חגית משה, כיתה (צילומים: אילן אסייג, יח"צ)
חגית משה, כיתה (צילומים: אילן אסייג, יח"צ)

מחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים: "אנחנו מתארגנים לקראת החזרה ללימודים"

חמישה ימים בשבוע, ארבע שעות בכל יום - בעיריית ירושלים עסקו השבוע בגיבוש תוכנית החזרה ההדרגתית של מערכת החינוך בעיר אחרי סגר הקורונה; הסוגיה הכי מורכבת: החינוך המיוחד שיצטרך פתרונות יצירתיים

פורסם בתאריך: 16.4.20 08:34

הגורמים המקצועיים במשרד החינוך החלו השבוע לגבש תוכנית יציאה מסגר הקורונה לחזרה הדרגתית של התלמידים אל ספסל הלימודים.

הבוקר, חמישי, מסתמן כי החזרה ללימודים תפעל במתכונת מצומצמת – חמישה ימים בשבוע, ארבע שעות בכל יום.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כך או כך, כפי שנראה כעת, הראשונים לחזור למוסדות החינוך יהיו ילדי החינוך המיוחד וילדי הגנים, ואחריהם ילדי בתי הספר היסודיים. במקביל לפעילות של משרד החינוך, גם בעיריית ירושלים החלו לגבש השבוע תוכנית יציאה מהסגר, כאשר גורמים בכיכר ספרא מציינים כי ישנה תוכנית מוכנה לניקיון בתי הספר. הסוגיה הכי מורכבת, כך מדגישים אותם הגורמים, היא החינוך המיוחד ובמיוחד הנושא של ההסעות לילדי החינוך המיוחד. לא ברור האם ובאיזה אופן מערך ההסעות של החינוך המיוחד בעיר יפעל, וכיצד יפעלו המטפלים והמטפלות.

"הסוגיה שמעסיקה אותנו במיוחד היא ילדי החינוך המיוחד ובתי הספר היסודיים בעיר", מספרת בשיחה עם "כל העיר" מחזיקת תיק החינוך סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי). "הם נפגעו במיוחד בשל המצב, לא מדובר בחזרה לשגרה רגילה כמו אחרי חופשה, אלא במשהו שהוא מורכב מאוד, אנחנו מנסים למצוא פתרונות סביב השעון".

משה אומרת בשיחה כי כרגע ישנן תוכניות מגירה לא מגובשות בעיריית ירושלים, אולם הן מחכות להחלטות קונקרטיות ממשרדי הממשלה. "קיים מתווה וברגע שנקבל הוראה מגופי הממשלה נפעל בהתאם", מציינת משה, "כרגע אנחנו באגף החינוך מתארגנים לקראת החזרה ללימודים ויש לנו תוכניות מגירה, וברגע שנקבל הנחיות ואישור ממשרד הבריאות נפעל בכל הרבדים".

לדברי משה, הדגש בעירייה הוא על מציאת פתרונות לחינוך לילדי הגיל הרך והחינוך המיוחד: "אנחנו צריכים לטפל במסגרות הצעירות יותר שכוללות גילי גן, יסודי וחינוך מיוחד, זאת על מנת לאפשר להורים שלהם לחזור לשגרה עד כמה שניתן. גם אם משרד החינוך לא יאפשר מכל סיבה שהיא לאפשר לחינוך המיוחד לחזור למסגרות הלימוד, אנחנו בעירייה מיד נפעל וניתן הקלות מסוימות מכיוון שהמצב שם מאוד קשה, יש ילדים עם תפקוד נמוך שיושבים בבית והמצב הזה לא טוב להם בכלל. אנחנו מבינים שיש כאן בעיה אמיתית – הם צריכים להיות בשגרת לימודים. ולכן, אם הם לא יחזרו ללימודים יכול להיות שנעשה משהו הפוגתי לילדי החינוך המיוחד, אנחנו מאוד רוצים לבוא לקראתם כמו שעשינו את הקייטנות לילדי העובדים בתקופה הזו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הגשש החיוור

    ראשי המדינה גאים שהם מנהלים את המשבר בצורה הטובה ביותר אז זהו שלא!!! אם מהחולה הראשון הייתם עושים סגר עם כל ההחמרות וההקפדות היינו היום עם חולים בודדים ונפטרים אחדים (ואולי אפס נפטרים) וכולם היום היו מסתובבים בחוץ חופשי אבל בחכמי חלם בידדו את החולה הראשון שבינתיים הדביק את אלה שבאו איתו במגע שהדביקו את אלה שבאו איתם במגע וכן הלאה בידדו תמיד רק את המעגל הראשון אבל מה עם השני השלישי והרביעי…? כך הגענו לאלפי חולים ונפטרים מרובים והיד עוד נטויה ומה חושבים החכמים שלנו כיצד להחזיר את הילדים ללימודים כשהסכנה עדיין מרחפת באויר הרי היום ידוע שגם ילדים נדבקים ויכולים להדביק את הוריהם שיחזרו בוודאי לעבודה והופ אנחנו נכנסים ללופ שמי יודע איך נצא ממנו, תתעוררו חברה ותתחילו לעבוד ולחשוב איך לשמור על בריאות התושבים ולא רק על בריאות המשק פחדתם מקריסה של המשק ואנשים הלכו לעבודה עד שהחלטתם שרק עובדים חיוניים יעבדו כבר היה מאוחר אז מה יש לנו? אלפי חולים כ 120 נפטרים (אם לא יותר) והמשק בשביתה הבנתם את זה? לא עשיתם בזה כלום שחיכיתם, אין לכם במה להתגאות ההתנהלות שלכם לא מי יודע מה חכמה

  2. תר

    מאוד מעניין שילדה בת 10 נמצאת ברחוב בשעות הלילה….
    ובאזור בעייתי.
    סכנת חיים לכוחות הביטחון.
    צריך לעצור את ההורים שלה..

  3. אחת שמכירה

    חגית משה, את לא קובעת מי יחזור ללמוד מתי ואיך, חסרת אחריות, לעשות הכל כדי ליצר כותרת. פוליטיקאית בשנקל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר