיעת התעוררות שלחו פנייה דחופה למשרד הבריאות שבה הם ביקשו להטיל סגר על שכונות מסוימות בירושלים ביחד עם שורת צעדים נוספים כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה.

במהלך הלילה, לקראת הכרעת הממשלה להטיל את הסגר על 15 שכונות בירושלים, אמר ברקוביץ ל"כל העיר": "אני שמח שממשלת ישראל מאמצת את הפנייה שלנו לטיפול רציני יותר במוקדי תחלואה בירושלים ולמניעת הדבקה. מדובר במהלך חשוב לטובת כלל האוכלוסיות בירושלים, שיאפשר להפעיל מאמצים אפקטיביים יותר. סגר לבד הוא לא הפיתרון – דרושות בדיקות אקטיביות בשכונות, הוצאת חולים ובעלי סיכון למלוניות כדי להגן עליהם ועל תושבי השכונה, ופתרונות הצטיידות במזון לכל התושבים. את הסגר צריכים לבצע לאחר התייעצות עם מנהיגי הקהילות בשטח כדי לפגוע כמה שפחות בתושבים.

עוד אומר ברקוביץ: "הופתענו מאוד מההתנגדות של ראש העיר ליאון לצעדים שיסייעו לשמור על בריאות התושבים, אולי בשל חששות פוליטיים, אולי מסיבות אחרות. זה לא הזמן למשחקים, זה הזמן למנהיגות שתיקח החלטות אחראיות לבריאות התושבים ותנצח את הקורונה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר