התפרעויות במאה שערים (צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)
(צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)

משאל "כל העיר": 84 אחוזים בעד סגר על השכונות החרדיות

ביום ראשון נשאלו קוראי "כל העיר" האם צריך להטיל סגר על השכונות החרדיות - רוב מוחץ - 84 אחוזים - הצביע בעד סגר; 16 אחוזים הצביעו נגד

פורסם בתאריך: 31.3.20 13:35

האם צריך לכפות סגר על השכונות החרדיות? 84 אחוזים מהעונים למשאל "כל העיר" שפורסם ביום ראשון חושבים שכן. 16 אחוזים מהעונים במשאל ענו שאין לדעתם סיבה להחריג את השכונות החרדיות משאר שכונות העיר.

מדובר, כמובן, על רוב מוחץ ומוחלט שחושבים שיש להטיל סגר על השכונות החרדיות וזאת בשל הנתונים אודות התחלואה הגבוהה באותן שכונות.


תוצאות משאל

תוצאות משאל "כל העיר"


כזכור, בשיחה שקיים אתמול (שני, 30.3) ראש העיר משה ליאון עם "כל העיר" הוא אמר, בין השאר, כי "מפילוח החולים לפי שכונות שיש בידנו עולה כי בשכונות החרדיות יש יותר חולים בקורונה. זה לא שיש התפרצות מפחידה, אבל המספרים אצל החרדים גבוהים יותר". לדבריו, "ההסבר הוא הצפיפות שבה הם חיים; רוב הציבור שומר על ההנחיות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ראש העיר ליאון אולי צודק באמירה שרוב הציבור שומר על ההנחיות, אולם בשכונות שבהן יש ריכוזים חרדיים גדולים נרשמות בשבוע האחרון הרבה יותר הפרות של הוראות משרד הבריאות. למרות ההנחיות החד משמעיות, בשכונת מאה שערים התקיימו בימים האחרונים תפילות בבתי כנסת. משטרת ירושלים ערכה בשבוע האחרון שתי פשיטות על מאה שערים במטרה לאכוף את המגבלות, במהלכן חולקו דוחות בהיקף של כ-130 אלף שקלים בגין התקהלות אסורה. יש לציין כי במהלך הפעילות של השוטרים נזרקו לעברם אבנים ונקראו קריאות נאצה מצד עוברים ושבים, בהם גם ילדים.

ביום שני הושלכו אבנים לעבר צוות של מד"א שהגיע למאה שערים על מנת לקחת דגימות קורונה. אחד מהחובשים נפצע קלות בכתפו ושמשת הרכב של הצוות נופצה.

בנוסף, כפי שפורסם ביום ראשון (29.3), כמחצית ממבין המאושפזים בבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם הינם מהמגזר החרדי. על פי הנתונים – כ-50 אחוזים מהמאושפזים בשערי צדק הינם מהמגזר החרדי ואילו בהדסה עין כרם עומד שיעור המאושפזים מקרב המגזר החרדי על כ-40 אחוזים.

כמו כן, בשבוע שעבר פרסם משרד הבריאות כי 30 אחוזים מחולי הקורונה בארץ נדבקו בבתי כנסת, בישיבות ובאירועי קריאת מגילה שהתקיימו במהלך חג הפורים האחרון. כידוע, רק השבוע הורתה הממשלה לסגור את בתי הכנסת וכלל בתי התפילה ברחבי הארץ, על מנת לצמצם את מעגלי ההדבקות. למרות זאת, ישנם, כפי שפורסם ב"כל העיר" לא אחת, בתי כנסת שעדיין פועלים ולא נשמעים להנחיות ולהוראות.




אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אריה

    לכבי מאה שערים יש להם בעיה והיא הסיקרקים אלו הם בעלי תשובה שאין להם שום זיקה למקום ולישוב הישן חלק מהסיקרקים הם בוגרי בתי כלא ישראלים על כל מני עבירות למיניהם כך מי שבוגר בית כלא למה שלא יזרוק אבנים על שוטרים?

  2. שלמה

    חבורת מטומטמים. האם המשאל שלכם כלל את החרדים שאין להם אינטרנט??

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר