ראש העיר משה ליאון, משטרת ירושלים במאה שערים (צילומים: שלומי כהן, דוברות המשטרה)
ראש העיר משה ליאון, משטרת ירושלים במאה שערים (צילומים: שלומי כהן, דוברות המשטרה)

סגר על השכונות החרדיות בירושלים? ראש העיר ליאון מתנגד

בהמשך לכוונת הממשלה להחליט על הטלת סגר בחלק מהשכונות החרדיות בירושלים, בדומה לבני ברק, בעירייה מוסרים כי "ראש העיר מתנגד לדבר; בציבור החרדי, משפחות ברוכות ילדים, שחלקן גרות בצפיפות, דבר המקשה עליהן לבודד את החולים"

פורסם בתאריך: 5.4.20 07:57

סגר על השכונות החרדיות בירושלים? ראש העיר משה ליאון מתנגד לכוונת הממשלה להטיל סגר של חלק מהשכונות החרדיות בירושלים, שבהן ישנה תחלואה גבוהה של קורונה. בין השאר מדובר על שכונות הר נוף, רוממה, רמות, מאה שערים, גאולה ובית וגן.

הלילה נמסר מעיריית ירושלים כי "ראש העיר מתנגד לדבר וסבור כי סגר בשכונות הציבור החרדי, אינו הפתרון. בציבור החרדי, משפחות ברוכות ילדים, שחלקן גרות בצפיפות, דבר המקשה עליהן לבודד את החולים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעירייה מציינים כי החל מהיום, ראשון בבוקר, יוקם חמ"ל עירוני שתחום אחריותו יהיה העברת חולי קורונה לבתי מלון.  "החל מיום ראשון בבוקר יוקם חמ"ל ייעודי בעיריית ירושלים כדי לפעול להעביר חלק מהחולים החרדים למלון 'עץ הזית', וחלק מהחולים במזרח העיר למלון 7 הקשתות", נמסר מהעירייה. "החמ"ל יכלול נציגי פקע"ר, משטרת ישראל, מד"א, קופות החולים והמנהלים הקהילתיים הרלוונטיים. ראש העיר ירושלים, משה ליאון, נמצא בקשר הדוק עם כלל משרדי הממשלה בנושא, ומתנגד לכל הסתה כנגד ציבור כזה או אחר. ראש העיר, קורא לכלל הציבור לנהוג באדיקות על פי הנחיות משרד הבריאות, מדובר בהנחיות מצילות חיים".


התפרעויות במאה שערים (צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)

כוחות משטרה פועלים במאה שערים (צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)


כפי שפורסם אתמול בערב ב"כל העיר" – אחרי בני ברק, ממשלת ישראל שוקלת האם להטיל סגר על שכונות חרדיות בירושלים, שבהן נרשמת תחלואה גבוהה של קורונה. בעיריית ירושלים ממתינים להחלטת הממשלה. העיר הראשונה והיחידה בארץ שעליה הוטל סגר כלי היא בני ברק – כיום התושבים לא מורשים לצאת מהעיר למעט במקרים מיוחדים כמו לצורך טיפול רפואי, השתתפות בלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה או העברת קטין שהוריו חיים בנפרד. בנוסף, מורשים להיכנס לבני ברק – ספקי מזון, כוחות הביטחון, ההצלה והרפואה.

יש לציין כי ביום ראשון נשאלו קוראי "כל העיר" במשאל – האם צריך לכפות סגר על השכונות החרדיות? 84 אחוזים מהעונים למשאל חושבים שכן. 16 אחוזים מהעונים במשאל ענו שאין לדעתם סיבה להחריג את השכונות החרדיות משאר שכונות העיר.

כמו כן, בשבוע האחרון נרשמו הפרות חמורות של הגבלות הקורונה בשכונת מאה שערים בירושלים, שבוצעו על ידי כמה פעילים מהפלג הירושלמי הקיצוני. בין השאר התרחשו עימותים קשים בין כוחות המשטרה לבין התושבים החרדים הקיצוניים שהפרו את הגבלות הקורונה. חלקם אף תקף צוות מד"א שהגיע לבצע בדיקת קורונה ואת כוחות המשטרה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. יפה

    לדעתי צריך לאכוף את הסגר והכללים בכל השכונות בירושלים ולא רק בשכונות החרדיות. לצערי גם חילונים וגם דתיים לאומיים לא מקפידעם על ההנחיות. והאנשים האלה מסכנים את החיים של כולנו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייבים לעשות סגר! דייייי עד מתי המצב רק מחמיר כמה מתים….מה יהיה! אנשים לא נזהרים יש כאלה שלא איכפת להם אין בין אדם לחבירו.הגיע זמן לעצור הכל ולגמור עם זה!

  3. ירושלמית

    אין פה בכלל שאלה.לסגור את השכונות החרדיות וכך להציל את העיר…

  4. בן

    כל הכבוד לראש העיר שמתנגד הוא צודק לא צריך לדכא אוכלוסיה שלמה כולנו יהודים ואנחנו רואים מה קורה בבניברק ; אם ינחתו עליהם פתאום חיילים ובשכונת גאולה ;הסברה טובה תביא יותר שיתוף פעולה החרדים מאוד מייחסים חשיבות ל"נשמרתם לנפשותיכם מאוד"ברגע שיבינו שזו סכנת חיים יהיה שיתוף פעולה מלא;החרדים ברובו לא צורך חדשות.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד למשה ליאון
    איזו אצילות ואנושיות…..
    נדיר בממשל או בתקשורת של ימינו

  6. דנה

    הסתה איומה נגד המגזר החרדי.אני מתגוררת בשכונת גילה בירושלים,שכונה הטרוגנית מעורבת ואנשים אינם מקפידים כמו שצריך,כמובן שאינני מכלילה את כולם אבל צריך להתחנן שישמרו שני מטר אחד מהשני ושלא נדבר על הצעירים שלא אכפת להם כי עם מרגישים חסינים מהנגיף. בקיצור די להכללות ולשינאה.

  7. ששי

    שקר גם בקרית היובל יש הרבה
    גם בהר חומה
    גם פיסגת זאב
    גם בבית הכרם
    מכל המאושפזים יש רק 10 חרדים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר