יורם שמעון, בניין מועצת מבשרת ציון (צילומים: פרטי, אורן בן חקון)
יורם שמעון, בניין מועצת מבשרת ציון (צילומים: פרטי, אורן בן חקון)

הפנייה החריפה למשרד הפנים: ראש מועצת מבשרת ציון מנצל את משבר הקורונה לפגוע בעובדים

במכתב חריף ששיגר יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל לשר הפנים, הוא קורא לזמן לשימוע את יורם שמעון, ראש מועצת מבשרת ציון. לטענת בונפיל - "שמעון מנצל את משבר נגיף הקורונה על מנת לסגור חשבון עם עובדי הרשות". שמעון: "המועצה פעלה "עקב בצד-אגודל", בהתאם להנחיות והכללים"

פורסם בתאריך: 6.5.20 15:53

מועצת מבשרת ציון לא החזירה לעבודה חלק מהעובדים, וזאת בניגוד להחלטת הממשלה ובניגוד להסכם הקיבוצי שנחתם בין ההסתדרות לבין משרד האוצר בתחילת חודש מאי. כך עולה ממכתב חריף ששלח יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל לשר הפנים אריה דרעי.

בונפיל קורא לזמן את ראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון לשימוע, ואף מבקש משר הפנים לפתוח בחקירה על התנהלותו של שמעון. במכתב מפרט בונפיל שורת הפרות שביצע שמעון כראש המועצה המקומית מבשרת ציון, כשבין היתר הוא טוען כי בזמן משבר הקורונה ובניגוד מוחלט לתקנות לשעת חירום, חלק מהעבודות הסוציאליות במועצה המקומית קיבלו הוראה להישאר בבית וזאת למרות שהן הוגדרו כעובדות חיוניות על ידי הממשלה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במכתבו החריף ששל בונפיל הוא כותב, בין השאר, כי "מר יורם שמעון, ראש הרשות המקומית, מונע את חזרתם לעבודה של עובדים רבים מכלל עובדי הרשות, בטענה שהם אינם "עובדים חיוניים" ו/ או "עובדים שבהסדר". בכך מפר ראש הרשות ברגל גסה את החלטת הממשלה מיום 26.4.2020 ואת ההסכם הקיבוצי מיום 1.5.2020 אשר נחתם במגזר הציבורי בין ההסתדרות הכללית החדשה, מרכז השלטון המקומי ומשרד האוצר".

בהמשך המכתב טוען בונפיל כי יחסי העבודה בין שמעון לבין העובדים אינה תקינה: "מזה זמן רב שמרקם היחסים הקיבוצי ומערכת היחסים בין ראש הרשות, וועד העובדים, ועובדי המועצה, עולה על שרטון… כך לדוגמא, באינספור הזדמנויות הודיע ראש הרשות על כוונתו לפטר מחצית מהעובדים. בנוסף, פועל הוא להפריט את מחלקות הרשות, פוגע בשכרם של עובדי הרשות, אף שחלקם עובדים מקצועיים המתוקצבים מהמשרדים הממשלתיים על פי הדין, ומעכב מעובדים אשר נבחרו כדין במכרז להיקלט בתפקידם המיועד".


דני בונפיל (צילום: דוברות העירייה)

דני בונפיל (צילום: דוברות העירייה)


בונפיל ממשיך ומפרט את טענותיו כנד ראש מועצת מבשרת ציון שמעון וכותב: "ראש הרשות יורם שמעון בחר לנצל את משבר נגיף הקורונה ואת גודל השעה והסיטואציה על מנת לסגור חשבון עם עובדי הרשות, ועד העובדים ויו"ר ועד העובדים. כך לדוגמא, בתחילת משבר נגיף הקורונה הודיע ראש הרשות ומנכ"ל המועצה לעובדים מסוימים אשר הוא אינו חפץ ביקרם שהם אינם עובדים חיוניים, ועליהם להישאר בביתם. ביניהם, העובדות הסוציאליות מהמחלקה לשירותים חברתיים, וזאת בניגוד מוחלט לתקנות שעת חירום (תיקון מספר 2 מיום 7.4.2020) הקובעות כי על כל עובדת סוציאלית ברשות מקומית לא יחולו הגבלות כוח האדם וצמצמו; חבר ועד העובדים דוד אסולין מחזיק בתפקיד קב"ט מוסדות חינוך ברשות, הונחה להישאר בבית בטענה שהוא אינו עובד חיוני, וזאת לאחר שהחלטת הממשלה חייבה את הרשויות לפתוח את מערכת החינוך המיוחד, ובהמשך את כל מערך החינוך בבתי הספר; יו"ר וועד העובדים מר שמעון בוזגלו מחזיק בתפקיד מנהל מדור תברואה ברשות, הונחה להישאר בבית בטענה שהוא אינו עובד חיוני, וזאת בניגוד לעמדת משרד הפנים מיום 15.3.2020 אשר מגדיר את מחלקת התברואה ואת מנהלה כתפקיד חיוני הנדרש לצורך המשך תפקוד הרשות, זאת בעוד ששאר עובדי התברואה כן נקראו לעבודה כעובדים חיוניים, כאקט של סגירת חשבונות".

לסיכום הפנייה לשר דרעי טוען בונפיל כי "הודעתו של ראש הרשות לעובדיו שלא להגיע לעבודתם מחריפה את החשש ואת אי הוודאות הקיים בקרב עובדי הרשות ומשפחתם, כאשר כל החלטותיו נעשים משיקולים זרים ופסולים שנועדו כדי לפגוע בעובדי הרשות הנאמנים, המסורים, בוועד העובדים ובהסתדרות. נכבדי שר הפנים, לאור כל האמור, בשעת חירום זו, משהשעה דוחקת, אני פונה אליך להקים ועדת חקירה, ולקרוא את מר יורם שמעון לשימוע".

ראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון מוסר בתגובה: "אני דוחה בשאט נפש את הטענות במכתבו של דני בונפיל, יו"ר הסתדרות העובדים בירושלים, שמיד עם כניסתי לתפקיד – עוד במליאת המועצה הראשונה, הגיע בליווי ועד העובדים להפגין ולעשות שרירים. מאז, למד בונפיל, כי אינני נרתע ואינני סחיט ולחיץ. המועצה תמשיך ותשתמש בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותה בכדי להסדיר את מערכת יחסי העבודה בין הנהלת המועצה לוועד העובדים, וזאת לצד התייעלות מתמדת, בכדי לשפר את איכות השירות לתושבים. זו המדיניות המוצהרת שלי מאז כניסתי לתפקיד, וזו תמשיך להיות גם בעתיד.

"לגופו של עניין, המועצה המקומית מבשרת ציון, כמו יתר הרשויות המקומיות בישראל, קיבלה מאז פרוץ משבר הקורונה, עשרות רבות של חוזרי מנכ"ל, נהלים והנחיות, חדשות לבקרים – מכל משרדי הממשלה, ובעיקר ממשרדי הבריאות, הפנים והרווחה. מאז הוכרז מצב חירום לאומי, פעלה המועצה "עקב בצד-אגודל", בהתאם להנחיות והכללים שהופצו על ידי הגורמים הרגולטוריים בממשל המרכזי. בהתאם לזאת, וברוח הנחיות משרדי הממשלה: כל החלטה שהתקבלה על ידי הנהלת המועצה, לוותה על ידי היועץ המשפטי של הרשות, שאישר כל החלטה והחלטה בנפרד – בכל אותם הנושאים שפורטו בעניין זה, במכתבו של בונפיל.

"אציין, כי עוד בטרם כניסתי לתפקיד, הודעתי על הרצון לבצע שינויים מבניים ארגוניים. פשוט "ניערתי את העץ" עליו ישבו כלל העובדים, וזה שלעצמו גרר מצד לא מעט עובדים כעס והתמרמרות. מטבע הדברים, הליך פיטורי העובדים המיותרים, כולל כאלו שנחשבו במשך שנים רבות ל"פרות קדושות", עורר חוסר אהדה מצד חלק מהעובדים, וועד העובדים. אני שלם עם ההחלטות שלי, שנועדו הן לחסוך הוצאות מיותרות ולייעל ולצמצם את מערך כוח האדם והן כדי להעניק סל שירותים מיטבי לתושבים שנובע בין היתר מחסכון בהוצאות סעיפי השכר, ללא קשר לתקופת משבר הקורונה אלא כמדיניות לאורך השנים האחרונות. יוזכר, כי פעם אחר פעם – ולא במקרה, בית הדין לעבודה דחה את בקשת ועד העובדים וההסתדרות לקיום שביתות פראיות, ופעם אחר פעם הוצא צו מניעה לשביתות אלו. על עובדי המועצה להבין, כי מי שלא בא לעבוד, מקומו לא במועצה. עובדי המועצה יודעים היום כי השירות לתושבים הינו ערך עליון מבחינתי וכך מצופה גם מכלל העובדים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר